MPV – مینی‌وناخبارالکتریکیتسلا

سایبر ون تسلا در سال 2026 از راه می‌رسد

[ad_1]

تسلا وضعیت خوبی دارد. این شرکت روی تأسیس دو گیگا فاکتوری جدید کار می‌کند و در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی نیز عملکرد خوبی داشته و تقاضا برای محصولاتش نیز بیشتر از هر زمان دیگری است. ایلان ماسک حتی معتقد است تا سال ۲۰۲۰ تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودروی دنیا خواهد شد. این عملکرد برای شرکتی که تنها ۱۸ سال است در بازار حضور دارد و باارزش‌ترین خودروساز دنیا می‌باشد بسیار خوب است. زمانی که سایبرتراک و نسل دوم رودستر روی خط تولید بروند تسلا سبد محصولات تقریباً کاملی خواهد داشت. ما می‌گوییم تقریباً کامل چون‌که هنوز تسلا در یک کلاس خودرویی یعنی کلاس ون‌ها غایب است.

به‌طور دقیق‌تر باید به کلاس مینی ون‌ها اشاره کرد. ما می‌دانیم که تسلا در حال کار روی یک ون تجاری است اما ماسک اظهار داشته به دنبال عرضه یک مینی ون تمام الکتریکی است و ظاهراً این اتفاق رخ می‌دهد.

گفته می‌شود مینی ون الکتریکی تسلا اواخر سال ۲۰۲۶ معرفی شده و به همراه سایبرتراک در کارخانه آستین تگزاس مونتاژ خواهد شد. ارتباط مستقیم با تسلا درباره این موضوع بی‌فایده است چراکه این شرکت فاقد بخش روابط عمومی بوده اما منابع خبری معمولاً اخبار خود درباره محصولات آتی را با آب‌وتاب فراوانی منتشر می‌کنند.

تسلا سایبر ون احتمالی در بحث طراحی می‌تواند از سایبرتراک بسیار خبرساز الهام بگیرد. این موضوع ضرورتاً بد نیست زیرا ماسک مطمئن است مینی ون تولیدی‌اش ظاهر معمولی نخواهد داشت. یکی از اهداف کلیدی در تولید این خودرو ایجاد حداکثر فضای کابین و بار خواهد بود و این موضوع به لطف مجموعه باتری نصب شده در کف خودرو و فاصله بین محوری زیاد مشکلی نخواهد بود.

درب‌های کشویی و ردیف سوم صندلی‌ها نیز جزو الزامات یک مینی محسوب می‌شود. ظاهر درب‌های فالکن تسلا مدل X جذابیت زیادی دارد اما نصب آن‌ها در یک مینی ون راحت نخواهد بود. کف تخت خودرو دیگر مزیت سایبر ون احتمالی خواهد بود زیرا مالکان می‌توانند وسایل زیادی را حمل کنند.

مینی ون تسلا حتی با استایل رادیکال نیز می‌تواند شعاع حرکتی حدود ۶۴۰ کیلومتر داشته باشد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا