ایراندسته‌بندی نشدهسلبریتی هافرهنگ و هنرفیلم و سریال

محمدرضا گلزار سرپرست تیم ملی پدل شد؛ ورزش پدل چیست؟

[ad_1]

محمدرضا گلزار، بازیگر مشهور، با حکم رئیس فدراسیون تنیس به عنوان عضو هیأت رئیسه انجمن پدل و سرپرست تیم ملی پدل منصوب شد. گلزار چند سالی است در این رشته ورزشی فعالیت دارد.

دیروز شنبه ۱۸ آذر ماه نشست خبری رشته ورزشی پدل (‌Padel) در محل فدراسیون تنیس برگزار شد که در این نشست محمدرضا گلزار به عنوان عضو هیأت رییسه پدل ایران و سرپرست تیم ملی پدل معرفی شد.

ورزش پدل چیست

ورزش پدل چیست

پدل یکی از انجمن های زیر مجموع فدراسیون تنیس است. این رشته مدتی زیر نظر فدراسیون اسکواش فعالیت داشت اما سال گذشته با درخواست فدراسیون تنیس و موافقت وزیر ورزش، مجدد به این فدراسیون واگذار شد.

محمدرضا گلزار در این نشست در جمع خبرنگاران گفت: در این مدت خیلی تلاش کردم که این سمت را نپذیرم با وجود اینکه من عاشق ورزش هستم، مخصوصاً ورزش پدل که بسیار جذاب است. همه می‌دانید که پذیرش این سمت چه مسئولیت سنگینی است.

او ادامه داد: من قول دادم که کمک کنم و به عهدم وفادارم و امیدوارم با کمک اهالی رسانه به افتخارات بین المللی دست پیدا کنیم. از وزارت ورزش و رئیس فدراسیون تنیس هم تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم با کمک هم بدرخشیم.

گلزار در پاسخ به این پرسش که در والیبال حضور کوتاهی داشت و آیا در پدل ماندگار است، تأکید کرد: من از معدود هنرمندانی هستم که زندگی‌ام با ورزش عجین شده است. سال‌ها والیبال را به صورت حرفه‌ای و باشگاهی کار کرده‌ام. در اسکی هم سال‌ها هم بوده‌ام. در والیبال یک فصل را به عنوان مربی بدنساز کنار یکی از تیم‌ها بودم. و حالا به طور جدی پدل را دنبال می کنم. خیلی این رشته را نمی شناختم به اصرار یکی از دوستان وارد این رشته شدم و از هفته ای یکبار به ۶ جلسه در هفته رسیدم.

ورزش پدل چیست

وی در ادامه گفت: پدل رشته نوپایی است، اما ما در حال طراحی شبکه‌ای هستیم تا مسابقات پدل پخش زنده شود و حتی آموزش هم داده شود. البته من هم دغدغه‌های شخصی خودم را دارم، اما تمام تلاشم را می‌کنم تا پدل بدرخشد. تا سال آینده سورپرایزهایی خواهم داشت.

گلزار در پاسخ به این پرسش که حضورش در پدل بیشتر جنبه حمایتی دارد یا از لحاظ فنی هم کمک می‌کند، تصریح کرد: مسائل فنی به سرمربی و کاپیتان تیم ملی مربوط می‌شود. ما کار‌های بین المللی را انجام می‌دهیم و در حال تدارک یک اردوی خارجی هستیم. همچنین تلاش می‌کنیم که یک مربی اسپانیایی در کنار مربی تیم ملی ایران حضور داشته باشد.

همچنین شاهرخ کشاورز دبیر فدراسیون تنیس در این نشست گفت: آقای گلزار به عنوان عضو هیات رییسه انجمن پدل در این مراسم حضور دارد. افتخار بزرگی برای خانواده تنیس و پدل است که آقای گلزار حضور دارد و امیدوارم روز‌های خوبی رقم بخورد.

داود عزیزی رییس فدراسیون تنیس نیز گفت: امروز از آقای گلزار دعوت کردیم تا در هیات رییسه انجمن پدل قرار بگیرد و باعث پیشرفت چند برابری پدل شود.

رشته ورزشی پدل چیست؟

پدل ورزشی راکتی است که بین دو نفر یا بین دو تیم دونفره در زمینی کاملاً احاطه‌شده با دیوارهای معمولاً شیشه‌ای بازی می‌شود. زمین این رشته ورزشی تلفیقی از اسکواش و تنیس است.

بازی پدل در زمینی مستطیل شکل به ابعاد ۱۰×۲۰ انجام می‌شود. تور ۱۰ متری که ۸۸ سانتی‌متر ارتفاع دارد، در وسط زمین نصب می‌شود.

ورزش پدل چیست

این ورزش در یک زمین مستطیل شکل که ۳۰ درصد از زمین تنیس کوچک تر است انجام می شود. این زمین با دیوارهای شیشه ای و توری محصور شده است. احتمالا اگر به تازگی با این ورزش آشنا شده باشید، برخورد توپ با دیوارها و بیرون رفتن توپ از محوطه برای شما عجیب باشد و این جز قوانین این بازی است.

این ورزش از سال ۱۳۹۶ به ایران ورود پیدا کرده است و اولین زمین پدل در همان سال در باشگاه انقلاب تهران به کمک ۲ مربی اسپانیانی راه اندازی شد. مجموعه پدل باشگاه انقلاب در سال ۹۶ در سه زمین دبل و یک زمین سینگل افتتاح شد. در حال حاضر علاوه بر مجموعه انقلاب، مجموعه پاس تهران، شاهین، آجودانیه، مهام در تهران دارای زمین پدل هستند. (در کرج هم در مجموعه گلستان گلشهر در کنار زمین‌های تنیس دو زمین به پدل اختصاص یافته و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است).

ورزش پدل چیست

این ورزش نوظهور در ایران، در ابتدا زیر مجموعه فدراسیون اسکواش جمهوری اسلامی ایران بود که در سال ۱۴۰۱ زیر مجموعه فدراسیون تنیس شد. سالانه مسابقات جام ستارگان به عنوان مسابقات کشوری این ورزش در ایران برگزار می‌شد که بعد از تغییر فدراسیون به مسابقات ۲۵۰۰ امتیازی تغییر کرده‌است.

تیم ملی پدل آقایان و خانم‌های ایران در چند سال اخیر در چندین تورنمنت بین‌المللی شرکت کرده‌است. از مهم‌ترین دستاوردهای تیم ملی ایران، مقام نایب قهرمانی در مقدماتی قهرمان جهان در مصر است. در مسابقات مصر تیم ملی بانوان در جایگاه پنجم جدول مقدماتی قهرمانی جهان قرار گرفتند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا