ارتباط کلر با ریزش موپوستریزش موسلامتسلامت مومو

آیا کلر موجود در آب استخر می تواند باعث ریزش مو شود؟

آیا کلر موجود در آب استخر می تواند باعث ریزش مو شود؟

با تابستان پرشور ، بیشتر ما برای خنک شدن و رهایی از گرمای تابستان به سمت استخر یا ساحل حرکت می کنیم. با این حال ، مهم است که بدانید صرف زمان زیاد در آب کلر می تواند برای پوست و مو شما مضر باشد. با سایت تفریحی جیران همراه باشید تا بدانید که آیا کلر موجود در آب استخر می تواند باعث ریزش مو شود؟

4072 - آیا کلر موجود در آب استخر می تواند باعث ریزش مو شود؟

دکتر آنتونی فارول ، متخصص باتجربه ترمیم مو که با هزاران بیمار در منطقه فیلادلفیا کار کرده است ، به سؤالات مربوط به قرار گرفتن در معرض کلر و سلامت مو پاسخ می دهد.

کلر ، آسیب به مو و سلامتی شما

گرچه کلر در بیشتر استخرهای عمومی و خصوصی وجود دارد ، اما کلر یک ماده شیمیایی خورنده است که به گفته بسیاری از متخصصان بهداشت برای سلامتی انسان ، به ویژه پوست و چشم مضر است.


موارد پیشنهادی


کلر دارای یک اثر اکسید کننده است که می تواند باعث خشکی و تحریک پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت شود. در بعضی موارد ، قرار گرفتن در معرض کلر ممکن است منجر به تشکیل اسید هیپوکلروس ، ماده ای شود که به سلول ها نفوذ کرده و آنها را از داخل نابود می کند. با این حال ، غلظت کم کلر در تمیز و سالم نگه داشتن استخرها بسیار مثر است. کلر موجود در آب استخر اگرچه غلظت کمی دارد اما همچنان می تواند به مو ، پوست و چشم آسیب جدی برساند.

تابستان امسال سالم بمانید و لحظه ای وقت بگذارید تا این سؤالات متداول درباره کلر ، آسیب و ریزش مو و سلامتی خود را مرور کنید.

آیا کلر باعث ریزش مو می شود؟

قرار گرفتن در معرض طبیعی کلر باعث ریزش مو نمی شود. این اسطوره پس از انتشار مطالعه ای در مجله Dermatology برچیده شد. در این تحقیق ، محققان موهای 67 شناگر حرفه ای را با 54 نفری که وقت زیادی را در استخر نمی گذرانند مقایسه کردند. اگرچه موهای شناگران علائم آسیب ناشی از کلر مانند خشکی و درشت بودن را نشان می دهند ، اما شناگران احتمالاً دچار ریزش مو نمی شوند.

با این حال ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قرار گرفتن در معرض غیر طبیعی زیاد کلر ممکن است باعث تحریک ، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر شود. ممکن است نازک شدن یا ریزش مو منجر شود ، اما مهم است که درک کنیم قرار گرفتن در معرض کلر مورد نیاز برای ایجاد چنین عوارضی بسیار بیشتر از استخر طبیعی است.

آیا کلر باعث تغییر رنگ موهای من می شود؟

کلر رنگ موهای فرد را تغییر نمی دهد. اگرچه مدت زمان طولانی استخر ممکن است رنگ موی مایل به سبز داشته باشد ، اما تغییر رنگ آن در واقع به دلیل فلزات اکسید شده در آب مانند مس است. با این حال ، درمان های رنگی در معرض کلر ممکن است سبز شدن موها را آسان کند. همانطور که در بالا ذکر شد ، یکی از عوارض جانبی اولیه قرار گرفتن در معرض کلر این است که باعث خشکی و تحریک می شود.

وقتی با روش های درمانی و رنگ مو جفت شود ، مو می تواند به شدت خشک ، متخلخل و شکننده شود. پس از متخلخل ، مو برای جذب بیشتر مس و سایر مواد شیمیایی که باعث تغییر رنگ می شوند ، مقدمه می شود.

آیا می توانم صدمه ای که کلر به موهای من وارد می کند کاهش دهم؟

آره. بسیاری از مردم تعجب می کنند که می دانند آسیب کلر به سادگی با خیساندن مو با آب شیرین قبل از ورود به استخر قابل توجه است. رشته های مو توانایی شگفت انگیز جذب رطوبت را دارند ، دقیقاً مانند اسفنج. با شستشوی کامل موها با آب تازه قبل از ورود به آنها.


بیشتر بخوانید: ضدعفونی کردن آب استخر



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا