2021اسپرتبررسی فنی و تخصصیپورشهپورشه 911کوپه

تجربه لذت‌بخش رانندگی با پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

[ad_1]

پورشه با معرفی نسل جدید مدل پیست محور GT3 نشان داد که می‌تواند همه چیز را بهبود بخشد.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

این مدل از یک موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که می‌تواند خروجی ۵۰۳ اسب بخار را به همراه داشته باشد که از نسل قبل این مدل با خروجی ۴۹۳ اسب بخار قوی‌تر و کمی ضعیف‌تر از مدل RS نسل قبل است که ۵۱۳ اسب بخار قدرت دارد.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

در این نسل پورشه بیشترین سعی خود را کرده تا میزان قابل‌توجهی از وزن این خودرو را کم کند و این کار سبب شده تا برخی تغییرات مانند شیشه‌های نازک‌تر، باتری با وزن کمتر، استفاده از کاپوت فیبر کربنی، اصلاح سیستم اگزوز و… صورت بگیرد که در نهایت باعث شده تا این خودرو کاهش ۳۰ کیلویی وزن را داشته باشد.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

اسپویلر عقب این خودرو به سبک گردن قو شکل گرفته که به نوع خود عجیب است اما مهم‌ترین کار را قسمت زیرین باله انجام می‌دهد.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

دیفیوز جلو نیز به‌خوبی کار خود را انجام می‌دهد و شما می‌توانید متوجه شوید که جریان هوا را به چه شکل درستی منتقل می‌کند و می‌تواند برای تعادل بخشیدن به زاویه‌های باله عقب می‌تواند تنظیم شود.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

با این تغییرات و عمل‌هایی که صورت گرفته است این مدل می‌تواند در حداکثر حالت تهاجمی خود ۳۸۵ کیلوگرم دانفورس تولید کند که یعنی نسبت به نسل قبلی ۱۵۰% افزایش داشته است.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

در این مدل برای اولین بار است که سیستم تعلیق جلو از نوع دو جناقی در این مدل از پورشه GT3 مورد استفاده قرار گرفته است.

واکنش فرمان نیز بسیار دقیق است و با چرخاندن آن واکنش بسیار سریع چرخ‌ها را متوجه می‌شوید گرچه در ابتدای کار فرمان شبیه بقیه ۹۱۱ ها جلوه نمی‌کند اما بعدها آن را جبران می‌کند و هندلینگ و پرفورمنس خارق‌العاده‌اش را به نمایش می‌گذارد.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

سرعت واکنش کمک‌فنرهای جلو نسبت به نسل قبل نیز دو برابر بهبود یافته و واکنش سریعی از خود نشان می‌دهند و می‌تواند از جاده‌های پردست‌انداز به‌خوبی و در کمال آرامش عبور کند البته مدل دیگری هم به نام تورینگ در راه است که می‌تواند نرمتر عمل کند.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

در رانندگی در سرعت پایین شاید برخی صداها به داخل کابین داخل شوند که به خاطر شیشه‌های نازک‌تر بوده  اما همین‌که که سرعت بالا و بالاتر برود دقت و خونسردی در آن به‌وضوح قابل روئیت است.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

لاستیک‌های آن از نوع میشلن پایلوت کاپ ۲ هستند که چسبندگی را به‌خوبی حفظ می‌کنند.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

گیربکس آن هم از نوع ۷ سرعته دو کلاچه PDK است که مانند تمامی مدل‌ها به‌خوبی دنده‌ها را کنترل می‌کند.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

دان‌فورس این خودرو باعث می‌شود که در پیچ‌ها چسبندگی به‌خوبی حفظ شود که باعث افزایش اعتماد به نفس شده و این همان چیزی است که لذت رانندگی را با همراه دارد.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

باوجود این تغییرات اگر شما با رانندگی با مدل‌های GT3 نسل قبل آشنا هستید باید آن را اصلاح کنید زیرا این نسل با نسل‌های قبل تفاوت‌های زیادی دارد. اما حالا این مدل گیراتر سریع‌تر و برافروخته‌تر است که آن را شبیه به یک هیولا می‌کند.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

این خودرو تعادل را برجسته‌تر کرده و سریع‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد و این‌ها باعث می‌شوند که بتواند یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را ۱۸ ثانیه سریع‌تر از نسل قبل طی کند و حالا که من آن را میرانم می‌دانم که پکیج Aero نیز نقش مهمی را بازی می‌کند.

در کل این خودرو یک سلاح به تمام معنا است که بهتر و سریع‌تر میراند و من حاضر هستم برای این پرفورمنس خارق‌العاده و فنربندی و هندلینگ آن که قطعاً از مدل تورینگ بهتر است ۱۶ هزار پوند بالاتر نسبت به نسل قبلی آن بپردازم.

مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ GT3

  • پیشرانه: ۶ سیلندر تخت با حجم ۳۹۹۶ سی‌سی
  • قدرت: ۵۰۳BHP در دور موتور ۸۴۰۰
  • گشتاور: ۴۷۰ نیوتن متر در دور موتور ۶۱۰۰
  • شتاب صفر تا صد: ۳.۴ ثانیه
  • بیشینه سرعت: ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت
  • وزن ناخالص: ۱۴۳۵ کیلوگرم
  • مصرف سوخت: ۱۳ لیتر در صد کیلومتر
  • آلایندگی CO2 در کیلومتر: ۲۹۳ گرم
  • قیمت: ۱۲۷,۸۲۰ پوند

ترجمه: محمد دهقان

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا