خودرودانش و فناوریدسته‌بندی نشده

نگاهی به بهترین شاسی بلندهای سال ۲۰۲۴ در دنیا

[ad_1]

به سختی می توان از بین انواع شاسی بلندهای بازار به انتخاب بهترین شاسی بلندهای ۲۰۲۴ پرداخت. چرا که هر یک در جایگاه خود امکانات و قابلیت های متنوعی را ارائه می دهد. با این حال در این مطلب تصمیم گرفتیم به ۱۲ نمونه از این خودروها برای سال ۲۰۲۴ اشاره نماییم.

آشنایی با بهترین شاسی بلندهای ۲۰۲۴

در دو دهه اخیر فاکتورهای بسیاری بر افزایش فروش شاسی بلندها تاثیر داشته است. از سواری راحت و کابین و فضای بار بزرگ گرفته تا طراحی تهاجمی و ایمنی و میدان دید بهتر همواره شاسی بلندها پرطرفدارتر از سدان یا استیشن های با قیمت مشابه بوده اند. به نظر می رسد روند رو به افزایش فروش شاسی بلندها در سال جاری نیز همچنان ادامه داشته باشد.

احتمالا کسی به این موضوع اهمیت نمی دهد که شاسی بلندها سنگین تر بوده و مصرف سوخت بیشتری نسبت به سدان و استیشن دارند. ظاهر بیشتر خریداران به دنبال امکانات رفاهی بیشتر، فضای بار و کابین بزرگتر و مد روز بودن هستند. و فاکتورهای مانند مصرف سوخت را کمتر مدنظر قرار می دهند.

حال اگر برای شما جالب است بدانید که بهترین شاسی بلندهای سال ۲۰۲۴ کدام خودروها هستند باید اشاره کرد به سختی می توان از میان انواع شاسی بلندهای جالب و جذاب بازار دست به انتخاب زد. همچنین رقابت در سال ۲۰۲۴ برای انتخاب خودرو ترند هم بسیار داغ بوده است.

تعداد بسیاری از شاسی بلندها در این رقابت شرکت کردند. تصمیم گرفتیم در این مطلب به ۱۲ نمونه از بهترین شاسی بلندهای ۲۰۲۴ اشاره نماییم. با ما همراه باشید.

پورشه ماکان

این خودرو روی شاسی سبک و پاسخگویی قرار دارد و گویی این شرکت ژرمنی جادویی پنهان برای ترکیب فولاد و آلومینیوم به اکسیر چابکی یافته است. اگرچه نسخه پایه از موتور دو لیتری ۴ سیلندر بهره می برد که قدرتی معادل ۲۶۵ اسب بخار تولید می کند ولی جادوی واقعی را موقعی مشاهده می کنید که پشت فرمان ماکان GTS با موتور ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر توربو با قدت ۴۴۰ اسب بخار قرار بگیرید.

این خودرو با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۵ ثانیه و تغییر سویه های ماهرانه می تواند هم یک روز کاری همراه شما باشد و هم در آخر هفته مسیرهای کوهستانی پر پیچ و خم را بپیماید. به این ترتیب پورشه ماکان نیز یکی از بهترین شاسی بلندهای ۲۰۲۴ محسوب می شود.

کیا EV9

امروزه بازار به سوی شاسی بلندهای سه ردیفه متمایل شده است. EV9 از مزایای خودروهای برقی استفاده تا بهتر بتواند سرنشینان را جابجا نماید. با وجود پلتفرم الکتریکی E-GMP که با کیا EV6  و هیوندای آیونیک ۵ اشتراک دارند EV9 نمی تواند پیشرانه درون سوز، میل گاردان و سیستم اگزوز را همراهی نماید. از این رو کیا موفق شده نسبت به تلوراید، چرخ ها را خیلی دورتر نصب نماید.

در ضمن فاصله محوری ۳۰۹۹ کیا که نسبت به تلوراید ۱۹۸ میلی متر بیشتر است نیز دسترسی به صندلی های ردیف سوم را ساده می کند.

شورلت ترکس

یکی از انتقادات رایج در مورد شاسی بلندهای ارزان سایز کوچک این خودروها است. شورلت ترکس این مشکل را رفع نموده است. این محصول با ۲۸ سانتی متر طول بیشتر از نسل قبلی خیلی بزرگتر شده و فاصله محوری آن با هوندا CR-V مساوی است. در ضمن ترکس جدید با این که اقتصادی ترین شاسی بلند شورلت به حساب می آید ولی ۳۷ درصد ظرفیت بار بیشتری نسبت به نسل پیشین دارد.

اگرچه این خودرو از نظر دینامیکی مهیج نیست ولی قابلیت هایی مانند احساس فرمان و ترمز آن که بالاتر از حد متوسط است جای تحسین دارد.

جنسیس GV۷۰

قابل ذکر است جنسیس GV۷۰ در رقابت انتخاب شاسی بلند سال ۲۰۲۲ موتور ترند به عنوان برنده اعلام شد. همچنین، مدل الکتریکی این خودرو هم به بردن کالیپر طلایی سال جاری نزدیک شده بود. با این وجود به خاطر یک مشکل بزرگ، موفق به کسب عنوان شاسی بلند سال ۲۰۲۴ نشد. این مشکل به شعاع حرکتی بسیار کمی مربوط است که فقط ۳۸۰ کیلومتر است.

این نقطه ضعف خیلی مهم بوده زیرا خودرو تسلا مدل اس ده سال قبل برد بیشتری از این داشت و شورلت بولت هم ۶ سال پیش بردی مشابه را نموده کرده بود. می توان گفت جنسیس به جای بازنگری کتاب شاسی بلندهای کامپکت لوکس با GV۷۰ آن را کامل کرده است.

اگرچه هیچ تحولی در این خودرو مشاهده نمی شود ولی با تکیه بر قابلیت هایی که یک خودرو لوکس را معرفی می کند در کلاس خود برجسته می باشد. این موضوع حتی در تیپ پایه آن مشاهده می شود. چرا که جدا از تیپ، همه نمونه های این خودرو از مواد داخلی لوکس برخوردار بوده که به همراه چیدمان درست و ارگونومی هوشمندانه فضای چشمگیری به وجود آورده است.

ضمنا در بیرون خودرو نیز قابلیت هایی مشاهده می شود که در محصولات بسیار گران تر جنسیس می بینیم.

کیا تلوراید

سال هاست که شاسی بلند کیا تلوراید مورد تحسین بوده و از موقعی که این خودرو شیک و کاربردی نخستین بار به فهرست ده خودرو برتر راه یافت. تا به حال چندین نفر به خرید آن اقدام کرده اند. این خودرو در قسمت شاسی بلندهای سه ردیفه میان سایز قرار دارد ولی به حدی شایسته تخوب است که از سگمنت خود کاملا فراتر رفته است. مهم نیست چه شاسی بلندی مدنظرتان است انتخاب تلوراید هرگز اشتباه نخواهد بود. کیا تلوراید نیز در لیست بهترین خودروهای سال ۲۰۲۴ قرار می گیرد.

تویوتا گرند هایلندر

تویوتا شاسی بلندهای بسیاری در شکل و اندازه های مختلف تولید کرده است از این رو شاید افزودن گرند هایلندر به سبد محصولات این شرکت به نظر غیر ضروری باشد. تویوتا پیشتر ۷ شاسی بلند مختلف داشت که همه سگمنت ها را پوشش می داد از این رو یک کراس اوور سه ردیفه به نظر نمی رسید حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

ولی برتری های گرند هایلندر نه تنها حضور آن را کاملا توجیه می نماید بلکه این شاسی بلند به حدی خوب است که برخی از شاسی بلندهای تویوتا را تهدید می کند. گرند هایلندر خیلی بزرگتر از نسخه هایلندر بوده و ترکیب مناسبی از راحتی، کارایی و رضایت رانندگی را عرضه می دارد.

لکسوس آر ایکس

لکسوس آر ایکس نخستین خودرو شاسی بلند معتبر در دسته موتور ترند است. این خودرو چند دهه قبل تجربه رانندگی یک خودرو سدان لوکس را با ظاهر یک شاسی بلند به بازار ارائه نمود. این فرمول جدید، آر ایکس را به یکی از پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند لوکس در بازار امریکا تبدیل نمود.

نسل جدیدتر این شاسی بلند با پیشرانه های متنوع و طراحی جدید در اکثر کشورها ارائه شده و هنوز هم مورد توجه بسیاری است.

هیوندای آیونیک

هیوندای مشکلاتی که در رانندگی با خودروهای برقی بود را تا حد بسیاری رفع کرده است. شعاع حرکتی محدود با پکیج باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعت که می توان تا ۴۹۰ کیلومتر را با شارژ کامل باتری طی نمود. سرعت شارژ پایین به لطف معماری ۸۰۰ ولتی با شارژ سریع ۳۵۰ کیلووات از ۱۰-۹۰ درصد فقط در ۲۶ دقیقه شارژ شد. امکان استفاده از جایگاه های شارژ تسلا که از ابتدای سال ۲۰۲۵ فراهم خواهد شد نیز مشکل دسترسی به جایگاه های شارژ سریع را برطرف می نماید.

هوندا CR-V

هوندا CR-V را بایستی جایگزین مرتفعی برای آکورد سیویک دانست. این شاسی بلند به خوبی فقدان حضور آکورد استیشن را پر نموده و حتی پیشرانه های برادر سدان خود را مورد استفاده قرار می دهد. پیشرانه پایه ۱.۵ لیتری بوده که قدرتی معادل ۱۹۰ اسب بخار را به همراه گیربکس  CVT ارائه می دهد. در حالی که همچون آکورد پیشرانه بالاتر یک نمونه هیبریدی ۲۰۴ اسب بخار می باشد. هر دو این پیشرانه ها بسیار نرم و بی صدا بوده و سامانه ۴ چرخ محرک نیز برای هر دو قابل سفارش است.

هوندا پایلوت

در بازار متنوع شاسی بلندهای سه ردیفه هوندا پایلوت در ۶ معیار مورد ارزیابی خیلی خوب عمل کرد. هندلینگ، فضای کابین جادار و قابلیت ورود و خروج آسان به صندلی های ردیف سوم از موارد مورد استقبال داوران بود. این خودرو با ظرفیت ۸ سرنشین، به خاطر راحتی بی نظیرش گزینه محبوبی برای خانواده ها می باشد. حتی افراد با قد بیشتر از ۱۹۰ سانتی متر نیز در صندلی های ردیف سوم با کمبود فضای پا یا سر روبرو نمی شوند.

در پایان این مطلب از همراهی شما متشکریم. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با بهترین خودروهای gt و بهترین خودروهای مفهومی سال ۲۰۱۸ روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا