الکتریکیچشم اندازدسته‌بندی نشدههفته نامه

بهترین خودروهای برقی جهان از نگاه تاپ گیر

[ad_1]

وب‌سایت تاپ گیر بهترین خودروهای الکتریکی بازار در سال ۲۰۲۳ را انتخاب کرده است. در این لیست مدل‌های متنوعی دیده می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

۲۰-فیات ۵۰۰e

۵۰۰e خودروی کوچکی است ولی برای کسانی که به فضای زیادی نیاز ندارند می‌تواند گزینهٔ مناسبی باشد زیرا با هر بار شارژ کامل به‌اندازه‌ای توان پیمایش دارد که پاسخگوی ترددهای بزرگراهی باشد. البته کسانی که ترددهای به خارج از شهر دارند، برای خودروی دوم باید سراغ هوندا e یا مینی الکتریک بروند. رانندگی فیات به‌اندازهٔ دو خودروی مذکور هیجان‌انگیز نیست اما با طراحی شیک و کیفیت بالا، گزینهٔ قابل‌توجهی خواهد بود.

۱۹-مرسدس بنز EQS

EQS از تمام مزیت‌هایی که خودروهای الکتریکی دارند مثل نرمی، سکوت و پرفورمنس بالا برخوردار است و همهٔ این‌ها را با همهٔ چیزهایی که مرسدس طی چندین دهه از ساخت بهترین سدان‌های لوکس جهان آموخته ترکیب می‌کند. این خودرویی عالی برای طی کردن مسافت‌های طولانی چه پشت فرمان و چه در صندلی عقب است.

۱۸-ولوو XC40 ریشارژ

XC40 از همان ابتدا خودروی موردعلاقهٔ ما بود اما در مورد پیشرانه‌های آن کمی تردید داشتیم که در نسخهٔ ریشارژ برطرف شد. در این نسخه، ویژگی‌های ارزشمند XC40 درون‌سوز مثل راحتی و طراحی هوشمندانه با افزایش قابل‌توجهی در سرعت و بهبود هندلینگ همراه شده است. مثل تسلا مدل ۳، ولوو XC40 هم خودرویی الکتریکی است که هنگام خرید نمی‌توان نادیده گرفت.

۱۷-پژو e-2008

پژو در نسل دوم، ۲۰۰۸ را به خودروی جذابی تبدیل کرده است. این ماشین حالا خیلی خاص‌تر از قبل به نظر می‌رسد تا جایی که گویی به‌طور مستقل و مجزا ساخته شده درحالی‌که نسل قبلی کپی بزرگ‌تری از ۲۰۸ بود. ۲۰۰۸ با نمایشگرهای سه‌بعدی چشمگیر و پیشرانهٔ الکتریکی، احساسی آینده‌نگر به راننده می‌دهد.

۱۶-جگوار I-Pace

I-Pace هرچند خاطره‌هایی که از پیشرانه‌ها و گیربکس‌های منحصربه‌فرد جگوار داشتیم را از بین می‌برد اما در عوض خوبی‌های دیگری را به رویشی جدید و هیجان‌انگیز ارائه می‌کند. این ماشینی راحت، ساکت، جادار و خوش‌ساخت است. البته I-Pace خودرویی برای همه نخواهد بود ولی اقدام جگوار برای ساخت خودرویی که جسورانه به‌سوی ناشناخته‌ها قدم برداشته و راه را به آلمانی‌های مزاحم نشان داده قابل‌تحسین است.

۱۵-مینی الکتریک

مینی الکتریکی خودروی برقی کوچک بسیار کاملی است. این ماشین تقریباً هر آنچه که در مینی کوپر S دوست داریم را حفظ کرده درحالی‌که شتاب بیشتری دارد و بدون آلایندگی است. این هاچ‌بک بریتانیایی ثابت می‌کند که در عصر الکتریکی هم برای هاچ‌بک‌های داغ آینده‌ای متصور خواهد بود.

۱۴-فولکس‌واگن ID.4

ما از ID.3 کمی ناامید شدیم زیرا این خودرو به‌عنوان بازتعریف گلف برای عصر جدید مطرح شد اما آن‌طور که باید یک هاچ‌بک خوش‌ساخت رانندهٔ خود را راضی کند نبود. ID.4 اما به دنیای کراس‌اوورها وارد شده و هیچ‌کس برای لذت رانندگی کراس‌اوور نمی‌خرد. این‌ها خودروهای خانوادگی هستند و با این دیدگاه، ID.4 دقیقاً همان چیزی است که باید باشد.

۱۳-ب‌ام‌و i4

در دنیای خودروهای الکتریکی، ما بسیار به تسلا مدل ۳ و پولستار ۲ علاقه داریم اما هنوز هم جای خالی برای جایگزینی با رانندگی لذت‌بخش احساس می‌شود. i4 خصوصاً در نسخهٔ محرک عقب، آن جایگزین است. این خودرویی راحت و خوش‌ساخت است و بردی دارد که تقریباً برای تمام سفرهای جاده‌ای کافی خواهد بود. i4 سریع شارژ می‌شود و رانندگی سریع یا هوای سرد به‌اندازهٔ برخی خودروهای الکتریکی به برد آن لطمه نمی‌زند.

۱۲-کیا EV6

EV6 ثابت می‌کند که برای آینده‌نگری نیازی به طراحی‌های عجیب‌وغریب نیست. EV6 ظاهر متمایزی دارد اما غیرمتعارف به نظر نمی‌رسد، رانندگی جالبی دارد اما خودروی اسپرت خالص نیست. کراس‌اوور الکتریکی کیا در پویایی رانندگی مسیر بسیار متفاوتی را نسبت به پسرعموی خود، هیوندای آیونیک ۵ دنبال کرده که البته چیزی بدی نیست. EV6 خودرویی جادار، ساکت و کروزری بسیار توانمند است.

۱۱-پولستار ۲

ما پولستار ۲ را دوست داریم چون خودروی زیبا است و کیفیت ساخت آن مالکین آئودی را دچار اضطراب پس از سانحه می‌کند. این سدان سوئدی به‌گونه‌ای طراحی شده که یکپارچه کار کند نه اینکه شما را با برخی ویژگی‌ها مثل شتاب فوق‌العاده شگفت‌زده کند و در دیگر قسمت‌ها ناامیدی به دنبال داشته باشد.

۱۰-رنو مگان E-Tech

مگان برای کسانی است که خواهان خودرویی معمولی هستند. در این ماشین می‌توان کمی از ویژگی‌های طراحی عجیب خودروهایی مثل فولکس‌واگن ID.3، ب‌ام‌و i3 و نیسان لیف که از پیشگامان خودروهای برقی بازار بودند را دید اما نه آن‌قدر که آزاردهنده باشد. مگان همچنین کابین شیک و خوش‌ساختی هم دارد.

۹-فورد موستانگ Mach-E

هرچند قضاوت در مورد طراحی بیرونی موضوعی سلیقه‌ای است اما زیر پوستهٔ Mach-E خودرویی قرار دارد که اساساً بسیار خوب ساخته شده است. این ماشین خط باریک بین هیجان و تطبیق‌پذیری خانوادگی را با مهارتی مثل پولستار ۲ یا جگوار I-Pace طی می‌کند و به زبان ساده، برای یک خودروی الکتریکی رانندگی جذابی دارد.

۸-تسلا مدل Y

مدل Y خودرویی است که نشان می‌دهد اگر پیشرانه، گیربکس و لوله‌های باک سوخت حذف شوند، می‌توان چقدر کابین را جادارتر کرد. البته قطعاً این ویژگی به‌اندازهٔ اتوپایلوت تسلا جذاب نیست اما همین موضوع، مدل Y را به خودرویی عالی برای رانندگی‌های روزمره تبدیل کرده حتی پیش از اینکه بخواهیم سراغ شبکهٔ شارژ گسترده، مصرف انرژی پایین و همهٔ چیزهای دیگری برویم که محصولات تسلا را به شهرت رسانده‌اند.

۷-اشکودا انیاک iV

یک‌بار دیگر اشکودا خودرویی ساخته که می‌تواند گزینهٔ بهتری نسبت به فولکس‌واگن مشابه باشد. در اولین رانندگی ما با انیاک iV، این کراس‌اوور چکی در چند بخش بهتر از ID.4 بود. رانندگی این خودرو به‌خوبی پسرعمویش است اما کابین کاربردی‌تر و قیمت ارزان‌تری دارد.

۶-ب‌ام‌و iX

درحالی‌که ب‌ام‌و به الکتریکی کردن محصولات اصلی خود مثل i4 و iX3 ادامه می‌داد، می‌خواست خودروی الکتریکی پرچم‌داری هم به‌عنوان ویترینی برای نمایش نهایت توانایی‌های خود در زمینهٔ متریال، آیرودینامیک و سیستم‌های کمک‌راننده بسازد. نتیجهٔ این کار iX بود که خودرویی بزرگ و راحت با تکنولوژی‌های فراوان است. این ماشین برای شاسی‌بلندی فول سایز مصرف انرژی پایین و برد قابل‌توجهی دارد و از سرعت شارژ بالایی هم برخوردار است.

۵-هوندا e

این کانسپت اوربان EV است که به پروتوتایپ تبدیل شد و پرتوتایپی است که به یکی از خواستنی‌ترین خودروهای ژاپنی پس از سوزوکی جیمنی تبدیل شد. هوندا e اولین خودروی تمام الکتریکی تولید انبوه هوندا محسوب می‌شود. برند ژاپنی قصد ندارد با این ماشین تسلا را به چالش بکشد اما هوندا e با پرفورمنس مناسب تا حدودی هندلینگ دوست‌داشتنی محصولات هوندا را ارائه می‌کند.

۴-آئودی E-Tron

آیا E-Tron بهتر از پورشه تایکان است؟ پاسخی قطعی نمی‌توان به این سؤال داد زیرا آئودی راحتی بیشتر و کابین جادارتری دارد اما سرعت کمتری را ارائه می‌کند. بااین‌حال، تفاوت دو خودرو بسیار اندک است و بنابراین انتخاب از بین E-Tron و تایکان بستگی به این دارد که چه برندی را ترجیح میدهید و به کدام طراحی بیشتر علاقه دارید.

۳-هیوندای آیونیک ۵

اینکه هیوندای آن‌قدر اعتمادبه‌نفس دارد تا خودرویی با ظاهر جسورانه‌ای مثل آیونیک ۵ را عرضه کند به‌خودی‌خود قابل‌توجه است ولی بااین‌حال، آیونیک ۵ یکی از کامل‌ترین خودروهای الکتریکی خانوادگی حال حاضر بازار محسوب می‌شود. اگر هیوندای بتواند همین رویه را در اعضای آتی خانوادهٔ آیونیک هم ادامه دهد، خودروهای سری ID فولکس‌واگن و حتی سری EQ مرسدس باید بشدت نگران باشند.

۲-تسلا مدل ۳

مدل ۳ سدان سال ۲۰۱۹ تاپ گیر بود که خودروهای بسیار باسابقه‌تری را مغلوب کرد و هنوز هم با وجود عرضهٔ رقبای الکتریکی جدید به بازار، برتری خود را حفظ کرده است. این خودرو از اواسط سال ۲۰۱۷ به بازار آمده اما حتی با ورود به دوران میان‌سالی، هنوز هیچ خودرویی در بازار نتوانسته مدل ۳ را در همهٔ زمینه‌ها مغلوب کند. هرچند این تسلا بدون نقص نیست اما یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین خودروهای حال حاضر جهان محسوب می‌شود.

۱-پورشه تایکان کراس توریسمو

کراس توریسمو کامل‌ترین استیشن سریع حال حاضر جهان محسوب می‌شود. البته این نه بزرگ‌ترین و نه کاربردی‌ترین استیشن بازار است اما از لحاظ وسعت توانایی‌ها، فوق‌العاده است. ما این ماشین را بیشتر از آئودی RS6 و تمام نسخه‌های پانامرا دوست داریم و فقط مرسدس E63 می‌تواند ما را به سمت بنزین وسوسه کند. تایکان در جاده‌های پیچ‌درپیچ خودرویی جذاب و در بزرگراه لذت‌بخش است. این یک گرند تورر با قلب خودرویی اسپرت است. مهم‌تر از همه، تایکان همان چیزی است که یک پورشه باید باشد با این تفاوت که با برق کار می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا