اخبارفرمول 1مسابقات

فرمول یک فرانسه، خیز بلند ردبول

[ad_1]

مسابقه گرندپری فرانسه، هفتمین مسابقه این فصل فرمول یک جایی که رقابت بین ردبول و مرسدس به جای داغ و هیجانی خود رسیده در حالی شروع شد که مکس ورشتاپن، پیشتاز فعلی این مسابقات برای نخستین بار در این فصل توانست پول پوزیشن را نیز از آن خود کند. این موضوع برای ردبول بسیار خوشایند بود ولی دو راننده مرسدس هم که پشت سر او قرار گرفتند از عملکرد خودروهای خود نسبت به دو مسابقه قبلی رضایت بیشتری داشتند.

استارت مسابقه در باد شدید اما برای ورشتاپن خوش‌یمن نبود و او در پیچ دوم از پیست خارج شد و جای خود را به همیلتون داد. این وضعیت به‌صورت پایداری تا اولین پیت‌استاپ مسابقه ادامه یافت و همیلتون به‌خوبی فاصله خود را در جلوی رقیب خود حفظ کرد. اولین پیت‌استاپ برای بوتاس به امید آندرکات ورشتاپن صورت گرفت اما او فقط یک ثانیه فاصله خود را با حریف کمتر کرد. در عوض پیت‌استاپ همیلتون باعث شد تا او پشت سر ورشتاپن بیرون آید که حتی برای خود او مهندسان مرسدس هم تعجب‌آور بود.

از این زمان تمام تلاش همیلتون برای بازپس‌گیری رده اول صورت گرفت که با ناکامی همراه بود. استراتژی تیم‌ها شروع مسابقه با تایرهای مدیوم و ادامه با تایرهای هارد بود اما ۲۰ دور به پایان مسابقه، ردبول ورشتاپن را به پیت لین فراخواند تا او را با تایرهای مدیوم و سه پیت‌استاپ، دوباره به جنگ همیلتون بفرستد.

ریسک ردبول با جوابی از سوی مرسدس همراه نشد و مرسدس تصمیم گرفت تا استراتژی دو پیت‌استاپ را همچنان حفظ کند. ورشتاپن با سرعت بالا در هر دور فاصله خود را کم می‌کرد. به نظر می‌رسید ردبول سرانجام در حال گرفتن انتقام استراتژی مرسدس در این مسابقه است.

ورشتاپن به راحتی بوتاس را پشت سر گذاشت. بوتاس حتی چند دور بعد هم بدون دفاع خاصی، رده سوم را هم به سرجیو پرز واگذار کرد. لحظات آخر مسابقه، دفاع همیلتون دوز هیجان را بالا برده بود. با این حال در یک دور مانده به پایان مسابقه، مکس بدون دفاعی از سوی لوئیس توانست از او عبور کند و پرونده این مسابقه را ببندد.

مکس ورشتاپن قهرمان این مسابقه، با استراتژی درست تیم ردبول به‌عنوان راننده برگزیده تماشاگران هم شناخته شد. او حتی سریع‌ترین دور مسابقه را هم از آن خود کرد. سرجیو پرز هم که برنده مسابقه قبلی شده بود در رده سوم قرار گرفت.

حالا در سومین مسابقه پیاپی، ردبول همچنان مرسدس را پشت سر خود نگاه داشته و فاصله امتیازی خود را نیز افزایش داده است. اوضاع برای تیم مرسدس نگران‌کننده به نظر می‌رسد زیرا در این پیست که باید شاهد قدرت‌نمایی آن‌ها مخصوصاً در کفی‌ها می‌بودیم، تنها یک سکوی دوم به دست آوردند.

هنوز تا پایان فصل مسابقات زیادی باقی مانده و بعد از چند فصل یکه‌تازی مرسدس، اکنون شاهد رقابت‌های داغ‌تری هستیم و ای کاش تیم‌هایی چون فراری و مک‌لارن هم به این رقابت می‌پیوستند.

ویدئوی این مسابقه به محض آماده شدن به مطلب افزوده خواهد شد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا