اخبارالکتریکیلامبورگینی

اعلام برنامه‌های الکتریکی‌سازی محصولات لامبورگینی

[ad_1]

در سال ۲۰۱۴ لامبورگینی با رونمایی از آستریون غوغایی در نمایشگاه پاریس بر پا کرد. این کانسپت از پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی و سه واحد الکتریکی سود می‌برد و قدرت نزدیک به ۹۰۰ اسب بخار داشت. این خودرو هرگز وارد خط تولید نشد اما در سال ۲۰۱۹ بود که اولین محصول جاده‌ای و الکتریکی شده این خودروساز با نام سیان FKP 37 پدیدار شد.

امروز لامبورگینی برنامه‌های خود برای کاهش میزان دی‌اکسید کربن تولیدی تا اوایل سال ۲۰۲۵ را اعلام کرده است. این خودروساز محبوب می‌گوید تا آن تاریخ سه مدل اوراکان، آونتادور و اوروس از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهند کرد. به همین منظور در سال ۲۰۲۳ شاهد معرفی اولین خودروی هیبرید تولید سری پس از سیان تولید محدود خواهیم بود. شایان ذکر است سیان به تعداد ۱۹ نسخه رودستر و ۶۳ دستگاه کوپه تولید شده است.

در طول ۴ سال آینده سرمایه‌گذاری بیش از ۱.۵ میلیارد یورویی به منظور الکتریکی سازی سبد محصولات لامبورگینی انجام خواهد گرفت. برخی از مبالغ در نظر گرفته شده صرف توسعه تکنولوژی‌های فیبر کربن خواهند شد تا وزن سنگین سخت‌افزار مربوط به قوای محرکه هیبریدی جبران شود. تا پایان سال ۲۰۲۴ هر سه خودروی یاد شده دارای دستیاری الکتریکی خواهند بود.

در نیمه دوم دهه جاری میلادی نیز شاهد تولید چهارمین محصول الکتریکی خواهیم بود که از پیشرانه درون‌سوز استفاده نخواهد کرد! بله لامبورگینی امروز به‌صورت رسمی تائید کرد پس از سال ۲۰۲۵ یک خودروی تمام الکتریکی تولید خواهد کرد. این شرکت اشاره‌ای به اینکه آیا خودروی یاد شده از نوع دو درب اسپورت خواهد بود یا مشابه یک شاسی‌بلند طراحی خواهد شد نکرده است. ما هنوز هم منتظر سدانی از لامبورگینی هستیم، خودرویی که همچنان حسرت عدم تولید استوک کانسپت پس از ۱۳ سال را بر دل ما گذاشته است.

اگرچه الکتریکی سازی محصولات امری اجتناب‌ناپذیر است و لامبورگینی باید به دنبال دوری از جریمه‌های ناشی از عدم رعایت قوانین آلایندگی باشد اما طرفداران نباید نگران این موضوع باشند. این برند ایتالیایی گفته پرفورمنس را اولویت قطعی خود در دوران الکتریکی سازی می‌داند.

اما پیش از این جریان‌ها، یک جفت سوپرکار ۱۲ سیلندر در اواخر سال جاری میلادی پدیدار خواهند شد. لامبورگینی می‌گوید در سال جاری و سال آینده با معرفی خودروهایی که ادای احترامی دقیق به سبد محصولات و تاریخچه‌ای درخشان هستند پیشرانه‌های درون‌سوز را گرامی خواهند داشت.

فعلاً چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده اما با ۵۰ سالگی کانتاش LP500 در سال جاری، شاید یکی از این خودروهای ۱۲ سیلندر ادای احترامی به کانتاش باشد. این خودرو می‌تواند دنباله‌روی آونتادور میورا هامیج باشد که در سال ۲۰۱۶ و به منظور گرامی داشت ۵۰ سالگی میورای نمادین تولید شد.

به‌روزرسانی: در طول پخش زنده برنامه‌های الکتریکی سازی لامبورگینی تیزری از محصول تمام الکتریکی این برند به‌طور مختصر منتشر شد. البته تصویری مبهم از یک خودروی دیگر هم ظاهر شد که شاید جانشین اوراکان یا آونتادور باشد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا