2021بررسی فنی و تخصصیسدانلوکسمرسدس E-classمرسدس بنزهیبریدی

تجربه رانندگی با مرسدس E300 e مدل 2021

[ad_1]

همه‌گیری کرونا اندکی زمان عرضه مرسدس E کلاس جدید را به تأخیر انداخت. ما سال پیش نسخه فرمان چپ این خودرو را در مجله اتو اکسپرس تست کردیم اما برای اولین بار فرصت تست نسخه بازار بریتانیای آن به ما دست داده است. بی‌شک یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این خودرو در بریتانیا مدل E 300 e EQ Power AMG Line خواهد بود.

مرسدس E 300 e

در واقع خودروی تست شده از نوع AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس بوده که از نظر تجهیزات و برخی ریزه‌کاری‌ها سطح بالاتری داشته و قیمت ۵۵۰۴۰ پوندی دارد.

مرسدس E 300 e

البته پایه و اساس خودرو تغییری نداشته و شامل قوای محرکه پلاگین هیبریدی E 300 e می‌باشد. این مجموعه از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۰۸ اسب بخاری، واحد الکتریکی ۱۲۰ اسبی و باتری ۱۳.۵ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با ۳۱۶ اسب بخار است.

مرسدس E 300 e

مرسدس مدعی شعاع حرکتی ۵۵ کیلومتری این خودرو در حالت تمام الکتریکی است هرچند این برد به اندازه مدل‌های کوچک‌تر همچون A 250 e گیرا نیست.

مرسدس E 300 e

البته آلایندگی ۳۸ گرمی دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر به این معنی است که سدان اجرایی مرسدس در دسته مالیاتی ۱۲ درصدی قرار می‌گیرد بنابراین حتی در تریم گران‌تر نایت ادیشن پریمیوم پلاس هم E کلاس هزینه‌های مالیاتی چندان زیادی نخواهد داشت. پس واضح است که کاربران ناوگانی و سازمانی از این موضوع سود خواهند برد اما همه‌چیز این مدل به مزیت مالیاتی‌اش مربوط نمی‌شود.

مرسدس E 300 e

اگرچه وزن خالص E 300 e برابر با ۱۹۹۰ کیلوگرم بوده اما گشتاور ۴۴۰ نیوتون متری خود پیشرانه الکتریکی باعث می‌شود این سدان به‌طور سورپرایز کننده‌ای پرشتاب عمل کند و تنها کافی است اشاره‌ای اندک به پدال گاز داشته باشید تا قدرت پیشرانه را حس کنید.

مرسدس E 300 e

پیشرانه بنزینی هم اصلاً تحت‌فشار قرار نمی‌گیرد و با همکاری واحد الکتریکی باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه‌ای می‌شود.

مرسدس E 300 e

اما خب در مواقعی که باتری خالی باشد پیشرانه کاملاً تحت‌فشار قرار گرفته و این موضوع خودش را نشان می‌دهد. همانند همه خودروهای پلاگین هیبریدی، برای سود بردن از مصرف سوخت پایین و ادعایی زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر باید باتری را همواره شارژ کنید.

مرسدس E 300 e

گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مرسدس فوق‌العاده نرم بوده و تنها زمانی که شارژ باتری رو به اتمام باشد شاهد تعویض قدرت ناهنجاری بین پیشرانه الکتریکی و درون‌سوز خواهید بود.

مرسدس E 300 e

از نظر سواری و هندلینگ هم E کلاس همچون شناخته شده اما وزن بیشتر قوای پلاگین هیبریدی گاهی اوقات روی سواری خودرو در عبور از دست‌اندازها و چاله‌ها تأثیر منفی گذاشته و دامپرها در کنترل جرم خودرو با چالش مواجه می‌شوند. همچنین سیستم فرمان E 300 e بهتر از ب ام و سری ۵ بوده هرچند چابکی آن به پای حریف باواریایی نمی‌رسد. E کلاس اکثر اوقات خودرویی آرام و راحت است.

مرسدس E 300 e

چیزی که جدید است و باید با گذشت زمان به آن عادت کرد غربیلک فرمان و کنترل‌های حساس به لمس است. هم‌اکنون باید حرکات متفاوتی برای عملکردهای پایه همچون تنظیم صدا، کروز کنترل و تنظیمات شخصی‌سازی طرح داشبورد دیجیتال و… انجام دهید.

مرسدس E 300 e

هم‌اکنون شاهد بازخورد لمسی هستیم که حتی نسبت به تاچ پدهای نسل پیشین E کلاس نیز متفاوت بوده و شاید برخی افراد برای یادگیری آن نیاز به زمان داشته باشند؛ اما خب کنترل‌ها همچون همیشه عالی هستند.

مرسدس E 300 e

سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس با بهترین‌های این کلاس قابل‌مقایسه بوده و از گرافیک تیز، پاسخ‌های سریع و تکنولوژی مدرن همچون درگاه‌های شارژ سود می‌برد. استفاده از این نمایشگر نیز به لطف طراحی منطقی منوها به راحتی صورت می‌گیرد.

مرسدس E 300 e

مدل فول AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس از دو جفت نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، ناوبری واقعیت افزوده، اندروید اتو و اپل کارپلی، شارژ بی‌سیم، دوربین ۳۶۰ درجه، حسگرهای پارک، چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های گرم شونده، ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، تریم مشکی براق بدنه و سانروف پانورامیک سود می‌برد.

مرسدس E 300 e

از نظر تکنولوژی‌های ایمنی نیز باید به مواردی همچون تشخیص عابران پیاده، دستیار نقاط کور و دستیار تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد. E کلاس فیس لیفت از یورو انکاپ ۵ ستاره ایمنی دریافت کرده است.

مرسدس E 300 e

اگرچه این خودرو تجهیزات لوکس زیادی دارد اما احساس می‌کنیم مدل AMG Line دارای تجهیزات ضروری کافی بوده و قیمت ۴۶۲۳۰ پوندی آن ارزان‌تر از نسخه نایت ادیشن پریمیوم پلاس است.

مرسدس E 300 e

هر دو مدل با استفاده از شارژر ۷.۲ کیلووات ساعتی در یک ساعت و نیم باتری را شارژ می‌کنند اما اگر از شارژر خانگی استفاده شود این زمان به ۵ ساعت خواهد رسید.

مرسدس E 300 e

استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی روی فضای بار تأثیر گذاشته و آن را از ۵۴۰ لیتر مدل بنزینی و دیزلی به ۳۷۰ لیتر رسانده که ۱۰ لیتر کمتر از برخی هاچبک‌های خانوادگی می‌باشد.

مرسدس E 300 e جدید یک سدان اجرایی عالی با تکنولوژی‌های زیاد است. این خودرو شعاع حرکتی خوبی در حالت تمام الکتریکی داشته اما ما مدل فول AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس را توصیه نمی‌کنیم. مدل استاندارد نیز خودرویی آرام و راحت، جادار و اقتصادی بوده و از تجهیزات زیادی برخوردار می‌باشد.

مشخصات مرسدس E 300 e EQ Power AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس

  • قیمت: ۵۵۰۴۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۳۱۶ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا