اخبارسایر خودروهای اروپاییسوپراسپرت

گوردون موری سوپرکار V12 دیگری خواهد ساخت

[ad_1]

شرکت «گوردون موری اتوموتیو» هنوز تحویل هایپرکار T.50 را به خریداران آغاز نکرده اما این شرکت اعلام کرده است که در حال کار روی یک سوپرکار دوم است که در بسیاری از قطعات با T.50 اشتراک خواهد داشت. این خودرو که هم‌اکنون به‌عنوان «پروژه دو» شناخته می‌شود، ساختار فیبر کربنی متمایزی خواهد داشت و نمی‌توان در آن از معماری T.50 استفاده کرد زیرا این سوپرکار جدید دونفره خواهد بود درحالی‌که T.50 طرح منحصربه‌فرد سه‌نفره دارد. علاوه بر این، سوپرکار دوم گوردون موری از فن گران‌قیمت اثر زمینی هم بی‌بهره خواهد بود و تنظیمات آئرودینامیکی ساده‌تری خواهد داشت.

بااین‌حال، پروژه دو از همان قوای محرکهٔ T.50 استفاده خواهد کرد که شامل پیشرانهٔ ۴ لیتری V12 دور بالای ساخت کاسورث و گیربکس شش سرعتهٔ دستی می‌شود. هنوز مشخص نیست که این پیشرانه در محصول جدید تضعیف خواهد شد یا نه اما هم‌اکنون در T.50 این موتور ۶۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و تا ۱۱,۵۰۰ rpm دور می‌گیرد. همچنین نباید به این زودی‌ها منتظر عرضهٔ پروژهٔ دو باشیم زیرا این خودرو قرار است در همان تأسیسات تولید T.50 و T.50s ساخته شود و احتمالاً گوردون موری تولید محصول دوم خود را تا زمانی که تولید دو محصول قبلی به پایان برسد آغاز نخواهد کرد و انتظار نمی‌رود این اتفاق تا ابتدای سال ۲۰۲۳ رخ دهد.

اما علاوه بر پروژه دو، چندی پیش گوردون موری اتوموتیو اعلام کرد که برای طراحی یک پلت‌فرم الکتریکی بسیار انعطاف‌پذیر، ۳۰۰ میلیون پوند سرمایه‌گذاری خواهد کرد که این پلت‌فرم برای ساخت یک خودروی سگمنت B طراحی می‌شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا