دسته‌بندی نشده

شهید طهرانی مقدم کابوس تا ابد زنده رژیم صهیونیستی است-راهبرد معاصر

[ad_1]

به گزارش راهبرد معاصر، مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت شهید حاج حسن طهرانی مقدم شب گذشته در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم خانواده شهید طهرانی مقدم و جمعی از دوستان و همرزمان وی حضور داشتند.

 

سردار مجید موسوی جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه سخنران این مراسم بود. او گفت: در روزهای اول پس از شهادت حاج حسن طهرانی مقدم تصویری از ایشان منتشر شد که جمله‌ای قابل تامل در زیر آن به همراه داشت. شاید در آن زمان کسی به این جمله توجه چندانی نمی‌کرد اما اکنون بسیار پر معنا شده است. آن جمله این بود: «شهید حسن طهرانی مقدم کابوس تا ابد زنده رژیم صهیونیستی.» این واقعیت را امروز در جغرافیای مقاومت می‌بینیم. در سرزمین‌های مقدسی که امروز با سرپنجه‌های ایران هدایت شدند و به عنوان عناصر پیشتاز در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی قرار گرفتند.

 

وی با تاکید بر اینکه شهید طهرانی مقدم بانی قدرت موشکی ایران شده است گفت: آنچه که امروز شاهد هستیم جلوه‌گاه نمایش اقتداری است که شهید طهرانی مقدم میراث دار آن بود. او بانی قدرت و توانی شد که امروز صحنه منطقه را تغییر داده و تغییر خواهد داد. البته چنین عملیات‌هایی در گذشته نیز انجام شده است. اگر به یاد داشته باشید عملیات «ضربت محرم» که مراکز تکفیری‌ها را هدف قرار می‌داد یا عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی که پایگاه عین الاسد و محل استقرار آمریکایی‌ها را مورد هدف موشکی قرار داد یا عملیاتی که با موشک‌های نقطه زن مرکز جاسوسی اسراییل در اربیل را تخریب کرد، گوشه‌هایی از عملکرد این قدرت در صحنه پیرامونی ماست.

 

وی ادامه داد: ضمن اینکه جبهه مقاومت در عملیات‌های متعدد توانست با به کارگیری این سلاح قدرتمند صحنه را عوض کند که نمونه آن را در جنگ 33 روزه و 22 روزه و 10 روزه می‌بینید. عملیات طوفان الاقصی نیز به برکت همین میراث شهید طهرانی مقدم در حال انجام است.

 

سردار موسوی خاطرنشان کرد: این قدرت و توان ارزشمند که امروز مرعوب کننده دشمن است دارای یک پیشینه فکری است. وارث این جریان جبهه مقاومت است اما آن چیزی که باعث شد به این قدرت برسیم پشتوانه فکری راهبردی است که شهید طهرانی مقدم به عنوان یک نظریه طراحی و پیاده سازی کرد. منظومه فکری ایشان از همان روزها این بود که باید قدرتمند باشیم. او به آیه‌ای که روی سینه همه پاسداران نوشته شده است باورمند بود. آیه‌ای که می‌فرماید: «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة». در کلام ایشان بارها و بارها آیاتی را می‌شنیدید که اشاره به نصرت الهی دارد. همچنین آیه معروف «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللّهَ رَمی» روی همه موشک‌ها نقش می‌بست.

 

او درباره ولایت مداری شهید طهرانی مقدم گفت: چنین انسان بزرگی که اندیشه‌های راهبردی داشت عناصر فکری خودش را بر پایه باورهای اعتقادی و آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) قرار داده بود. او جغرافیای انقلاب اسلامی را برای خودش طراحی کرده بود و مقدمه الظهور بودن را به عنوان غایت کار خودش می‌دید. یعنی هر کاری که انجام می‌دهیم باید منجر به توانی بشود که در زمان ظهور در ید قدرت ولایت قرار گیرد. تدابیر و فرمان‌های مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر او همیشه برایش دستور کار بود. همیشه توجه داشت که ولایت او را به چه سمتی هدایت می‌کند و پا در همان مسیر بگذارد. شاید مراودات گسترده ایشان با حضرت آقا باعث شده بود که با منویات ایشان کاملا آشنا باشند. فلذا برداشت صحیح و دقیق از منظومه فکری امامین انقلاب مسیر روشنی را برای ایشان مشخص کرده بود.

 

جانشین فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به قدرت موشکی بلانظیر جمهوری اسلامی ایران گفت: او باورمند بود که باید به قدرت برسیم و از همان روزهای دفاع مقدس همواره به این فکر می‌کرد که قدرت آتش مان را باید افزایش بدهیم و به همین دلیل دنبال ادوات رفت. همین تفکر ایشان باعث شد تا گام به گام پیش برویم و به این قدرت موشکی برسیم. شهید طهرانی مقدم در زمان باقی نمی‌ماند و هیچ وقت خودش را در حال نمی‌دید. همواره آینده مورد توجهش بود. او دشمن را خوب شناخته بود و به همین دلیل خودش را قانع نکرده بود. اگر امروز این قدرت موشکی را داریم با تدبیر شهید طهرانی مقدم برای صحنه نبرد آینده به دست آمده است. امروز همه معترفند که قدرت موشکی جمهوری اسلامی در منطقه بلانظیر است و هیچ کشوری به این میزان تنوع و تکثر، سلاح موشکی ندارد.

 

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: کاری که شهید طهرانی مقدم انجام داد در تاریخ حال و آینده دستمایه قدرت و ایجاد امنیت دفاعی کشور است. دشمنان از قدرت موشکی ما به عنوان بیمه عمر جمهوری اسلامی یاد می‌کنند. برای آنها این قدرت این قدر مهیب و ترسناک است که هربار آزمایش یا رزمایشی داریم، تمام ظرفیت‌های شناسایی و اطلاعاتی خود در منطقه را بسیج می‌کنند تا بتوانند گوشه‌ای از آن را کشف بکنند.

 

این قدرت زاییده فکر بزرگی است که شهید طهرانی مقدم با اندیشه بلند خود آفرید. امروز همه ما به این قدرت می‌بالیم و باید به خالق آن درود بفرستیم./ تسنیم

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا