دسته‌بندی نشدههوندا

هوندا چگونه یکی از بهترین فیلم‌های تبلیغاتی تاریخ را ساخت؟

[ad_1]

ضبط این تبلیغ خلاقانه بدون بهره‌وری از CGI صورت گرفت اما رازی در آن نهفته است.

تبلیغات خلاقانه جزئی جدایی‌ناپذیر از بازاریابی صنعت خودرو به شمار می‌رود. دنیای امروز پر از تبلیغات‌هایی شده است که کسی تاب تماشای آن‌ها را ندارد اما شاهکار ویدئویی ۲۰ سال گذشته شرکت هوندا محصولی را معرفی می‌کند که در ذهن خریدار، حتما ارزش تامل را دارد. به‌تازگی یک ویدئو از پشت‌پرده تولید یک تبلیغ به‌خصوص از هوندا منتشر شده است.

تبلیغات هوندا ocg

تبلیغ «چرخدنده» (The COG) هوندا در سال ۲۰۰۳ به یکی از محبوب‌ترین ویدئوهای سال بدل شد. این ویدئو تنها در سه بازار انگلستان، سوئد و استرالیا منتشر شد و به‌لطف اینترنت دردسترس سایر مردم قرار گرفت. این تبلیغ در ابتدا به‌شکل ۳۰ ثانیه‌ای منتشر و درصورت تمایل بیننده، به‌شکل کامل پخش می‌شد. بینندگان علاقه‌مند می‌توانستند از طریق این تبلیغ، درخواست یک DVD راهنما برای آشنایی بیشتر با نسل هفتم هوندا آکورد را داشته باشند. ظاهرا بیش از ۱۰ هزار نفر مایل به تهیه بروشور و DVD آکورد بودند.

ساخت این ویدئوی جذاب هفت ماه زمان برده است که چهار ماه آن به بررسی و آزمایش مجموعه مکانیکی اختصاص یافته بوده است. در برخی از برداشت‌ها، دمای محیط و سرعت وزش باد روی عملکرد مکانیزم‌ها تاثیرگذار بوده و روی‌هم‌رفته درکنار موقعیت ضبط نامناسب، تحقق آن را ناممکن می‌کرده‌اند. هوندا به‌دلیل طولانی بودن فیلم اصلی ضبط‌شده نمی‌توانست آن را منتشر کند پس در تدوین نهایی آن را کوتاه می‌کند.

نمونه‌ای از پوستر تبلیعاتی هوندا

در تولید این تبلیغ از هیچگونه تصاویر کامپیوتری یا CGI استفاده نشده است؛ حتی چرخ‌های جادویی و برف پاک‌کن‌ها که روی زمین راه می‌روند نیز واقعی هستند.  مسئولیت تولید این پیام بازرگانی برعهده موسسه «ویدِن اند کِنِدی» بوده که ساخت شعار «فقط انجامش بده» برند نایک را نیز در کارنامه خود دارد. هوندا در سال ۲۰۰۲ درخواست ساخت این ویدئو را به این مجموعه داد و برای آن ۲.۶ میلیون دلار هزینه کرد. پس از پخش این تبلیغ، وبگاه این خودروساز ژاپنی بهترین حجم ترافیک تاریخ خود را تجربه کرد. در ادامه می‌توانید این ویدئو را ازطریق یوتیوب تماشا کنید. نظر شما درباره این پیام بازرگانی خلاقانه چیست؟ جایگاه این ویدئوهای کوتاه در صنعت خودرو تا چه حد اهمیت دارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا