اصالت مژگان شجریانبیوگرافیبیوگرافی مژگان شجریانتحصیلات مژگان شجریانترانه سیاسی مژگان شجریاندسته‌بندی نشدهزندگینامه مژگان شجریانمژگان شجریاد دختر محمدرضا شجریانمژگان شجریان

بیوگرافی مژگان شجریان خواننده و نوازنده سه تار و همسرش

[ad_1]

بیوگرافی مژگان شجریان دختر سوم استاد محمدرضا شجریان از ورود به دنیای موسیقی تا شهرت و درخشش در کنسرت های پدرش و گروه شهنار و ناگفته های زندگی شخصی و همسرش را می خوانید. با بیوگرافی ها همراه باشید.

بیوگرافی مژگان شجریان خواننده و نوازنده سه تار

  • نام کامل : مژگان شجریان
  • تاریخ تولد : 27 اردیبهشت 1348
  • محل تولد : تهران – ایران
  • حرفه : خواننده، نوازنده سه تار، نقاش و طراح گرافیک
  • ژانر : موسیقی سنتی ایرانی
  • سال های فعالیت : 1358 تاکنون
  • صفحه اینستاگرام مژگان شجریان

اصالت و خانواده

مژگان شجریان، خواننده، نوازنده و طراح گرافیک 27 اردیبهشت ماه 1347 در تهران چشم به جهان گشود. وی فرزند استاد محمدرضا شجریان و فرخنده گل افشان بوده و دو خواهر بزرگتر به نام های فرزانه و افسانه و یک برادر کوچکتر به نام همایون شجریان دارد. یک برادر ناتنی به نام «رایان» نیز از ازدواج دوم پدرش با «کتایون خوانساری» دارد.

بیوگرافی مژگان شجریان دختر استاد شجریان
مژگان شجریان و استاد محمدرضا شجریان

تحصیلات

مژگان شجریان تحصیل کرده مقطع لیسانس رشته «نقاشی» و فوق لیسانس «گرافیک» از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و لیسانس «موسیقی» از دانشگاه هنر دارد.

مژگان شجریان بیوگرافی کاملورود به دنیای موسیقی

در سال 1358 هنگامی که تنها 10 سال داشت، نوازندگی سه تار را نزد «محمدرضا لطفی» و «حسین علیزاده» آموخت.

دوسال بعد در سال 1360، ردیف نوازی را نزد «پرویز مشکاتیان» که شوهر خواهرش بود فرا گرفت.

در سال 1368 وارد دانشگاه هنر شد و یادگیری ردیف نوازی را زیر نظر«مهربانو توفیق» ادامه داد.

بیوگرافی مژگان شجریان از ورود به دنیای موسیقی تا اولین آلبوم مستقل
بیوگرافی مژگان شجریان

کنسرت سیما بینا

در سال 1370 به عنوان نوازنده سه تار در کنسرت سیما بینا روی صحنه رفت و از سال 1372 طراحی گرافیکی آثار پدرش(محمدرضا شجریان) و برادرش(همایون شجریان) را به عهده داشت.

تک خوانی و همنوازی

فروردین ماه 1389، در کنسرت لندن همراه با گروه شهناز به تک خوانی و همنوازی پرداخت و در کنسرت محمدرضا شجریان و گروه شهناز در دبی و کنسرت گروه شهناز در تهران به عنوان نوازنده سه تار حضور یافت.

بیوگرافی مژگان شجریان و همسرشدر آلبوم پدر

مژگان شجریان در سال 1388، در آلبوم «رندان مست» و در سال 1390 در آلبوم «مرغ خوش خوان» استاد محمدرضا شجریان به سه تار نوازی پرداخت.

فعالیت در گروه شهناز

محمدرضا شجریان در سال 1387، یک گروه موسیقی برا بنیان نهاد که به احترام «جلیل شهناز» (نوازنده نامی سه تار) ، گروه را «شهناز» نام گذاشت. محمدرضا شجریان همراه دخترش مژگان شجریان در این گروه فعالیت داشتند.

مژگان شجریان در مورد حضور در گروه شهناز می گوید:” من چندین جلسه در تمرینات گروه شهناز شرکت کردم، هنگامی که زمان انتخاب نوازنده ها رسید، آقای درخشانی به پدر گفتند که مژگان تمرینات را خیلی خوب انجام داده و می تواند یکی از اعضای گروه باشد. پدر هم با رضایت کامل پذیرفتند که من در گروه به عنوان نوازنده سه تار حضور داشته باشم.”

مژگان شجریان نوازنده سه تار و خواننده موسیقی سنتی
بیوگرافی مژگان شحریان

اولین آلبوم مستقل

فروردین ماه سال 1398، نخستین آلبوم مستقل خود به نام «ارغوان» با آهنگسازی «سورنا صفاتی» را منتشر کرد. در این آلبوم از اشعار شاعرانی از جمله «هوشنگ ابتهاج»، «محمدرضا شفیعی کدکنی» و «حافظ» استفاده شده است.

وی در مورد این آلبوم گفت :« نام ارغوان حکایت ‌گر آلام مردمان سرزمین ماست و نیز آنان که تن به کوچی اجباری داده ولی هرگز از سرزمین مادری ریشه برنکنده‌اند.»

به دلیل محدودیت های انتشار آلبوم با صدای زن در ایران، مژگان شریفیان با نوشتن متنی در صفحه اینستاگرامی اش اعلام کرد که از آنجایی که امکان انتشار این آلبوم در ایران وجود ندارد، به طور رایگان در اینترنت در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

مژگان شجریان در آغوش برادرش همایون شجریان
مژگان شجریان در آغوش برادرش همایون شجریان

ازدواج و همسرش

مژگان شجریان با «محمد علی رفیعی» که مدیر برنامه های محمدرضا شجریان و بعدها همایون شجریان بوده ازدواج کرده است و ثمره این ازدواج یک دختر به نام «مهر» و دو پسر دوقلو با نام های «سام» و «سپهر» می باشد.

جالب است بدانید که فرزندانش نیز به موسیقی علاقه مند هستند و پیانو میزنند، مژگان شجریان در این باره می گوید:”آنها نیز استعداد موسیقی دارند.”

مژگان شجریان در کنار همسرش و دخترش
مژگان شجریان در کنار همسرش و دخترش

موسیقی و نقاشی

مژگان شجریان در مورد موسیقی و نقاشی می گوید: “من موسیقی و گرافیک را به طور آکادمیک و حرفه ای خواندم و در طول این سال ها که کار گرافیک می کردمو فعالیتم در زمینه موسیقی کمتر بود، انگار بخشی از وجودم بی استفاده بود. حال که فعالیت موسیقی ام بیشتر شده و تمرکزم را روی آن گذاشته ام هم همین حس را دارم و فکر می کنم باید بیشتر روی نقاشی و گرافیک وقت بگذارم.”

مژگان شجریان و برادرش همایون شجریان
مژگان شجریان و برادرش همایون شجریان

وی با اشاره به این موضوع که موسیقی یکی از ارکان اساسی زندگی و خانواده اش بوده گفت:”از کودکی هم موسیقی شنیده ایم هم کار کرده ایم من در دانشگاه موسیقی خواندم اما بعد از ازدواج نتوانستم خیلی آنرا دنبال کنم.

به گفته خودش در کنار همسرش یک شرکت تبلیغاتی داشتند که این کار را بیشتر ادامه میداد و روی آن بیشتر پافشاری می کرد. وی می گوید:” كار من بيشتر طراحي‌هايي بود كه روي موسيقي انجام مي‌شد.”

عکس های کمتر دیده شده مژگان شجریانسنگینی نام شجریان

برایم سخت است که مردم به من بگویند «مژگان شجریان»! چرا که خودم را در حدی نمی دانم که با پدر یا همایون مقایسه شوم، به همین دلیل ترجیح می دهم مردم مرا به عنوان یکی از علاقه مندان موسیقی که از کودکی در این فضا بزرگ شده و حال به صورت حرفه ای فعالیت می کند، بدانند.

مژگان شجریان و پسرش
مژگان شجریان و پسرش

بیوگرافی مژگان شجریان | بیوگرافی ها دات کام



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا