طراحی دکوراسیون و چیدمان

ویژگی های کوسن مناسب مبل چرمی

[ad_1]

ویژگی های کوسن مناسب مبل چرمی

 

 

مبــل‌هــای چـــرمــی طرفداران خاص خود را دارنـــد و در بسیاری از سبک‌هــای دکــوراسیون خانه نیز مورد اســـتفــاده قــرار مــی‌گیرنـــد. در ادامه قصد داریم بــا معرفی نمونه‌هــایی از کــوســن‌هــای مبــلمــان چـــرم، به شمــا در انتخاب کــوســن کمک کنیم.

کــوســن سفیــد مبــلهــای چـــرمــی

کــوســن مبــل چـــرمــی به رنــگ سفیــد

بدون تردیــد رنــگ سفیــد بــا هر نوع ترکیــب رنــگی هم‌خوانی خواهد داشت. شمــا به‌ راحتی مــی‌توانیــد مبــل چـــرم را بــا کــوســن‌هــای سفیــد ساده دیزاین کنیــد. فرقی نمــی‌کنـــد که جنس پارچـــه کــوســن از چـــه متریالی ساخته‌ شده بــاشد. به بیان ساده‌تر مــی‌توان گفت در زمــان تهیه کــوســن برای مبــل‌هــای چـــرمــی نیازی نیســـت حتمــاً از کــوســن‌هــای چـــرمــی اســـتفــاده کرد.

اســـتفــاده از کــوســن‌هــای پارچـــه‌ای به حفظ تعادل شمــا در زمــان نشســـتن بسیار کمک مــی‌کنـــد و مــانع از سرخوردن مداوم شمــا از روی مبــل مــی‌شود. کــوســن سفیــد زمــانی که بــا رنــگ قهوه‌ای ترکیــب مــی‌شود زیــبــایی چشم‌نوازی را به محیط مــی‌بخشد. رنــگ سفیــد همواره بر محیط تأثیر مثبت مــی‌گذارد و این امر در رابطه کــوســن‌‌هــای سفیــد و دکــوراسیون مبــلمــان چـــرم قهوه‌ای خود را بیشتر نشان مــی‌دهد. مــی‌توانیــد آن‌هــا را بــا نوارهــای طلایی ترکیــب کنیــد و زیــبــایی آن را صد چنـــدان کنیــد و یا مــی‌توان کــوســن‌هــای سفیــد ساده را برای مبــل‌هــای چـــرم مورد اســـتفــاده قــرار داد؛ همــاننـــد چیزی که در عکس زیر مشاهده مــی‌کنیــد.

کــوســن قــرمز مبــلهــای چـــرمــی

کــوســن مبــل چـــرمــی به رنــگ قــرمز

شایــد بــا خود بگوییــد خنـــده‌دار اســـت کــوســن قــرمز برای مبــل چـــرمــی اســـتفــاده شود. بــایــد به شمــا بگوییم شمــا به راحتی مــی‌توانیــد از کــوســن قــرمز به صورت ترکیــبی و ساده بــا رنــگ‌هــای دیگر برای مبــل‌هــای چـــرمــی خود بهره بگیریــد. همه چیز به سلیقه شمــا بســـتگی دارد. برای مثال شایــد شمــا در اتاق خود پرده‌ای بــا طیف رنــگی قــرمز داشته بــاشیــد و بخواهیــد هــارمونی رنــگ مبــلمــان خانه بــا پرده‌هــای اتاق نیز حفظ شود. در این صورت مــی‌توانیــد کــوســن را به راحتی به رنــگ قــرمز انتخاب کنیــد که این ســـت رنــگی در فضا حکم‌فرمــا شود. نیازی نیســـت برای خریــد کــوســن‌هــای متفــاوت همــیشه دســـت‌ به‌ جیــب شویــد و هزینه‌هــای زیادی را متحمل خود و خانواده کنیــد. به‌ عنوان‌ مثال بــا بهره گرفتن از پارچـــه‌هــای پشمــی قــرمز مــی‌توانیــد خود دســـت‌به‌کار شویــد؛ به‌ راحتی کــوســن‌هــای پشمــی قــرمز بدوزیــد و از زیــبــایی آن شگفت‌زده شویــد.

کــوســن زرد مبــل چـــرمــی

کــوســن مبــل چـــرمــی به رنــگ زرد

اســـتفــاده از کــوســن‌هــای رنــگ روشن در فضای اتاق نشیمن بــاعث زیــبــاتر شدن فضا مــی‌شود. از همــین رو به شمــا توصیه مــی‌کنیم اگر مبــل چـــرمــی داریــد خود را برای دیزاین آن محدود نکنیــد. بــا اســـتفــاده از کــوســن‌هــای زرد و سفیــد و یا سایر رنــگ‌هــای روشن مــی‌توانیــد به یک دکــوراسیون شیک و زیــبــای مبــل چـــرم دســـت پیــدا کنیــد. مــی‌توانیــد از کــوســن‌هــای بــا تناژ رنــگی زرد نیز بهره بگیریــد. گل‌هــای رنــگ زرد در ترکیــب کــوســن مبــل‌هــای چـــرمــی مــی‌توانـــد تأثیر اثربخشی را در فضا حکم‌فرمــا کنـــد. به عنوان مثال کــوســن بــا ترکیــب گل آفتابگردان مــی‌توانـــد انتخاب مناسبی برای دیزاین مبــل چـــرم بــا رنــگ زرد بــاشد. یا اســـتفــاده از یک مبــل چـــرم بــا کــوســن طوسی که عکس خورشیــد زرد روی آن نقش بســـته بــاشد. همه این‌هــا بســـتگی به خلاقیت شمــا در انتخاب و یا دوختن کــوســن دارد.

کــوســن تیره و روشن مبــل چـــرمــی

کــوســن مبــل چـــرمــی به سبک تیره و روشن

شمــا به راحتی مــی‌توانیــد از کــوســن‌هــای تیره و روشن برای دیزاین مبــل‌هــای چـــرمــی اســـتفــاده کنیــد. به‌ عنوان‌ مثال اگر مبــل چـــرمــی شمــا به رنــگ روشن اســـت توصیه مــا اســـتفــاده از کــوســن‌هــای قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای روشن و سفیــد و قهوه‌ای اســـت. مــی‌توانیــد این کار را به صورت قــرینه انجام دهیــد؛ یعنی سه رنــگ در یک‌سو و سه رنــگ دیگر در سمت دیگر. هم‌چنین مــی‌توانیــد زوج زوج این کار را به انجام برسانیــد؛ یعنی از رنــگ‌هــای تیره در وسط و از رنــگ‌هــای روشن‌تر در کناره‌هــای مبــل اســـتفــاده کنیــد. از آنجایی که رنــگ مبــل چـــرم اکثراً به سمت قهوه‌ای گرایش دارد، شمــا به راحتی بــا ترکیــب آن بــا کــوســن‌هــای قهوه‌ای مــی‌توانیــد به این زیــبــایی بی‌بدیل دســـت پیــدا کنیــد.

کــوســن هــای چـــرمــی

کــوســن مبــل چـــرمــی بــا جنس چـــرم

یکی از بهترین و آسان‌ترین انتخاب‌هــای شمــا در زمــان خریــد کــوســن برای مبــل چـــرم مــی‌توانـــد کــوســن چـــرم بــاشد. بــله؛ شمــا به راحتی مــی‌توانیــد از کــوســن چـــرم در کنار مبــل چـــرم اســـتفــاده کنیــد، همــان‌طور که از کــوســن مخملی برای مبــل‌هــای بــا این متریال اســـتفــاده مــی‌کنیــد. کــوســن‌هــای چـــرمــی را مــی‌توانیــد بــا تناژ رنــگی متفــاوت بــا مبــل و یا در صورت علاقه هم‌رنــگ بــا خود مبــل تهیه کنیــد.

کــوســن ســنتی برای مبــل چـــرم

کــوســن مبــل چـــرم به سبک ســنتی

هیچ مــانعی برای اســـتفــاده کــوســن‌هــای ســنتی در دکــوراسیون مبــل‌هــای چـــرمــی وجود نـــدارد. شمــا به راحتی مــی‌توانیــد از کــوســن‌هــای ســنتی برای دکــوراسیون داخلی فضا اســـتفــاده کنیــد. این تصور اصلاً درســـت نیســـت که فکر کنیــد کــوســن‌هــای ســنتی فقط برای تخت‌هــای ســنتی مورد اســـتفــاده قــرار مــی‌گیرد. در زمــان چیــدمــان و دکــوراسیون داخلی از کــوچک‌ترین وسایل تا بزرگ‌ترین ابزار به کار گرفته‌ شده در منزل بــا توجه به سلیقه شمــا چیــده مــی‌شود. بدون تردیــد ترکیــب رنــگ قــرمز و آبی فیروزه‌ای بــا مبــل چـــرمــی بسیار زیــبــا جلوه خواهد کرد که نمونه آن را مــی‌توانیــد در تصویر زیر مشاهده کنیــد.

کــوســن آبی مبــلهــای چـــرمــی

کــوســن مبــل چـــرمــی به رنــگ آبی

شمــا مــی‌توانیــد برای زیــبــاتر شدن فضا از کــوســن‌هــای بــا رنــگ تیره بهره بگیرد. کــوســن‌هــای پارچـــه‌ای سرمه‌ای، آبی تیره، راه راه، طوسی آبی و هر گزینه‌ای در این سبک شمــا را به سمت یک دکــوراسیون زیــبــا هدایت مــی‌کنـــد. زمــانی که مبــل شمــا چـــرم اســـت خود را برای دیزاین آن محدود نکنیــد. تفــاوت در رنــگ‌بنـــدی خود به جلوه دادن بیشتر مبــل کمک مــی‌کنـــد. کــوســن‌هــای شکل دار نیز انتخاب مطلوبی به شمــار مــی‌رود. به‌ عنوان‌ مثال یک کــوســن بــا طرح پرنـــده در کنار یک کــوســن آبی راه‌ راه به زیــبــاتر شدن محیط پیرامون شمــا بسیار کمک مــی‌کنـــد. شایــد مبــل چـــرمــی به‌ تنهــایی زیــبــای چنـــدانی نـــداشته بــاشد، امــا ترکیــب آن بــارنــگ‌هــای مثل آبی و سرمه‌ای یک چیــدمــان شکیل را به شمــا هدیه مــی‌کنـــد.

کــوســن طرح دار مبــل چـــرم

کــوســن مبــل چـــرمــی طرح دار

یکی دیگر از انتخاب‌هــای شمــا در زمــان تهیه کــوســن برای مبــل چـــرمــی مــی‌توانـــد کــوســن‌هــای طرح دار بــاشد. مــی‌توانیــد از کــوســن‌هــای زرد و نارنجی بــا تناژ رنــگی سفیــد اســـتفــاده کنیــد. اســـتفــاده از فرش‌هــای قــرمز یا نارنجی نیز شمــا را به این اثربخشی نزدیک مــی‌کنـــد و از طرفی نیز بــا این کار مــی‌توانیــد یک دکــوراسیون شیک ایرانی داشته بــاشیــد. مبــل‌هــای چـــرمــی این قابــلیت را دارنـــد که بــا هر نوع کــوســنی بــا هر جنس و ترکیــب رنــگی تلفیق شود. پس خود را زیاد در زمــان چیــدمــان منزل و اســـتفــاده از کــوســن‌هــای رنــگی اذیت نکنیــد. مــی‌توانیــد بــا ایــده پردازی خود دســـت‌به‌کار شویــد و کــوســن‌هــای پارچـــه‌ای خلاقانه بدوزیــد و مورد اســـتفــاده قــرار دهیــد.

کــوســن هــای مبــل چـــرمــی

ویژگی‌هــای کــوســن برای مبــل چـــرمــی

همــان‌طور که در این مقاله اشاره شد، شمــا در زمــان چیــدمــان مبــل‌هــای چـــرمــی بــا اســـتفــاده از کــوســن هیچ محدودیتی نـــداریــد. به شکلی که اســـتفــاده از کــوســن چـــرمــی، پشمــی، پارچـــه‌ای، مخملی بــا اشکال متنوع گرد، مســـتطیلی و مربعی برای شمــا آزاد اســـت. به‌ راحتی مــی‌توانیــد بــا هر سلیقه و نیازی مبــل‌هــای چـــرمــی خود را دیزاین کنیــد. این امر در زمــان چیــدمــان مبــل‌هــای چـــرم به سلیقه و نیاز شمــا بســـتگی دارد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا