اخبار خودرودسته‌بندی نشدهسایر خودروهای آمریکاییلوسید

لوسید کارخانه جدید خود را در عربستان سعودی افتتاح کرد

[ad_1]

اولین کارخانهٔ لوسید خارج از ایالات‌متحده در عربستان سعودی افتتاح شده است. این کارخانه مونتاژ قطعات SKD سدان ایر را با ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار دستگاه آغاز کرده است.

لوسید اولین مرکز تولید خود خارج از ایالات‌متحده را در عربستان سعودی افتتاح کرده است. این کارخانه که به‌طور مخفف AMP-2 نام دارد، مونتاژ SKD سدان ایر را آغاز کرده و انتظار می‌رود ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار دستگاه را داشته باشد. کیت‌های SKD در کارخانهٔ لوسید در آریزونا تولید شده و برای مونتاژ به عربستان فرستاده می‌شوند. البته این فرایند موقتی خواهد بود زیرا لوسید قصد دارد کارخانهٔ AMP-2 را در اواخر دههٔ جاری به یک مرکز تولید کامل تبدیل کند. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، ظرفیت تولید این کارخانه به ۱۵۰ هزار دستگاه در سال افزایش پیدا خواهد کرد و نیروی کار آن از صدها نفر به هزاران نفر خواهد رسید.

خودروهای تولید این کارخانه در خود عربستان و همین‌طور بازارهای صادراتی نامشخصی عرضه خواهند شد. به گفتهٔ لوسید، موقعیت جده بر کرانهٔ دریای سرخ، دسترسی بزرگی به زنجیرهٔ تأمین قطعات از طریق دریا را فراهم می‌کند و امکان صادرات خودروها در آینده به مناطق دیگر را هم به شرکت می‌دهد.

«پیتر راولینسون» مدیرعامل لوسید گفته است:

ما خوشحالیم که امروز در عربستان با افتتاح اولین مرکز تولید خودرو در این کشور، تاریخ‌سازی می‌کنیم.

«فیصل سلطان» مدیرعامل خاورمیانهٔ لوسید هم اظهار داشته است:

افتتاح تأسیسات ما آغازی بر برنامه‌های مونتاژ لوسید ایر در کلاس جهانی خواهد بود.

به گفتهٔ لوسید، برای احداث این کارخانه، وزارت سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، صندوق توسعهٔ صنعتی عربستان سعودی و شهر اقتصادی ملک عبدالله کمک شایانی داشته‌اند. البته این عجیب نیست زیرا صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان بیش از ۶۰ درصد از سهام لوسید را در اختیار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا