الکتریکیپیکاپ - وانتتسلادسته‌بندی نشده

تسلا سایبرتراک، کابوس شرکت‌های بیمه و ترمیم بدنه!

[ad_1]

طراحی عجیب و بدنه ضدگلوله تسلا سایبرتراک می‌تواند یک کابوس برای شرکت‌های بیمه و صافکارها باشد!

ایلان ماسک با وارد کردن سایبرتراک به خط تولید سرانجام قول‌های خود را عملی کرد. طراحی تیز و عجیب سایبرتراک شبیه هیچ خودروی دیگری در دنیا نیست و اگرچه برخی افراد از این نوع طراحی انتقاد کرده‌اند اما افراد زیادی نیز آن را دوست دارند. شاید طرح نهایی سایبرتراک آن چیزی نباشد که در ابتدا قول داده شده بود اما هنوز هم وفاداری زیادی به کانسپت اولیه دارد. البته پانل‌های بدنه از جنس فولاد ضدزنگ شاید یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف سایبرتراک باشد.

ماسک و تسلا ادعا می‌کنند سطح سخت بدنه سایبرتراک به حدی در برابر آسیب مقاوم هستند که می‌توان آن‌ها را ضدگلوله دانست؛ اما همانند هر ماده دیگری، امکان شکسته شدن پانل‌های بدنه وجود دارد و زمانی که پانل‌ها شکسته شوند نیازمند تعمیر خواهند بود. اینجاست که اوضاع سایبرتراک می‌تواند وخیم باشد. با توجه به اینکه هنوز تعداد بسیار کمی از مدل‌های تولیدی راهی خیابان‌ها شده‌اند و خود تسلا نیز درباره رازهای تجاری و قابلیت تعمیر این وانت برقی بسیار رازدار بوده است، بنابراین دقیقاً نمی‌دانیم که فرایند تعمیر و صافکاری پانل‌های بدنه چگونه خواهد بود.

البته همچنان به دنبال بررسی این موضوع هستیم و باید دانست سایبرتراک اولین وانت برقی بازار و اولین خودرو با بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ نیست. به منظور اطلاع از اینکه خریداران سایبرتراک با چه چیزی روبرو خواهند شد ما با چندین صافکار و تعمیرکار خودرو گفت‌وگو کردیم. آن‌ها در بهترین حالت تصویری محتاطانه از این خودرو داشتند و به چالش‌های جدی در زمینه تعمیرات بدنه اشاره کردند. همچنین کارشناسان می‌گویند بدنه سایبرتراک می‌تواند روابطی چالش‌برانگیز بین مالکان، صافکارها و شرکت‌های بیمه به وجود آورد.

استحکام بدنه سایبرتراک به طرزی غیرعادی بالاست. پانل‌های بدنه ضخامت ۳ میلی‌متری دارند و بی‌شک برای اولین بار در صنعت خودرو چنین چیزی بکار رفته است. قطعاً تعمیر چنین خودرویی دستمزد زیادی را طلب خواهد کرد. نکته بعدی می‌تواند به پانل‌های صافکاری شده مربوط شود که به احتمال زیاد وضعیت اولیه را به دست نخواهند آورد. وضعیت بدنه سایبرتراک ما را به یاد محصولات دلورین می‌اندازد که اکثر صافکارها از آن فراری بودند. مالک یکی از شرکت‌های تعمیر و فروش قطعات دلورین DMC-12 می‌گوید تعمیر بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ تازگی دارد. او می‌گوید تعمیر چنین خودروهایی تنها برای مدل‌های کلاسیک و تولید محدود توجیه اقتصادی دارد. یکی دیگر از افراد فعال در این زمینه خوش‌بین‌تر است اما او نیز با دستمزدهای بالای تعمیرات چنین خودروهایی موافق خواهد بود. او می‌گوید برخی روش‌های سنتی را در تعمیر پانل‌های بدنه محصولات دلورین بکار می‌برد، روش‌هایی که زمان‌بر هستند. به عقیده او اگر قرار باشد بیش از ۸ یا ۹ ساعت زمان صرف صافکاری پانل‌های بدنه شود بهتر است یک پانل بدنه جدید خریداری گردد.

قطعاً پانل‌های بدنه تسلا سایبرتراک نیز قابل تعمیر خواهند بود اما آیا شرکت‌های بیمه این هزینه‌های بالا را متقبل خواهند شد؟ دستمزد بالا چیزی است که به شدت برجسته می‌شود. به همین خاطر است که هزینه تعمیر یک ریویان R1T به رقم قابل‌توجه ۴۲ هزار دلار رسیده است. نکته جالب اینکه خودروی یاد شده تنها یک تصادف ساده را تجربه کرده است. باید منتظر ماند و دید که عاقبت سایبرتراک در بازار به کجا خواهد رسید…

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا