بیوگرافیدسته‌بندی نشده

بیوگرافی حسین زمان خواننده و فعال سیاسی + علت فوت

[ad_1]

بیوگرافی حسین زمان خواننده پاپ و فعال سیاسی از تولد تا ورود به عرصه هنری و سیاسی تا شهرت و ممنوع الکاری و علت فوت ناگهانی او را می خوانید.

بیوگرافی حسین زمان خواننده و فعال سیاسی

  • نام کامل : حسین زمان
  • تاریخ تولد : 18 مرداد 1338
  • محل تولد : تهران – ایران
  • حرفه : خواننده و استاد دانشگاه
  • سبک : پاپ ایرانی
  • تاریخ فوت: 21 اردیبهشت 1402(63 سالگ)
  • علت فوت : سرطان کبد

زندگی شخصی حسین زمان

حسین زمانی خواننده پاپ ایرانی، 18 مرداد ماه 1338 در تهران چشم به جهان گشود، پس از اتمام تحصیلات متوسطه و اخذ دیپلم در رشته ریاضی در سال 1356 وارد دانشگاه شد، وی تحصیل کرده مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی اصفهان می باشد.

فعالیت سیاسی از دوران دبیرستان

حسین زمان فعالیت سیاسی اش را از دوران دبیرستان و در سن 16 سالگی با پخش اعلامیه ها و نوشتن مقالات سیاسی آغاز کرد، پس از دو ترم تحصیل، در سن 18 سالگی توسط ساواک دستگیر و از ادامه تحصیل محروم شد.

زندگینامه حسین زمان از ورود به عرصه هنر تا ممنوع الکاری
بیوگرافی حسین زمان

مهاجرت به آمریکا

پس از آزادی، برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و پس اط گذشت حدود سه سال وعلی رغم گذراندن 100 واحد درسی با معدل بالا، درسش را نیمه کاره رها کرد و با شروع جنگ ایران و عراق به وطن بازگشت، پس از بازگشت به ایران راهی جبهه شد و همزمان با ادامه تحصیل در جبهه های جنگ جضور داشت.

فرمانده مخابرات سپاه

حسین زمان تحصیلاتش در رشته «مهندسی مخابرات» را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و برای مدتی فرمانده معاونت مخابرات سپاه پاسداران بود.

علت ممنوع الکاری حسین زمانازدواج و همسرش

حسین زمان 15 اسفند ماه 1359 ازدواج کرد و ثمره این ازدواج تولد دو فرزند با نام های «زینب» و «ابوذر» می باشد که از سال 1381 در جزیره کیش ساکن شدند.

ورود به عرصه خوانندگی

حسین زمانی موسیقی و خوانندگی را زیر نظر هنرمندانی نظیر بابک بیات و فریدون شهبازیان آموخت و در سال 1375، هنگامی که 37 سال داشت، فعالیت هنری اش را آغاز کرد.

در سال 1376 نخستین آلبومش با نام «شب دلتنگی» را روانه بازار کرد، وی با خوانندگانی از جمله محمد اضفهانی و علیرضا عصار هم دوره بود.

در سال های ابتدایی فعالیتش، کنسرت های زیادی در شهر های مختلف ایران مانند تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، ماهشهر، اراک، چالوس، نوشهر، رشت، همدان ، قزوین، کرج، سمنان و بوشهر برگزار کرد.

تدریس در دانشگاه تا برکناری

حسین زمانی به مدت 20 سال در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به تدریس می پرداخت و همزمان به پژوهش در زمینه های مخابرات، الکترونیک و رایانه مشغول بود.

حسین زمان معاون طرح و برنامه و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه صنعی شریف پردیس کیش بود اما در سال 1392 به دلیل مواضعش، از تدریس و دیگر بخش های دانشگاه به کلی برکنار شد.

همکاری با جبهه مشارکت ایران اسلامی

حسین زمانی در دوران اصلاحات،  در بسیاری از برنامه ها و همایش های حزب مشارکت ایران اسلامی حضور داشت و رابطه نزدیکی با این حزب اصلاح طلب داشت، از جمله این برنامه ها می توان به  اجرا و قرائت دعای کمیل در مراسم دعا برای سلامتی و ابراز همبستگی با سعید حجارین(عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت) در محوطه بیمارستان سینا و خیابان های اطراف آن در روز ترور حجاریان اشاره کرد.

تصاویر کمتر دیده شده از حسین زمان
بیوگرافی حسین زمان

ممنوعیت از فعالیت هنری

حسین زمان در سال 1381، در اعتراض به فشار های وارد شده توسط صدا و سیما به جمعی از هنرمندان و روشنفکران، از صدا و سیما خواست آثارش را از رسانه خود پخش نکند، این موضوع منجر به ممنوع الکاری کامل او شد و از آن پس حق برگزاری کنسرت نداشت و علی لاریجانی(رئیس وقت صدا و سیما) پخش صدا و تصویر او از همه شبکه های رادیویی و تلویزیون ممنوع اعلام کرد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 نیز به دلیل حمایت از جنبش سبز و انتقاد از جمهوری اسلامی، ممنوع الکاری او ادامه یافت و حتی تا پایان زندگی او پابرجا ماند.

زندگی شخصی حسین زماندریافت مجوز محدود

در سال 1397 و پس از 16 سال ممنوعیت، موفق به کسب مجوز برای چندین قطعه و تک آهنگ شد. مرداد ماه 1398 به او اجازه برگزاری کنسرت در برج میلاد تهران را دادند و بدین ترتیب، پس از 17 سال دوری از صحنه موسیقی ایران، در روز پنج شنبه 3 مرداد ماه 1398، در مرکز همایش های برج میلاد بر روی صحنه رفت و منتخبی از آثار قدیم و جدیدش را در دو نوبت اجرا کرد.

در این کنسرت که با عنوان «به تو میرسم دوباره» برگزار شد، بیش از 20 نوازنده با رهبری ارکستر «صابر جعفری» حضور داشتند و با استقبال بی نظیر هوادارانش مواجه شد.

حسین زمان خواننده پاپ و فعال سیاسی اجرای قطعه «تو نباشی» برای همسرش

حسین زمان در اولین کنسرتش پس از سال ها ممنوع الکاری، قطعه «تو نباشی» را اجرا و آنرا به پاس قدردانی از همراهی و همدلی در دوران سخت گذشته به همسرش تقدیم کرد.

عشق به وطن

حسین زمان در مورد صبر 17 ساله اش برای حضور بر روی صحنه و عدم ترک کشور گفت:”من اوایل سال 1357 از ایران رفتم و در محل تحصیلم در آمریکا هم خیلی وضع خوبی داشتم، با این حال با شروع جنگ به ایران بازگشتم و همواره در جبهه های جنگ حضور داشتم! من هیچوقت حاضر نیستم ایران را ترک کنم، چرا که هیج جا وطن نمی شود. با وجود اینکه این مدت فعالیتی نداشتم؛ پیشنهادات خوبی برای مهاجرت داشتم  اما هیچ یک را قبول نکردم چون عشق به ایران در خون من است.”

مصاحبه خواندنی با حسین زمانخود را شاگرد علی شریعتی می دانم

حسین زمان خود را شاگرد و پیرو علی شریعتی می داند، وی در این باره می گوید:”من همه کتاب های علی شریعتی را خواندم و از دوران نوجوانی تحت تاثیر نوشته های ایشان بودم و پخش برخی از بیانیه های ایشان در دبیرستان و دانشگاته علت دستگیری من توسط ساواک بود.”

نوشته های اعتراضی

حسین زمان در سال 98 نوشته های اعتراضی اش را به صورت علنی در فضای مجازی نظیر اینستاگرام، توییتر، تلگرام و یوتیوب منتشر می کرد و در جریان اعتراضات سال 1401 و پس از فوت مهسا امینی نیز مواضع تندی گرفت و آخرین ترانه اعتراضی خود با نام «خیابان» را منتشر کرد.

بیوگرافی حسین زمان از فعالیت های سیاسی تا ممنوع الکاریدرگذشت و علت فوت

حسین زمان 21 اردیبهشت ماه 1402، دیده از جهان فروبست. گفته می شود او از عوارض ناشی از سرطان کبد جان باخت.

مراسم خاکسپاری او صبح جمعه 22 اردیبهشت 1401 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا و با حضور جمعی از هنرمندان و هوادارانش برگزار شد و پیکر او در کنار هنرمندانی از جمله شهرام عبدلی، محمدرضا الوند و جلال مقام به خاک سپرده شد.

محمد نوری زاد(فعال سیاسی)، حسین رونقی(فعال سیاسی)، مهدی یراحی(خواننده و آهنگساز)، هادی خانیکی، محمد مهدی گورنگی، صابر جعفری، حمید خزایی و … از جمله حاضران در خاکسپاری آن مرحوم بودند.

خاکسپاری حسین زمانترانه شناسی

آلبوم ها

  • شب دلتنگی (۱۳۷۶)
  • فصل آشنایی (خوانندگان مشترک) (۱۳۷۷)
  • گلایه (خوانندگان مشترک) (انتشارات شرکت صوتی تصویری سروش)
  • قصهٔ شب (۱۳۷۸)
  • شاپرک (۱۳۷۹)
  • مشق عشق (۱۳۸۰)
  • قصه نگفته (۱۳۸۵)
  • قرار عاشقی (۱۳۸۸)

تک آهنگ ها

  • فراق
  • وصل هجران
  • غم پنهان
  • آئین همدردی
  • خورشید خونه
  • تو نباشی (۱۳۹۲)
  • دخترکم کجاست (۱۳۹۳)
  • حصر آغوش (۱۳۹۴)

بیوگرافی حسین زمان | بیوگرافی ها دات کام

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا