آموزش و سرگرمیچهره‌ها

“منوچهر هادی” کم نیاورد/ عکس

[ad_1]

در روز تولد اصغر فرهادی که هر یک از هنرمندان به سبکی خاص تولدش را تبریک گفته اند منوچهر هادی کارگردان موفق کشورمان نیز با انتشار عکسی از اصغر فرهادی تولد او را تبریک گفت.

به گزارش وقت صبح– منوچهر هادی در صفحه شخصی اینستاگرام خود با انتشار عکس اصغر فرهادی تولد این کارگردان مطرح ایرانی را به او تبریک گفت.

عکسی که منوچهر هادی از اصغر فرهادی منتشر کرد:

تولد اصغر فرهادی

بیوگرافی اصغر فرهادی:

اصغر فرهادی (زادهٔ ۱۳۵۱ در خمینی شهر) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. اصغر فرهادی برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ شده‌است.

خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم دربارهٔ الی و خرس طلایی جشنواره برلین به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر افتخارات فرهادی است.

اصغر فرهادی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد.

اصغر فرهادی اولین فیلمساز ایرانی است که توانسته‌است این جایزه را به خود اختصاص دهد.

اصغر فرهادی پس از گذراندن دوره لیسانس در رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، مدرک فوق لیسانس خود در همین رشته را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.

اصغر فرهادی فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۵ در انجمن سینمای جوان اصفهان آغاز کرد. نخستین حضور حرفه‌ای او در سینما در فیلم ارتفاع پست ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در سال ۱۳۸۰ به عنوان فیلمنامه‌نویس بود.

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا