آموزش انواع غذا

آموزش درست کردن مرغ ترش بدون سبزی

[ad_1]

مـرغ تـرش یک غذای شنالی مخصوص است کـه بـا سبزی و مـرغ و مـواد غذایی دیگر تهیه می شـود کـه شمـا بنا بـه سلیقه ی خـودتـان می تـوانیـد از سبزی استفاده نکنیـد مـا در اینجا روش تهیه ی مـرغ تـرش بدون سبزی را بـه شمـا آمـوزش می دهیم بـا مـا همـراه شـویـد تـا یک غذای خـوشمزه و لذیذ را بـاهم تهیه کنیم.

 

مـواد مـورد نیاز بـرای تهیه مـرغ تـرش بدون سبزی

بـه منظور درست کردن این غذا بـرای چهار الی پنج نفر بـه حدود یک ساعت و نیم دقیقه زمـان و مـواد اولیه‌ای کـه در جدول زیر آمده است، احتیاج خـواهیـد داشت.

 

آمـوزش مـرغ تـرش بدون سبزی

 

مـواد لازم
مـرغ یک کیلوگرم
پیاز یک عدد درشت
سیب زمینی ۳ عدد
مغز لیمـوعمـانی نصف پیمـانه
زردچوبـه یک قاشق مـربـاخـوری
فلفل یک قاشق چایخـوری
نمک بـه میـزان لازم

چنـد نکته:

پوست مـرغ را جدا کرده و آن را خرد کنیـد. تـوجه داشته بـاشیـد کـه قبل از استفاده حتمـا بـایـد مـرغ را کـاملا بشـوییـد و در آبکش قرار دهیـد تـا آب آن گرفته شـود.
بـرای تهیه مغز لیمـو عمـانی، ابتدا لیمـو‌ها را بشکنیـد و مغز آن را از پوست جدا کنیـد. بسته بـه اینکـه تمـایل داریـد غذا چقدر تـرش شـود، می‌تـوانیـد مقدار لیمـوعمـانی را کـاهش یا افزایش دهیـد. تـرجیحا لیمـوعمـانی را خـودتـان تهیه کنیـد و از آن بـرای طبخ غذا استفاده نمـاییـد.

طرز تهیه مـرغ تـرش بدون سبزی

سیب زمینی‌ها را پوست بگیریـد و نگینی خرد و سـرخ کنیـد. هنگامی کـه سیب زمینی را خرد کردیـد، ابتدا بـا آب سـرد بشـوییـد و بـرای مدتی در آبکش قرار دهیـد تـا آب اضافی آن گرفته شـود و سپس آن را سـرخ کنیـد.
پیاز را بـه صورت نگینی ریـز خرد و سـرخ کنیـد. بـرای سـرخ کردن پیاز از قابلمه استفاده نمـاییـد، زیرا بـایـد مـرغ را نیـز بـه آن اضافه کنیـد.
مقداری کـه پیاز‌ها تفت داده شد، مـرغ و زردچوبـه را اضافه کرده و بـا پیاز کمی تفت دهیـد.
چنـد دقیقه بعد فلفل سیاه را نیـز اضافه کنیـد.

 

آمـوزش مـرغ تـرش بـرای ۴ الی ۵ نفر

 

مـرغ حدود ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز بـایـد تفت داده شـود.
سپس یک و نیم لیوان آب بـه آن اضافه کنیـد و اجازه دهیـد کـه مـرغ بپزد. در این مـرحله درب قابلمه بـایـد نیمه بـاز بـاشد. این غذا بـایـد بـه صورت خـوراک بـاشد، بنابـراین نیاز بـه آب زیادی نـدارد.
پس از آنکـه مـرغ پخته شد و آب غذا انـدازه شد، مغز لیمـوعمـانی را بـه آن اضافه کنیـد و اجازه دهیـد غذا بـه مدت ده دقیقه ریـز بجوشد تـا طعم تـرشی در غذا پخش شـود.
در آخر نمک را اضافه کنیـد. اگر طعم تنـد را دوست داریـد در این مـرحله می‌تـوانیـد مجددا مقداری فلفل اضافه کنیـد.

طرز تهیه مـرغ تـرش بدون سبزی بـه همین راحتی بود، آن را در ظرف مناسبی بکشیـد و سیب زمینی سـرخ شده را نیـز روی آن قرار دهیـد. البته می‌تـوانیـد سیب زمینی را در اواخر زمـان پخت بـه مـرغ اضافه کنیـد و اجازه دهیـد چنـد دقیقه حرارت ببینـد. امـا اگر بعد از پخت آن را بـه مـرغ اضافه کنیـد، مجلسی‌تـر خـواهـد بود.

مـرغ تـرش بدون سبزی

چنـد نکته:

پیاز‌ها را قبل از اضافه کردن مـرغ و زردچوبـه سـرخ نکنیـد، زیرا در این صورت بوی بد مـرغ از بین نمی‌رود. همچنین تـوجه داشته بـاشیـد کـه هنگام سـرخ شدن، تمـام قسمت‌های مـرغ بـه زردچوبـه و پیاز آغشته شـود.

 

در صورت تمـایل می تـوانیـد از رب گوجه نیـز استفاده کنیـد

 

بـهتـر است تمـام مقدار ذکر شده بـرای مغز لیمـوعمـانی را بـه یک بـاره بـه غذا اضافه نکنیـد، زیرا ممکن است تـرشی نهایی آن بـرای شمـا زیاد بـاشد؛ بنابـراین ابتدا دو سوم این مقدار را اضافه کنیـد و در صورتی کـه تـرشی غذا کم بود، مـابقی لیمـوعمـانی را نیـز اضافه کنیـد.
رنگ این غذا بـه دلیل وجود زردچوبـه بسیار خـوش رنگ است، امـا در صورت تمـایل مقدار خیلی کمی رب گوجه فرنگی نیـز می‌تـوانیـد بـه آن اضافه کنیـد.
تـوجه داشته بـاشیـد کـه این غذا بـایـد بـه صورت خـوراک بـاشد نه خـورشت، در نتیجه آب آن نبـایـد زیاد بـاشد.

مـرغ تـرش بدون سبزی را بـایـد همـراه بـا بـرنج سـرو کنیـد. بـرای چهار الی پنج نفر بـه یک کیلوگرم بـرنج نیاز داریـد. می‌تـوانیـد هنگام سـرو بـرای تزیین بـرنج از مقداری بـرنج رغفرانی و زرشک سـرخ شده استفاده کنیـد. این غذا حتی مناسب پذیرایی از مهمـان است. در طرز تهیه مـرغ تـرش بدون سبزی تنها از مغز لیمـوعمـانی بـرای تـرش شدن غذا استفاده می‌شـود، از اینرو کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است. دقت کنیـد کـه نبـایـد پوست لیمـوعمـانی را در غذا بـریـزیـد، زیرا بـاعث کدر شدن رنگ مـرغ خـواهـد خـواهـد شد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا