پیکاپ - وانتفوردفورد ماوریکمقایسه خودروهاهیوندای

فورد ماوریک در برابر هیوندای سانتاکروز: کدام وانت بهتر است؟

[ad_1]

کلاس پیکاپ ها یا وانت‌های کوچک به لطف عرضه فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز فعال‌تر از همیشه شده است. اگرچه این دو وانت یونی بادی ظرفیت بارگیری وانت‌های بدنه روی فریم بزرگ‌تر را ندارند اما خب از نظر تئوری می‌توانند دینامیک رانندگی مشابه خودروهای سواری و راندمان مناسب آن‌ها را داشته باشد؛ اما کدام‌یک از این دو خودرو بهتر هستند؟

ادموندز ماوریک و سانتاکروز را در یک سری تست شرکت داده تا بفهمد کدام‌یک از آن‌ها بهتر است. این مجله به منظور مقایسه‌ای دقیق‌تر اقدام به انتخاب نسخه‌هایی کرده که قدرت و عملکرد مشابهی دارند. به این ترتیب ماوریک هیبریدی حریفی از طرف هیوندای ندارد. به جای آن هر دو مدل تست شده از پیشرانه ۴ سیلندر توربو و سیستم چهار چرخ محرک استفاده کرده‌اند.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ماوریک قدرت ۲۵۰ اسب بخاری داشته درحالی‌که قدرت نیروگاه ۲.۵ لیتری سانتاکروز به ۲۷۵ اسب بخار می‌رسد. اگرچه گشتاور هیوندای بیشتر است اما خب وزن بیشتر این وانت کره‌ای باعث می‌شود در مسابقه درگ مزیت محسوسی وجود نداشته باشد. به همین خاطر است که ماوریک و سانتاکروز شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت تقریباً مشابهی داشته و فورد با زمان ۶.۴ ثانیه و اختلاف یک‌دهم ثانیه‌ای برتر از هیوندای ظاهر می‌شود.

اما سورپرایز واقعی به میزان تأثیر وزن و ۵۰۰ سی‌سی حجم بیشتر پیشرانه در تست‌های مصرف سوخت سانتاکروز مربوط می‌شود. در واقع ماوریک در مسیر تست ۱۹ کیلومتری مصرف سوخت ۸.۷ لیتری بر جای گذاشته که بهتر از رقم اعلامی فورد می‌باشد. سانتاکروز هم مصرف سوخت احساس‌برانگیز ۸.۱ لیتری را ثبت کرده که بهتر از ارقام اعلامی EPA است.

در بحث بارگیری هیوندای یک پیروزی دیگر را به دست می‌آورد زیرا ظرفیت یدک کشی آن بهتر از ماوریک است. البته ماوریک با آپشن پکیج ترمز تریلر، فضای بار بزرگ‌تر و ارتفاع بارگیری کمتر جبران می‌کند. اینکه کدام خودرو را ترجیح دهید به برنامه شما در استفاده از نوع خودرو مربوط می‌شود.

اما در جاده ماوریک کاملاً بالا و پایین پریده و سواری جالبی ندارد. این خودرو سواری مشابه یک وانت دارد؛ اما سانتاکروز به خاطر دینامیک رانندگی مشابه خودروهای سواری، سیستم تعلیق نرم، فرمان تیزتر و کابین آرام تر تحسین می‌شود. در واقع هیوندای حس و حال یک شاسی‌بلند را دارد.

نهایتاً ادموندز هیوندای سانتاکروزر را به عنوان خودروی برتر انتخاب می‌کند و این در حالی است که قیمت ۴۰ هزار دلاری این خودرو به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از بهای ۳۲ هزار دلاری ماوریک است. به نظر می‌رسد نسخه پایه و ۲۰ هزار دلاری ماوریک هیبریدی که تا ژانویه ۲۰۲۲ عرضه نخواهد شد گزینه بهتری در این خانواده باشد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا