بهترین فیلمفیلم سینماییفیلم و سریال

۱۰ فیلم مادر و دختری که بعد از دیدن آنها، شدیدا دلتنگ مادرتان می شوید

این ۱۰ فیلم مادر و دختری بهترین فیلم‌ها برای تغذیه روح و قلقلک دادن حس مادری و دختری هستند. فرقی نمی کند مادرتان روی کاناپه کنار شما باشد یا کیلومترها دورتر از شما؛ این فیلم های مادر و دختری رابطه ویژه مادران و دخترانشان را پررنگ‌تر می کند.

download 10 1 - ۱۰ فیلم مادر و دختری که بعد از دیدن آنها، شدیدا دلتنگ مادرتان می شوید

فیلم Terms of Endearment

فیلم  Terms of Endearment یا “شرایط تأخیر” پیرامون روابط نزدیک مادری به نام آرورا و دخترش، اِما، است. اگر دلتان می‌خواهد این فیلم را تماشا کنید، یک جعبه دستمال کاغذی دم دست داشته باشید.

این فیلم با بازی شرلی مک لاین داستان زندگی آرورا و اِما را دنبال می کند که یک مادر و دختر هستند. این دو علی رغم جنگ مداوم، رابطه بسیار نزدیکی دارند. همان طور که هر کدام از این زن‌ها در زندگی ، عشق و روابط پیش می روند ، پیوند مادر و دختری آنها تا پایان ثابت می ماند.

این فیلم برنده پنج جایزه اسکار از جمله بهترین تصویر ، بهترین کارگردان ، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر نقش مکمل شده است.

5eb05023e3c3fb0973408b16 - ۱۰ فیلم مادر و دختری که بعد از دیدن آنها، شدیدا دلتنگ مادرتان می شوید

فیلم Freaky Friday

در فیلم Freaky Friday ، مادری به نام تس و دختری به نام آنا جادو می‌شوند و جسمشان با هم عوض می‌شود تا زندگی یکدیگر را بیشتر درک کنند. فیلم “Freaky Friday” برای هر نوجوان (و مادر یک نوجوان) باید یک فیلم اجباری باشد.

آنا و تس به ترتیب با بازی لیندسی لوهان و جیمی لی کورتیس، چند روزی را صرف زندگی در کنار یکدیگر می کنند. آنها می آموزند که هر دو چالش های خاص خود را دارند؛ از جمله شوهران جدید، والدین، بازداشت و خیلی چیزهای دیگر. البته، آنها برای همیشه به همان شکل و در قالب جسم دیگری باقی نمی مانند. مهم این است که در نهایت یاد می‌گیرند قدر همدیگر را بدانند و چالش‌های زندگی دیگری را درک کنند.

5eb0572514419210de12ca9d - ۱۰ فیلم مادر و دختری که بعد از دیدن آنها، شدیدا دلتنگ مادرتان می شوید

فیلم Postcards from the Edge

فیلم Postcards from the Edge یکی دیگر از فیلم های شرلی مک لاین است. داستان این فیلم توسط کری فیشر براساس رمان نیمه زندگینامه ای به همین نام ساخته شده است.

در این فیلم، مریل استریپ نقش سوزان کند و مک لاین در نقش مادرش دوریس را بازی می کند. هر کدام از آنها به نوعی درگیر مشکلات سوء مصرف مواد ، کار در هالیوود و روابط عاشقانه هستند.

5eb05c8d42278d0eda45aa8b - ۱۰ فیلم مادر و دختری که بعد از دیدن آنها، شدیدا دلتنگ مادرتان می شوید

فیلم Lady Bird

فیلم Lady Bird داستان های زیادی را روایت می کند ، اما در قلب آن ، داستانی در مورد یک رابطه پیچیده مادر و دختر است.

لیدی برد (نام واقعی کریستین) و مادرش ماریون ، با بازی Saoirse Ronan و Laurie Metcalf ، موفق می شوند در عرض چند ثانیه از دشمن به بهترین دوست مبدل شوند، درست مثل مادران و دختران واقعی. هر دو بازیگر زن نامزد اسکار شدند و شما به راحتی می توانید دلیل آن را بفهمید؛ حتی اگر فقط صحنه های اول و آخر فیلم را تماشا کنید. هیچ وقت در یک فیلم رابطه مادر و دختر این قدر واقع بینانه و دردناک و در عین حال دوست داشتنی نبوده است.

download 12 1 - ۱۰ فیلم مادر و دختری که بعد از دیدن آنها، شدیدا دلتنگ مادرتان می شوید

فیلم Akeelah and the Bee

در فیلم Akeelah and the Bee ، آنجلا باست در نقش تانیا ، مادر نابغه Akeelah ، با بازی کِکه پالمر را بازی می کند.

ماجرای فیلم این طور است که تانیا در ابتدا نمی خواهد دخترش در مسابقه شرکت کند. اما بعداً تصمیم می گیرد که باید از دخترش برای پیروی از آرزوهایش حمایت کند؛ حتی اگر او را بترسانند و حتی اگر ممکن است آکیله شکست بخورد.

download 13 2 - ۱۰ فیلم مادر و دختری که بعد از دیدن آنها، شدیدا دلتنگ مادرتان می شوید

فیلم Steel Magnolias

فیلم مگنولیای استیل درباره جامعه ای از زنان است ، اما در قلب آن داستان شلبی و مادرش املین را روایت می کند. در این فیلم، پویایی و روابط سرگرم کننده زیادی وجود دارد که شما را به همان اندازه که می خنداند، به گریه نیز می اندازد. داستان فیلم نشان می دهد که مادر چه مقدار می تواند به دخترش کمک کند. مثلا کلیه اش را به او اهدا کند حتی اگر املین نفهمیده باشد یا با انتخاب های شلبی موافق نباشد. اوه ، این سومین حضور شرلی مک لاین در این فهرست است.

download 14 2 - ۱۰ فیلم مادر و دختری که بعد از دیدن آنها، شدیدا دلتنگ مادرتان می شوید

فیلم The Joy Luck Club

فیلم The Joy Luck Club نه یک زوج بلکه چهار زوج قوی مادر و دختری را روایت می‌کند که باید از آنها یاد بگیرید.

این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از ایمی تان است و داستان چهار عضو این باشگاه و روابط آنها با دخترانشان را روایت می کند. هر مادری درسی دارد که باید به دخترش بیاموزد یا پیامی دارد که می تواند در مورد زندگی آنها در چین برایشان بازگو کند.

ناگفته نماند که فیلم The Joy Luck Club دومین فیلم تاریخ هالیوود است که دارای بازیگران عمدتا آسیایی است. سومین فیلم که ۲۵ سال بعد ارائه شد “Crazy Rich Asians” بود. این یک فیلم هم شامل رابطه دل انگیز مادر و دختری است.

download 15 3 - ۱۰ فیلم مادر و دختری که بعد از دیدن آنها، شدیدا دلتنگ مادرتان می شوید

فیلم Troop Beverly Hills

در فیلم Troop Beverly Hills ، مادری درس های مهمی را به نیروهای پیشاهنگی خود می دهد. مثلا اینکه هرگز شخصی را پشت سر نگذارید ، حتی اگر رقیب شما باشد.

در “تروپ بورلی هیلز” ، شلی لانگ در نقش فیلیس ، یک زن خانه دار بورلی هیلز است که تصمیم می گیرد رهبر دسته شود تا با دخترش هانا در ارتباط باشد. فیلیس گرچه تجربه کمی دارد ، اما برای اعضای خود یک مادر جایگزین می شود و در این راه چند درس ارزشمند می آموزد.

download 16 1 - ۱۰ فیلم مادر و دختری که بعد از دیدن آنها، شدیدا دلتنگ مادرتان می شوید

فیلم Mamma Mia

در فیلم Mamma Mia همه چیز به عشقی مربوط می شود که دونا به دخترش سوفی دارد؛ مهم نیست پدرش کیست. بله ، رمز و راز اصلی فیلم هویت پدر سوفی (آماندا سیفرید) است اما داستان واقعی عشق بین سوفی و مادرش دونا (مریل استریپ) است.

download 17 1 - ۱۰ فیلم مادر و دختری که بعد از دیدن آنها، شدیدا دلتنگ مادرتان می شوید

فیلم Dumplin

فیلم”Dumplin” درباره مادر و دختری است که یاد می گیرند به یکدیگر احترام بگذارند. همه این رابطه در آهنگ موسیقی متن دالی پرتون تنظیم شده است.

شاید بسیاری از شما احتمالاً آرزو کرده باشید جنیفر آنیستون در برهه ای از زمان مادر (یا خواهر یا دوست) ما باشد. اما خوب است بدانید مادر و دختر در این فیلم، در برقراری ارتباط و درک یکدیگر مشکل دارند. درست است که عشق وجود دارد اما گویا فقط یک مسابقه زیبایی و یک اتفاق جادویی لازم است تا این رابطه احیا شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

۱۰ فیلم درام‌ کمدی جدیدی که هم شما را می‌خنداند و هم می‌گریاند

۵ فیلم برتر کارنامه بازیگری کیانو ریوز ؛ از My Own Private Idaho تا Point Break

۱۰ فیلم مخصوص آن‌هایی که فکر می‌کنند می‌توانند پایان فیلم‌ها را پیش‌بینی کنند

بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۱ که باید دید؛ از The Vigil تا Escape Room 2

۱۰ مورد از قوانین استفاده از کودکان بازیگر در فیلم‌ها

۸ صحنه چندش آور فیلم های ترسناک ۲۰۲۰ که سخت می توانید تماشایشان کنید

۱۰ فیلم خنده دار سینما که بر اساس مقدار خنده تماشاچی ها انتخاب شده اند

مورد انتظارترین فیلم های انیمیشن سال ۲۰۲۱ برای بزرگسالان همراه با تاریخ انتشار



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا