دسته‌بندی نشده

ظلم به ارباب رجوع جزو گناهان کبیره است-راهبرد معاصر

[ad_1]

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت الاسلام کاظم صدیقی سه‌شنبه ۲۵ مهر در همایش ملی دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی گفت: نخستین وظیفه شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی عبارت است از تبلیغ عملی معروفات و عملکرد شورا‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند هدف آن‌ها تأمین معروفات برای رشد جامعه و جلوگیری از ورود منکر‌ها به زندگی مردم است.

وی امر به معروف و نهی از منکر عملی را مترقی‌ترین فرهنگ سازی دانست و دعوت به عدالت را از مهم‌ترین معروفات دستگاه‌ها عنوان کرد که باید شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر آن‌ها را پیگیری کند.

صدیقی تأکید کرد: وظیفه شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر این است که حافظ شرع در دستگاه‌ها بوده و مراقبت کنند تا گناهی رخ نداده و واجبی ترک نشود. جایگاه‌های این شورا‌ها ویژه بوده و فراتر از قوا است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان این‌که رعایت قانون از دیگر معروفات است، گفت: شورا‌ها باید شرایطی را در دستگاه‌ها فراهم کنند که تمام آحاد مردم و مسئولان در برابر قانون مساوی باشند.

وی ایجاد سامانه‌ای برای پیگیری مطالبات مردم را از برنامه‌های مهم این ستاد عنوان کرد و گفت: در ستاد امر به معروف به دنبال این هستیم که مردم را به صحنه بیاوریم و آن‌ها را ناظر عملکرد دستگاه‌ها و مسئولان قرار دهیم.

صدیقی ادامه داد: متأسفانه یکی از ضعف‌ها این است که خدمت به مردم و فرهنگ گره‌گشایی از مشکلات نشر داده نمی‌شود.

وی برنامه اصلی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر را احیای امر به معروف در جامعه دانست و خواستار تعامل هر چه بیشتر شورا‌های امر به معروف با ستاد شد و تأکید کرد که شورا‌ها باید طرح، برنامه و خلاقیت داشته باشند. / ایرنا

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا