پیکاپ - وانتدسته‌بندی نشدهفوردمعرفی خودروهیبریدی

فورد رنجر پلاگین هیبرید معرفی شد؛ وانت امریکایی با استاندارد اروپایی

[ad_1]

یکی از جالب‌ترین اتفاقات سال ۲۰۲۳، فروش بسیار خوب فورد رنجر در اروپا است. این محصول به زودی با پیشرانه پلاگین هیبرید نیز تولید می‌شود تا سهم بیشتری از بازار داشته باشد.

رنجر هم‌اکنون پرفروش‌ترین پیکاپ اروپا است. حالا وانت برندهای اروپایی مثل پژو، فولکس واگن و رنو، نسبت به محصول ساخت فورد، محبوبیت کمتری دارند. جالب‌تر اینکه فورد رنجر امروزی، فاقد خط مونتاژ در قاره سبز است و صرفا با کارخانه‌های امریکا، چین، تایلند، آرژانتین، ویتنام و افریقای جنوبی تولید می‌شود.

فورد رنجر پلاگین هیبرید نمای پشت

فورد رنجر از سال ۱۹۹۸ به عنوان وانت اندازه متوسط وارد بازار جهانی شد. این مدل، محصولی شناخته شده برای اروپا است و خصوصا با نسل سوم بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ به شهرت رسید. حالا برای نخستین بار، مدل پلاگین هیبرید رنجر مخصوص اروپا ساخته می‌شود تا مشتریان این ناحیه را بیش از پیش جذب کند.

فورد رنجر پلاگین هیبرید نمای اصلی

مدل PHEV از موتور ۲/۳ لیتر اکوبوست فورد استفاده خواهد کرد که به تنهایی، ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. مجموع قدرت و گشتاور برای رنجر پلاگین هیبرید هنوز مشخص نیست اما فرود ادعا می‌کند گشتاور این خودرو، بیش از ۶۰۰ نیوتن متر موجود در رنجر دیزل خواهد بود.

فورد رنجر پلاگین هیبرید نمای جانبی

دیگر نکته جالب اینکه رنجر پلاگین هیبرید می‌تواند مسافت ۴۰ کیلومتر را به صورت تمام برقی طی کند. همچنین امکان یدک‌کشی تریلر با وزن ۳۵۰۰ کیلوگرم در حالت برقی –بنزینی وجود خواهد داشت. راننده این خودرو می‌تواند از رنجر پلاگین هیبرید به عنوان منبع انرژی الکتریکی با خروجی ۱۰ آمپر جریان AC برای وسایل برقی استفاده کند.

فورد رنجر پلاگین هیبرید نمای داخلی

ظاهر فورد رنجر پلاگین هیبرید، چندان متفاوت از مدل اصلی نخواهد بود. چرخ‌های ۱۸ اینچ، جلوپنجره سیاه و چراغ‌های LED در این خودرو نیز وجود خواهد داشت. پنل پشت فرمان دیجیتال، همراه با نمایشگر لمسی ۱۰ و ۱۲/۴ و ۱۵/۵ اینچ نیز آپشن‌های سفارشی برای کابین هستند. نسخه وایلدترک (Wildtrak) با تایرهای عاج دار و تجهیزات ویژه رانندگی خارج جاده هم ارایه خواهد شد.

قیمت رنجر PHEV هنوز اعلام نشده است. هم‌اکنون مدل استاندارد با موتور ۲/۳ لیتر اکوبوست ۲۷۰ اسب بخار، آستانه قیمت ۳۵ هزار دلار دارد. پس احتمالا نسخه پلاگین هیبرید، نزدیک به ۴۵ هزار دلار هزینه خرید خواهد داشت. این خودرو، در افریقای جنوبی تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا