اخبار ایراناخبار خودرواخبار داخلیاخبار کوتاهایران خودروخودرودسته‌بندی نشده

تحویل خودروهای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ایرانخودرو از هفته آینده آغاز می‌شود

[ad_1]

براساس اخبار بدست رسیده، تحویل خودروهای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ایران خودرو از هفته آینده آغاز خواهد شد. متقاضیان منتظر پیامک تأیید باشند.

مهران سالاریه ­رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده خبر از آغاز تحویل خودروهای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ایرانخودرو از هفته آینده داد. در مرحله اول این طرح 7 هزار و 500 نفر خودروهای خود را اسقاط کرده و هفته بعد باید با دریافت پیامک از ایران خودرو می‌بایست نسبت‌به تکمیل وجه خودرو خود اقدام کنند. وی همچنین عنوان کرد که مجوز شماره گذاری و معرفی خودرو‌های تولیدی، از سمت ستاد نوسازی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعرفه واردات خودرو کارکرده توسط مجلس مشخص شد [+جزئیات]

تحویل خودروهای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده چند روز دیگر آغاز می‌شود

­رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: «قرار است از هفته آینده، ایران خودرو پیامک تکمیل وجه برای متقاضیان طرح جایگزینی ارسال کند.»

مهران سالاریه افزود:

در سال گذشته تعدادی از متقاضیان در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده شرکت و برنده شدند، قرار بر این شد بعد از اسقاط خودرویشان به آن‌ها خودروی جایگزین تعلق گیرد؛ بر این اساس برای تعدادی از متقاضیان فرآیند کاری آغاز شد. در مرحله کنونی 7 هزار و 500 نفر از این متقاضیان باید ابتدا خودروی خود را اسقاط سپس نسبت به تکمیل وجه و پس از آن تحویل خودرو، اقدام کنند.

وی اضافه کرد: «برای 4 هزار و 500 نفر، تاکنون پیامکی از طرف خودروساز ارسال شده است که برای افراد باقیمانده نیز هفته آینده پیامک تکمیل وجه ارسال و فراخوان از سمت خودروساز مربوطه انجام خواهد شد. حدود 2 هفته گذشته اطلاعات این متقاضیان برای خودروساز مربوطه ارسال شده است.»

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت:

شرکت ایرانخودرو اعلام کرده به دلیل نقصی که در روند پرونده این افراد وجود داشته، مشکل این تعداد به زودی حل و نسبت به فراخوان آنها اقدام می‌شود؛ قرار است هفته آینده پیامک فراخوان برای تکمیل وجه و تحویل خودرو ارسال شود.

­رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده همچنین گفت: «بر اساس ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو باید مجوز شماره‌گذاری و معرفی خودرو‌های تولیدی، از سمت ستاد نوسازی انجام شود.»

سالاریه افزود:

بر اساس ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاحیه این ماده، یکی از ارکان شماره‌گذاری خودرو‌های تولیدی یا وارداتی، مجوزیست که از سمت ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده باید ارائه شود تا پلیس راهور ناجا نسبت به شماره گذاری اقدام کند.

وی ادامه داد: «هماهنگی‌هایی از قبل صورت گرفته که باید مجوز شماره‌گذاری و معرفی خودرو‌های تولیدی از سمت این ستاد انجام شود بنابراین شماره‌گذاری تعدادی از خودرو‌ها اکنون از طریق سامانه‌ای که برای این مورد طراحی شده، در حال انجام است. در همین خصوص مکاتبه‌ای هم با رئیس پلیس راهور ناجا صورت گرفته، مبنی بر اینکه همه خودرو‌هایی که تولید یا وارد شده‌اند و آماده شماره‌گذاری هستند، الزاماً از این ستاد باید برای دریافت عوارض اسقاط اعم از نقدی یا گواهی اسقاط اقدام شود تا بعد از آن به پلیس راهور معرفی شوند.»

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت:

از رئیس پلیس راهور درخواست داریم که به همکاران خود این موضوع را اعلام کنند تا زمانی که مجوزی از سمت این ستاد صادر نشده نسبت به شماره‌گذاری اقدام نکنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص زمان آغاز تحویل خودروهای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا