دسته‌بندی نشدهمجله زنان

آیا بعد از برداشتن رحم واژن گشاد میشود و در رابطه زناشویی تاثیر دارد؟

[ad_1]

آیا بعد از برداشتن رحم واژن گشاد میشود

در این مطلب از آلامتو به موضوع برداشتن رحم و تاثیر آن در گشاد شدن واژن و رابطه زناشویی اشاره می‌کنیم.

آیا بعد از برداشتن رحم واژن گشاد میشود و در رابطه زناشویی تاثیر دارد؟

برداشتن رحم یا هیسترکتومی از رایج ترین عمل‌های جراحی بین زنان است. این عمل ممکن است برای درمان چندین بیماری، از جمله فیبروم های دردناک رحم، سرطان و اندومتریوز انجام شود. بسته به نیازهای پزشکی یک زن، جراح ممکن است سایر اندام های تناسلی مانند تخمدان ها و لوله های فالوپ را بردارد. در این مطلب از آلامتو به این موضوع می‌پردازیم که آیا بعد از برداشتن رحم واژن گشاد میشود و در رابطه زناشویی تاثیر دارد؟

همچنین بخوانید: باز کننده قاعدگی قوی

آیا بعد از برداشتن رحم واژن گشاد میشود؟

این احتمال وجود دارد که قطر رحم در نتیجه استفاده از تجهیزات تغییر کند، اما باعث نمی‌شود که واژن گشاد شود. با این حال قطر رحم نیز پس از مدتی به حالت قبلی خود باز می‌گردد.

آیا برداشتن رحم در رابطه زناشویی تاثیر دارد؟

هیسترکتومی نباید بر توانایی شما در لذت بردن از رابطه جنسی تأثیر بگذارد. به طور معمول، بر حس واژن یا توانایی یک زن برای ارگاسم تأثیر نمی گذارد. با این حال، اگر تخمدان های شما در طول عمل برداشته شوند، به دلیل تغییرات هورمونی می تواند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد.

اکثر زنان می گویند که زندگی جنسی آنها یا بعد از عمل ثابت مانده یا بهبود یافته است. اگر وضعیت شما قبل از عمل باعث ایجاد مقاربت دردناک شده باشد، احتمالاً احساس بهتری خواهد داشت.

آیا برداشتن رحم باعث کوچک شدن شکم میشود؟

اندازه شکم می تواند بعد از برداشتن رحم افزایش یابد. افزایش سایز شکم بعد از عمل جراحی خارج کردم رحم یا هیسترکتومی می تواند به دلایل مختلفی به غیر از افزایش وزن اتفاق بیفتد، از جمله:

تورم داخلی

شکم اغلب پس از برداشتن رحم متورم می شود که می تواند منجر به این باور اشتباه شود که پس از جراحی چربی شکمی به دست آمده است. تورم داخلی شکم و لگن ممکن است چند ماه طول بکشد تا پس از هیسترکتومی فروکش کند.

عضلات ضعیف عمیق شکم

عمل جراحی برداشتن رحم بخاطر برش های شکمی می تواند باعث از کار افتادن عضلات عمقی شکم شود. وقتی این ماهیچه ها از کار می افتند، این می تواند شکم شما را پهن و بزرگتر نشان دهد.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص مترونیدازول 500 برای عفونت واژن

آیا برداشتن رحم باعث کوچک شدن شکم میشود؟

آیا برداشتن رحم باعث پیری زودرس میشود؟

برداشتن رحم باعث پیری زودرس نمیتنها برداشتن رحم شما را وارد یائسگی نمی کند. شما هنوز تخمک گذاری خواهید داشت، اما دوره قاعدگی نخواهید داشت یا نمی توانید باردار شوید. اگر در طول عمل جراحی برداشتن رحم تخمدان های شما نیز برداشته شود، دیگر تخمک گذاری نخواهید داشت و در دوران یائسگی خواهید بود.

آیا برداشتن رحم باعث پوکی استخوان میشود؟

زنانی که تحت عمل هیسترکتومی قرار می‌گیرند، نسبت به زنانی که رحم سالمی دارند، کاهش تدریجی مواد معدنی استخوان را تجربه می‌کنند و خطر پوکی استخوان را افزایش می‌دهند. مطالعات نشان داده است: این به این دلیل است که برداشتن رحم قبل از یائسگی باعث کاهش آترزی فولیکولی، ذخیره تخمدان و متعاقباً کاهش ترشح طولانی مدت استروژن می شود.

عوارض احتمالی برداشتن رحم

اگرچه بسیاری از زنان پس از برداشتن رحم مشکلات جنسی را تجربه نمی کنند، اما برخی از آنها عوارضی را تجربه می کنند. این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. از دست دادن میل جنسی

اگر تخمدان هایش برداشته شود، یک زن ممکن است کاهش میل جنسی را تجربه کند، زیرا این باعث کمبود استروژن می شود.

2. ضعف کف لگن

انجام تمرینات کف لگن، مانند کگل، می تواند عضلات را پس از جراحی تقویت کند، رابطه جنسی را بهبود بخشد و خطر بی اختیاری را کاهش دهد.

3. خشکی واژن

برخی از زنان پس از برداشتن رحم دچار خشکی واژن می شوند. اغلب می توان با یک روان کننده بدون نسخه یا جایگزین طبیعی، مانند روغن نارگیل، این مشکل را کنترل کرد.

4. تغییر در حس جنسی

برخی از زنان گزارش می دهند که در حین رابطه جنسی، احساس داخل واژن خود کاهش یافته است. این نباید تأثیر منفی بر توانایی یک زن برای ارگاسم بگذارد، زیرا کلیتوریس و لابیا هنوز بسیار حساس هستند. با این حال، ممکن است به معنای تغییر موقعیت‌ها و تکنیک‌ها برای یافتن احساس درست بعد از جراحی باشد.

همچنین بخوانید: درمان خانگی عفونت رحم و کمر درد

سخن آخر

در این مطلب از آلامتو توضیح دادیم که آیا بعد از برداشتن رحم واژن گشاد می‌شود و آیا این وضعیت روی رابطه زناشویی تاثیر دارد یا نه پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا