روانشناسی

قانون باور چیست و چه تاثیراتی بر زندگی دارد؟

[ad_1]

قانون باور یکی از قوانین اساسی در زندگی انسان است در واقع این رویکرد همان ذهنیت فرد می باشد که از درون او نشات می گیرد این قوانین در بسیاری از مسیرها می تواند به فرد کمک کند اما تنها در صورتی که مثبت و سازنده باشد زیرا همانطور که می دانید برخی از این باورها مطلوب نیستند و می توانند موجب شکست فرد در زندگی شوند.

در دنیای امروزه باورها به شدت مسیر زندگی انسان را تعیین می کنند افرادی که می توانند باورهای نادرست را تشخیص دهند و آن ها را تغییر دهند افراد موفق تری هستند آن ها با ارده بالای خود می توانند باورهای غلط خود را تغییر دهند. افرادی که تاثیر باورها و ذهنیت ها را در زندگی خود می دانند مدام در حال تغییر دادن باورهای غلط خود هستند و سعی دارند ذهنیت های مثبتی را برای خود ایجاد کنند بسیاری از روانشناسان اشاره می کنند که یکی از علت های نرسیدن به اهداف توقف یافتن قوانین جذب است در واقع افراد با متوقف کردن باورهای مثبت خود دیگر نمی توانند به طرز موثری عمل کنند.

اهمیت باور

قانون باور چیست درباره آن چه می دانید؟

برای درک بهتر از مفهوم باور باید با قدرت آن آشنا شوید و بدانید که تا چه حد می تواند تاثیرات مثبت رد زندگی شما داشته باشد بسیاری از ما قدرت باور را به عنوان اعتقاد و ایمان نیز می شناسیم باور نیرومندترین نیروی جهان است که می تواند جوانب مختلفی از زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد.

باورها نقش پر رنگی در زندگی فرد دارند در دنیا بسیاری از شکست ها و موفقیت ها به دلیل همین باورها صورت گرفته است که این باورها ناشی از نیروی درونی فرد می باشد ذهنیت فرد می تواند تاثیر بسزایی در انجام گرفتن یا نگرفتن کارها داشته باشد. آشنایی با قانون کارما و نقشی که در زندگی ما دارد می تواند کمک های زیادی در رسیدن به اهداف داشته باشد و سعی شده آگاهی های لازم در این مقاله به شما عزیزان ارائه شود.

چرا باور نداشتن موجب شکست می شود؟

این امر دلایل مختلفی دارد دلیل اول می گوید وقتی شما باور ندارید که به ماشین دلخواهتان یا هر خواسته دیگری دارید می رسید کائنات نیز انرژی اطراف را از شما می گیرد و باید توجه کنید که این انرژی ها هستند که مسیر زندگی شما را تعیین می کنند.

دلیل دوم بیان می کند که شما در صورت باور نداشتن به اهداف خود ارتعاش های منفی را از جهان هستی دریافت می کنید این انرژی متضاد با آن چه هست که شما می خواهید بنابراین شما باید باورهای غلط خود را تغییر دهید و باورهای درست و سازنده ای که در راستای انرژی مثبت جهان هستی است جایگزین کنید.

قانون طلایی باورها

نکات کلیدی قوانین باور :

قانون باور دارای نکات کلیدی و اساسی است که هر یک از ما باید در زندگی به آن ها توجه داشته باشیم پیش از هر چیز بهتر است بدانید که این نوع از قوانین زیر بنای علمی دارند و در فلسفه، روانشناسی، ادیان و متافیزیک به آن ها اشاره شده است.

یکی از نکات طلایی در این زمینه این است که ” هر چیزی را که به طور قوی به آن باور داشته باشید به زودی محقق می شود و تبدیل به حقیقت می گردد”  باور افراد در آنچه که می بینند نیست بلکه آن چه که به آن باور دارید را در زندگی می بینید بنابراین باورها از واقعیت ها نیز مقدم تر هستند.

باورهای عمیقی که در ذهنیت شما وجود دارند شخصیت شما را ایجاد می کنند و تبدیل به واقعیت های بیرونی می شوند در واقع اشیا را به شکلی که اعتقاد دارید می بینید نه آن چیزی که می بینید.

رویکرد باور

بدترین نوع از باور به باورهای محدودکننده منتهی می شوند که شما در زندگی برای خود ایجاد می کنید این باورها کاذب و دروغین هستند که به مرور موجب ناتوانی فرد می شوند. مغز انسان به مرور زمان به باورهای غلط فرد عادت می کند به همین دلیل است که شما تصور می کنید خلاقیت ندارید شما اعتماد به نفس خود را از دست داده اید و نمی توانید درباره توانایی های خود صحبت کنید.

در قانون باور ذهنیت ها و باورهای غلط شما را محدود می کنند و موجب می شوند شما خودتان را به ارزانی بفروشید و تسلیم اهداف خودتان شوید. رفتارهایی خود شما از خودتان بروز می دهید این برداشت های منفی را به اطرافیان نیز منتقل می کند و موجب می شود زندگی شما دچار تغییرات شود. اما نکته امیدوارکننده ای که درباره این دسته از باورها می توان به آن اشاره کرد این است که تمامی اورها به راحتی قابلیت اکتسابی دارند و شما با تمرین می توانید این باورها و اعتقادات را در خودتان تقویت کنید.

مراحل قانون جذب به زبان ساده می تواند در رسیدن به موفقیت شما را یاری نمایند و شما باید به این نکات طلایی توجه داشته باشید.

قانون باور چیست

آشنایی با انواع باورها :

به طور کلی می توان قانون باور را به دو دسته منفی و مثبت تقسیم بندی کرد باورهای منفی محدودکننده زندگی فرد هستند از سویی باورهای مثبت و سازنده نیروی محرک فرد می باشند نیرویی انگیزاننده با قدرت بسیار بالا که فرد را در جهت رسیدن به اهدافش یاری می کنند. باورهای مثبت احساس مطلوب و خوشایندی را در فرد ایجاد می کنند این نیروها بسیار انگیزاننده هستند و مسیر موفقیت و پیروزی فرد را مهیا می کنند.

باورهای مثبت همواره احساس شما را در حد مطلوب نگه می دارند و به نوعی موجب تقویت اعتماد به نفس شما می شوند شما با استفاده از این باورهای مثبت می توانید خواسته ها و آرزوهایتان را برآورده کنید. باورهای منفی و محدود کننده باید به سرعت تغییر پیدا کنند و شما می توانید از تکنیک های تغییر باور و شناخت تاثیر باورها در موفقیت و عدم موفقیت استفاده کنید که در لینک توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه شده است.

منبع : آرگا

برچسب :

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا