اخبار خودروالکتریکیجدیدچریدسته‌بندی نشدهشاسی بلند

چری آی کار V23 برقی؛ آفرودر جدید با توان پیمایش 500 کیلومتر

[ad_1]

به تازگی جزئیات اولیه و تصاویر شاسی‌بلند برقی و آفرود چری آی کار V23 منتشر شده است.

این خودرو اولین محصولی است که با همکاری چری و شرکت جیمی تکنولوژی توسعه می‌یابد. همچنین V23 را باید دومین خودروی تولید انبوه آی کار پس از مدل ۰۳ دانست. V23 به عنوان یک شاسی‌بلند کوچک و برقی در دسترس خریداران جوان قرار خواهد گرفت و اولین نمونه‌های آن از نیمه دوم سال جاری میلادی راهی بازار خواهند شد.

جیمی تکنولوژی در سال ۲۰۱۴ و به عنوان شرکت تأمین‌کننده سخت‌افزار که طراحی و توسعه لوازم‌خانگی هوشمند را انجام می‌دهد تأسیس شد. این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های اصلی شیائومی در زنجیره تأمین قطعات به شمار می‌رود. قطعات تولیدی جیمی تکنولوژی در وسایلی همچون کولرها، سیستم‌های تصفیه هوا، هیترهای برقی، ماسک‌های ضد گاز و… بکار می‌روند.

اما اولین خبرها از حضور جیمی تکنولوژی در دنیای خودرو به سال ۲۰۲۱ مربوط می‌شود. در آن زمان بود که برخی رسانه‌ها گزارش دادند رئیس اسبق پروژه وسایل نقلیه برقی جنرال موتورز در منطقه آسیا و اقیانوسیه به این شرکت پیوسته تا مسئولیت کسب‌وکار وسایل برقی را به همراه تیمی از کارکنان اسبق برندهای بایک بر عهده بگیرد. در سال ۲۰۲۱ مقامات شیائومی اظهار داشتند جیمی تنها یک تیم تحقیقاتی کوچک را برای بررسی خودروهای برقی تشکیل داده و فعلاً جزئیات بیشتری در دسترس نیست.

این تیم تحقیقاتی امروز توانسته با چری همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشد. جیمی مسئول تعریف، برنامه‌ریزی و مهندسی محصول چری است و این خودروساز چینی نیز کارهای تولید، زنجیره تأمین، فروش، تحویل و خدمات پس از فروش را بر عهده دارد. هر دو شرکت به توسعه محصولات دیگر با استفاده از همین مدل همکاری ادامه خواهند داد و به دنبال عرضه شش تا هشت خودروی جدید در عرض سه سال آینده هستند.

خودروی چری آی کار V23 با در نظر گرفتن ویژگی‌های آفرود توسعه یافته و از یک موتور برقی استاندارد در اکسل عقب سود می‌برد. همچنین امکان سفارش دو موتور برقی و طراحی چهار چرخ محرک وجود دارد. باتری‌های این خودرو توسط CATL تأمین می‌شوند و شعاع حرکتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر را فراهم می‌سازند. هنوز جزئیات قوای محرکه V23 منتشر نشده اما طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۲۲۰/۱۹۱۵/۱۸۴۵ و فاصله بین محوری به ۲۷۳۰ میلی‌متر می‌رسد. همچنین زاویه حمله و فرار شاسی‌بلند برقی چری نیز به ترتیب ۴۳ و ۴۱ درجه اعلام شده است. حداقل ارتفاع مدل چهار چرخ محرک از سطح زمین نیز ۲۱۲ میلی‌متر خواهد بود.

آی کار V23 همانند مدل ۰۳ از طراحی جعبه‌ای استفاده کرده و از جمله ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به چراغ‌های جلوی گرد، کاپوت برجسته، سپرهای عضلانی، گلگیرهای متمایز و فضای بار اضافی و بیرونی در بخش پشتی خودرو اشاره کرد. آی کار همچنین دستگیره‌های در پنهان، روف راک، پله‌های جانبی و رینگ‌های جذاب با ابعاد ۱۹ تا ۲۱ اینچ را برای این شاسی‌بلند بدون آلایندگی در نظر گرفته است. با ورود به کابین شاهد فضایی مدرن و جالب خواهید بود. ورودی‌های هوای چندضلعی به همراه کلیدهای چرخان زیر نمایشگر لمسی مرکزی حس و حال متفاوتی به کابین V23 بخشیده‌اند. باید گفت این خودرو از سیستم‌های کمک‌راننده سطح ۲ سود می‌برد هرچند جزئیات بیشتر در زمینه تجهیزات و امکانات این خودرو در آینده منتشر خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا