2021اخبارجدیدشاسی بلندفولکس واگنمعرفی خودرونمایشگاه شانگهای

معرفی جدیدترین شاسی‌بلند فولکس‌واگن: تالاگون 2021

[ad_1]

فولکس‌واگن اولین بار در آوریل ۲۰۱۹ و رونمایی از کانسپت SMV در نمایشگاه شانگهای خبر از تولد قدبلند جدیدی دارد و حالا نسخه تولیدی این خودرو در همین رویداد معرفی شده است. شاسی‌بلند جدید ژرمن‌ها همچون همیشه دارای حرف T در ابتدای نام خود بوده و تالاگون نامیده می‌شود. این خودرو از هر نظر بزرگ‌تر از اطلس یا ترامونت محسوب می‌شود.

طول/عرض/ارتفاع تالاگون جدید به ترتیب برابر با ۵۱۵۲/۲۰۰۲/۱۷۵ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۹۸۰ میلی‌متر می‌رسد که با اطلس برابر است. شاسی بلندهای معدودی بزرگ‌تر از تالاگون هستند و برخی نمونه‌های آن شامل شاسی بلندهای فول سایز آمریکایی همچون شورولت تاهو، جی ام سی یوکان و کادیلاک اسکالید می‌باشند.

تالاگون که توسط جوینت ونچر محلی فولکس‌واگن و فاو توسعه یافته بزرگ‌ترین محصول این کمپانی است که پلتفرم MQB استفاده می‌کند. این پلتفرم با نسخه A0 خود در برخی محصولات کوچک همچون آئودی A1، سئات ایبیزا و فولکس‌واگن پولو بکار رفته است. شاسی‌بلند سه ردیفه فولکس‌واگن از نسخه Evo این پلتفرم استفاده کرده و به‌صورت شش یا هفت‌نفره در دسترس می‌باشد.

طراحی خارجی خودرو دنباله محصولات کنونی فولکس بوده و کابین نیز از طراحی داشبورد مشابه گلف سود می‌برد اما کنسول مرکزی آن حالت شناور دارد. کابین کاملاً خیال‌انگیز به نظر می‌رسد و از پوشش چرم، نورپردازی داخلی، دو نمایشگر و سانروف بزرگی سود می‌برد.

تالاگون جدید با چندین پیشرانه در دسترس خواهد بود و نسخه فول آن از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو با قدرت ۲۹۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری سود خواهد برد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها خواهد رسید.

تالاگون تنها شاسی بلند جدید فولکس‌واگن در چین نیست زیرا اخیراً شاهد معرفی مدل تمام الکتریکی ID.6 X/ ID.6 Crozz نیز بوده‌ایم. به این لیست باید ترامونت و ترامونت X به‌روز شده را نیز اضافه کنیم.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا