بیوگرافیدسته‌بندی نشده

بیوگرافی ملیکا محمدی ملی پوش فوتبال بانوان + ماجرای سانحه رانندگی

[ad_1]

ملیکا محمدی فوتبالیست ایرانی 

بیوگرافی ملیکا محمدی، یکی از بازیکنان با استعداد و جوان تیم ملی فوتبال بانوان، که به تازگی توجه سرمربی تیم ملی، مریم آزمون، را به خود جلب کرده بود، به ناگهان در یک حادثه تلخ جان خود را از دست داد.

او متولد ۹ فروردین ۱۳۷۹ در شیراز بوده، و در طی یک سانحه رانندگی در سن 23 سالگی دار فانی را وداع گفت. این اتفاق ناگوار جامعه ورزشی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و خسارت بزرگی را به جامعه ورزش و هواداران فوتبال بانوان افکنده است.

در ادامه بیشتر با زندگینامه و بیوگرافی ملیکا محمدی آشنا خواهیم شد. با بیوگرافی ها همراه باشید. بیوگرافی ملیکا محمدی

  • نام کامل: ملیکا محمدی 
  • تاریخ تولد: 9 فروردین 1379 
  • زادگاه: شیراز – ایران 
  • حرفه: فوتبالیست 
  • درگذشت: 3 دی 1402 
  • علت فوت: سانحه رانندگی 
  • پست: هافبک 

زندگی شخصی ملیکا محمدی 

ملیکا محمدی، هافبک توانمند ایرانی، مسئولیت بازی در تیم فوتبال زنان خاتون بم و تیم ملی ایران را بر عهده داشت. او در این دو تیم با اخلاق بالا و استعدادهای ویژه‌ به عنوان یک بازیکن برجسته شناخته می‌شد. 

از تیم دانشگاه تا تیم ملی 

ملیکا محمدی در تاریخ ۹ فروردین ۱۳۷۹ در شهر شیراز به دنیا آمد. لازم به ذکر است که ملیکا محمدی، علی‌رغم متولد شدن در شیراز، دوران کودکی و نوجوانی خود را در کشور آمریکا گذراند. او همراه با خانواده به آمریکا مهاجرت کرده و در این سرزمین، علاقهٔ وی به فوتبال رشد یافت. از سنین کم، ملیکا به تلاش و پیگیری در راستای علاقه‌اش به فوتبال پرداخت و در آکادمی‌های باشگاهی آمریکا، مهارت‌های خود را بهبود داد. ملیکا محمدی در تیم ملی بانوان

مهاجرت و زندگی در آمریکا

او همراه خانواده‌اش در ایالات متحده، در شهر بتزدا، مریلند زندگی می‌کرد. ملیکا در دانشگاه اموری به عنوان یک هافبک فوتبال فعالیت می‌کرد و موفق به کسب مدرک کارشناسی علوم در رشته‌های انسان‌شناسی و زیست‌شناسی انسان شد. 

او در سن ۱۵ سالگی به تیم فوتبال زیر ۱۹ سال زنان ایران دعوت شد و پس از نشان دادن توانایی‌های برجسته، توسط مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران، به ترکیب اصلی تیم اضافه شد. این دعوت نشان از تلاش و عزم او برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی و نمایان شدن در سطح بین‌المللی دارد. 

بیوگرافی ملیکا محمدی

حضور در تیم ملی و درخشش 

ملیکا محمدی، پس از حضور در تیم ملی نوجوانان، به باشگاه خاتون بم ملحق شد و با عملکرد درخشان در لیگ برتر فوتبال بانوان، به تیم ملی بانوان در رده بزرگسالان دعوت شد. 

تجربهٔ حضور او در پنج بازی ملی بزرگسالان نشان‌دهندهٔ توانمندی و مهارت‌های این بازیکن بود که به تازگی مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان را تحت تاثیر قرار داده بود که متأسفانه، در یک حادثه رانندگی، جان خود را از دست داد . در این حادثه، دو بازیکن دیگر از تیم ملی نیز، یعنی زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی، حضور داشتند که خوشبختانه سلامتی خود را حفظ کردند. 

پیشنهاد ورود به لیگ حرفه ای آمریکا 

رفته رفته تیم‌های برجسته آمریکایی شروع به ارائه پیشنهادهای قابل توجه به این بازیکن نمودند و او حتی در آستانه ورود به لیگ حرفه‌ای آمریکا قرار داشته است. 

زندگینامه ملیکا محمدی

روزبه چشمی تیم بانوان 

ملیکا محمدی با قابلیت بازی در پست‌های هافبک دفاعی، هافبک میانی و دفاع میانی به شناخته می‌شد و از او به عنوان “ورژن زنانه روزبه چشمی فوتبال” نام برده می‌شد. او با افتخار اظهار می‌کرد که در هر پستی که به او سپرده می‌شود، تمام توان خود را برای بهبود عملکرد ارائه می‌دهد. با این حال، او ویژه به پست هافبک دفاعی علاقه‌مند بوده و اظهار داشته که این پست بیشتر با استایل و سبک بازی او هماهنگ است. 

  طرفدار تیم استقلال 

جالب است بدانید که ملیکا محمدی از طرفداران پرشور تیم استقلال بوده و حتی در دوران کودکی، تصویری کنار ناصر حجازی را به اشتراک گذاشته است. این علاقه شدید به این باشگاه نشان‌دهندهٔ ارتباط عمیق او با دنیای فوتبال و عشق طولانی‌مدت به تیم محبوبش است. 

ماجرای تصادف 

در تاریخ سوم دی ماه ۱۴۰۲، ملیکا محمدی همراه با دو هم‌تیم خود به نام‌های بهناز طاهرخانی و زهرا خواجویی، در حین حرکت به سمت شهرستان بم، در دوراهی باغ چمک دچار سانحه رانندگی شدند. این حادثه موجب فوت ملیکا محمدی گردیده، در حالی که دو هم‌تیم او به بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی بم منتقل و در آنجا مورد درمان قرار گرفتند. 

به گزارش رئیس اورژانس بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی بم، این حادثه تلخ در ساعات بامدادی روز سوم دی ماه، در فاصله ۵ کیلومتری شهر بم رخ داده است. خودروی حامل این سه بازیکن تیم ملی، یک تیبا سفید رنگ بوده که به نظر می‌رسد از خودروهای تاکسی اینترنتی بوده و راننده آن یک مرد بوده که او نیز در این حادثه مصدوم شده است. 

ایمان فرزین، قائم مقام باشگاه فوتبال خاتون بم، جزئیات این حادثه دردناک را به ایسنا اعلام کرد:  

“این بازیکنان در حال بازگشت به هتل پس از دعوت به شام بودند، به نظر می‌رسد راننده در مسیر خود خواب آلوده شده و خودرو به چپ منحرف شده است.” 

او افزود: “بازیکنان خود رانندگی نمی‌کردند و برای بازگشت به هتل از خدمات تاکسی استفاده کرده بودند. پس از چپ کردن ماشین، ملیکا محمدی متأسفانه در همان لحظه جان خود را از دست داد.”  

فرزین درباره وضعیت بهناز طاهرخانی، که گفته شده در حال حاضر در کما به سر می‌برد، توضیح داد: “سطح هوشیاری او بهبود یافته و امیدواریم بهبود بیشتری پیدا کند. زهرا خواجویی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان، دچار شکستگی لگن شده و در بخش بستری در حال درمان است. راننده خودرو نیز مشکل جدی‌ای ندارد و ترخیص شده است.” 

مراسم تشیع و خاکسپاری  

مراسم تشیع پیکر ملیکا محمدی، فوتبالیست محبوب، ظهر دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ با حضور ورزشکاران، مسئولان و دوستانش در زمین چمن ورزشگاه فجر بم برگزار گردید. پس از وداع با هم‌تیمی‌ها، پیکر ایشان به شهر شیراز منتقل شد، سپس تصمیم گرفته شد تا پیکر او به آمریکا منتقل شود و در محلی که خانواده اش زندگی می‌کند، دفن و خاکسپاری گردد. پدر و مادر این بازیکن، اجازه ندادند پیکر دخترشان در ایران به خاک سپرده شود و به همین دلیل، تصمیم به انتقال پیکر به آمریکا گرفته شد. 

ملیکا محمدی، با اینکه در ایالات متحده زندگی می‌کرد، علاقه داشت در تیم ملی فوتبال ایران شرکت کند و برای این هدف به وطن خود بازگشته بود. 

وضعیت دو ملی پوش دیگر پس از سانحه 

در پی حادثه تصادفی که منجر به درگذشت ملیکا محمدی شد، زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی، دو هم‌تیم این بازیکن که به واحد مراقبت‌های ویژه منتقل شده بودند، به هوش آمدند. آخرین گزارشات حاکی از شکستگی لگن در مورد زهرا خواجوی و آسیب مغزی در مورد بهناز طاهرخانی است. 

امیدواریم هر دو ورزشکار کشورمان هرچه سریع تر سلامت خود را به دست آورند. 

صحبت های دردناک خواهر ملیکا 

آیدا، فرزند بزرگ‌تر خانواده محمدی، دربارهٔ ملیکا اظهار داشت: “۱۰ سال از ملیکا بزرگ‌تر هستم، اما همه چیزی که در زندگی دارم را از او یاد گرفته‌ام. ملیکا لحظه‌ای برای حرف مردم زندگی نکرد. او کسی بود که از لحظه به لحظه زندگی‌اش لذت می‌برد و به هر چیزی که دلش می‌خواست رسید. نتوانستیم و نخواستیم که مانع او باشیم، او برای رسیدن به هدفش که پیراهن تیم ملی بود به ایران سفر کرد و ما در آمریکا ماندیم.” 

آیدا محمدی در ادامه درحالی‌که لحظه‌ای آرام و قرار نداشت گفت: مرگ ملیکا را باور نمی‌کنیم. خواهر قوی و جسور من برای زندگی امید داشت، آرزو داشت، اما هیچ حسرتی نداشت. تنها دلخوشی‌ام این است که در این عمر کوتاهش واقعا زندگی کرد… 

شروع فوتبال از کودکی 

ملیکا محمدی دربارهٔ شروع آغازین خود در فوتبال می‌گفت: “وقتی ایران بودم، فوتبال را از 7 یا 8 سالگی با بازی در کوچه شروع کردم و با پسرها بازی می‌کردم. این تجربه تا زمانی که به آمریکا هم رفتم ادامه داشت و در کنارش در آمریکا به کلاس‌های فوتبال هم می‌رفتم، اما همچنان با پسرها زیاد فوتبال بازی می‌کردم.”  

او افزود: “از آن جایی که بازی پسر ها بیشتر با سرعت و قدرت انجام می‌شود، علاقه‌ام به سبک فوتبال قدرتی از آنجا شروع شد.” 

کودکی ملیکا محمدی

الگو و تیم موردعلاقه اش 

ملیکا محمدی، زمانی که در پست دفاع راست بازی می‌کرد، الگوی بازی خود را از دنی آلوز قرار داده بود. در همین حال، در پست هافبک دفاعی از سبک بازی جنارو گتوزو الهام گرفته و از او الگوبرداری می‌کرد. او بیشتر به سبک بازی فیزیکی علاقه‌مند بود و تیم فوتبال محبوبش تیم بارسلونا بود. 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا