استرسبیماریپوسترژیم و تغذیهمجله سلامت

مواد غذایی مناسب برای بهبود پوست – رژیم و تغذیه

[ad_1]

مواد غذایی مناسب برای بهبود پوست

در این پست از مجله اینترنتی جیران می خواهیم به بررسی مواد غذایی مناسب برای بهبود پوست بپردازیم. طبق گفته متخصصان پوست ، 22 ماده غذایی وچود دارند که بلافاصله پوست شما را بهبود می بخشند.

این اصل را حتما شنیده اید که می گویند شما همان چیزی هستید که می خورید. پس چرا نباید برای بهبود پوست خود از این غذاهای توصیه شده توسط متخصصان پوست استفاده کنید؟

مواد غذایی مناسب برای بهبود پوست

مواد غذایی مناسب برای بهبود پوست – در حالی که همه ما همیشه یک ترس مهم از نگاه کردن به آینه در یک روز مهم را داریم از اینکه شاید یک جوش قرمز خودنمایی کند و پوستمان را خراب کند، اما بین افرادی که می دانند چگونه این مشکل را برطرف کنند و کسانی که فقط اجازه می دهند این مشکل همیشه بوجود بیاید، تفاوت وجود دارد. دو رویکرد کلی وجود دارد که یکی رفع آن از طریق مخفی کردن آن می باشد و دیگری تنظیم رژیم غذایی می باشد.

وقتی می بینید که لکه ای ایجاد شده است یا جوش هایی مانند بثورات پوستی مانند آن وجود دارد، این معمولاً نشانه این است که به مقدار زیادی قهوه، الکل مصرف کرده اید. بنابراین ممکن است یک سوال منطقی، اما نادیده گرفته شده از خود بپرسید: اگر آنچه می خوریم روی صورت ما ظاهر شود، کدام یک از بهترین مواد غذایی برای پوست به ما کمک می کند 10 سال جوانتر به نظر برسیم یا مشکلات جوش را سریعتر از برخی از پمادها برطرف کنیم؟

به همین دلیل از متخصصان پوست – متخصصان پوست – خواستیم که غذاهای مورد علاقه خود را برای داشتن پوست بهتر به اشتراک بگذارند، خواه این نوع گزینش باعث تقویت کلاژن، مبارزه با چین و چروک پوست یا درخشش سالم تری شود. گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند از فیلتر عکس عبور کرده و مجبور نباشید عکس با فیلتر بگیرید و زیبایی طبیعی خود را به نمایش بگذارید. این مواد غذایی را به لیست مواد غذایی خود اضافه کنید تا بلافاصله چهره شما را بهبود بخشد و در عین حال در مورد 24 کاری که هرگز نباید برای پوست خود انجام دهید نیز یاد بگیرید.


موارد پیشنهادی


1- ماهی سالمون

جوشوا زایچنر، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی پوست، در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک ، می گوید: ماهی سالمون سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که التهاب را آرام می کند. “اسیدهای چرب آزاد به عنوان عناصر سازنده سلولهای سالم پوست هستند.” دقیقا چطور؟ “از آنجا که بدن ما توانایی تولید اسیدهای چرب را ندارد ، [خوردن آنها] به تقویت سد پوست شما کمک می کند ، و رطوبت را از بین می برد و مواد تحریک کننده را از بین می برد.” او توصیه می کند ماهی سالمون وحشی را بیش از حد پرورش در مزرعه برای دوز بهینه امگا 3 مصرف کنید.

2- هندوانه

اگرچه به نظر ضد مغزی می رسد، اما غلظت بالای آب در هندوانه می تواند باعث کاهش احتباس آب شود که منجر به پف کردگی دور چشم می شود و از آنجا که هندوانه دارای قند کمی است – در مقایسه با بسیاری از میوه های دیگر – لازم نیست نگران گلیکاسیون ، واکنش شیمیایی کلاژن را به خطر بیندازید و منجر به ایجاد خطوط و چین و چروک شود.

 

3- چای سبز

از آنجا که چای سبز حاوی پلی فنول است و آن را یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب می کند، می تواند به عنوان یک ماده تقویت کننده عالی برای درمان آکنه مورد استفاده قرار گیرد. این برای بهبود لکه ها و زخم ها، برطرف کننده سموم و همچنین پوست را نرم نگه می دارد. ویتامین K موجود در چای سبز به روشن شدن تیرگی زیر چشم نیز کمک می کند. بنابراین، کیسه های چای سبز استفاده شده را به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید. یک دقیقه تحت درمان چشم. ”

 

4- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است، یک آنتی اکسیدان قوی برای محافظت از پوست در برابر آسیب UV. در حقیقت، مطالعه ای در مجله پوست انگلیس نشان داد شرکت کنندگانی که روزانه پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی می خورند ، 33 درصد بیشتر از گروه کنترل در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند.

 

5- هویج

مواد غذایی مناسب برای بهبود پوست – این سبزی به دلیل مقادیر بالای بتاکاروتن، نارنجی است که پیش ماده ویتامین A است. همچنین اتفاقاً نوعی ماده اصلی فعال در Retin-A است. مشخص شده است که این ویتامین باعث کاهش تولید چربی پوست می شود و همچنین شواهدی وجود دارد که می تواند پسوریازیس را بهبود بخشد.

6- آووکادوها

یک دلیل وجود دارد که آووکادو یکی از عناصر محبوب ماسک صورت است. آووکادو در عمیق ترین سطح به سلول ها نفوذ می کند که در واقع یک روش خوشمزه برای دریافت یک لایه پایه پوست از ویتامین های A ، D و E ، چربی های خوب و عناصر غذایی گیاهی است. به طور جدی ، آیا چیزی وجود دارد که این میوه نتواند انجام دهد؟

 

7- روغن زیتون

حدود 75 درصد چربی موجود در روغن زیتون اسیدهای چرب اشباع نشده است که ممکن است در تقویت جوانی نقش داشته باشد. آنتی اکسیدان پلی فنول های موجود در روغن زیتون همچنین می تواند رادیکال های آزاد آسیب رسان را فرو نشاند.

 

8- گردو

گردو باعث افزایش تولید کلاژن می شود زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. اگر از خود می پرسید که کلاژن چیست ، پروتئینی است که به بهبود کشش پوست کمک می کند ، از افتادگی جلوگیری کرده و در نهایت پوست شما را چاق و جوان می کند. محتوای غنی امگا 3 گردو همچنین به کاهش استرس و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

 

9- پرتقال ها

تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان می دهد افرادی که غذاهای غنی از ویتامین C می خورند چین و چروک کمتری دارند و پوست خشک مرتبط با افزایش سن کمتر از افرادی است که مصرف نمی کنند. توت فرنگی ، فلفل قرمز و گریپ فروت از دیگر منابع عالی ویتامین C هستند.

 

10- کلم پیچ

این سبز برگ غنی از ویتامین A است که یک آنتی اکسیدان است و باعث گردش سالم سلول های پوستی می شود. همانطور که قبلاً ذکر شد، ویتامین A نیز یک ماده اصلی در Retin-A است، دارویی که برای درمان آکنه استفاده می شود. افسانه ها می گویند که استفاده از کلم پیچ به صورت موضعی به کاهش دید کبودی، زخم، کشیدگی و رگ های عنکبوت کمک می کند.

 

11- بادام ها

بادام سرشار از ویتامین E است ، یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که به جلوگیری از علائم پیری ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند و حتی ممکن است دفاع پوست شما را در برابر سرطان پوست تقویت کند. مطالعات همچنین حاکی از آن است که ویتامین E مصرف خوراکی می تواند سطح آن را در سطح پوست افزایش دهد، که برای افرادی که پوست خشک دارند خبر خوبی است.

 

12- تخم مرغ

آمینو اسیدهای موجود در غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت یا تخم مرغ، عناصر سازنده تولید کلاژن هستند. فقط زیاده روی نکنید. بدن شما فقط می تواند 30 گرم پروتئین را در یک وعده غذایی پردازش کند.

 

13- شیر

شیر علاوه بر کلسیم مورد نیاز استخوان ها، منبع بسیار خوبی از ویتامین D است. این برای پوست شما مفید است زیرا دریافت دوز روزانه” D “از شیر به این معنی است که مجبور نیستید در معرض آفتاب بدون محافظت قرار بگیرید، که به جلوگیری از چین و چروک و تغییر رنگ کمک می کند. گفته شد ، لبنیات می تواند پوست برخی از مردم را از بین ببرد. بنابراین اگر به نظر می رسد مانند شما، ویتامین D خود را از یک مکمل یا سایر منابع غذایی دریافت کنید. یک وعده سه اونسی ماهی قزل آلا یا ماهی خال مخالی می تواند تقریباً کل ویتامین D توصیه شده روزانه شما را تأمین کند! در همین حال، یک فنجان قارچ شیاتکه شما را به حدود 20 درصد می رساند (بهترین چیزی که در راهرو محصول خواهید یافت) و سه تخم مرغ می تواند 20 درصد دیگر به شما امتیاز دهد. شما دوستان بدون لبنیات گزینه هایی دارید.

 

14- روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان سرشار از اسید لینولئیک است که می تواند به حمایت از غشای سلول های پوست شما کمک کند. همچنین ممکن است التهاب سلولی را که با پیری همراه است کاهش دهد. ما در راهنمای خود درباره روغنهای پخت و پز محبوب و نحوه استفاده از آنها، در مورد این روغن زیر رادار اطلاعات بیشتری ارائه می دهیم.

 

15- فلفل

فلفل های زرد و سبز مملو از کاروتنوئیدها هستند، آنتی اکسیدان دیگری که حساسیت به آفتاب را کاهش می دهد و باعث کاهش خطوط ظریف در اطراف چشم و پای کلاغ می شود.

 

16- توت

میوه ها و سبزیجات رنگهای زنده خود را مدیون آنتی اکسیدان ها هستند و توت ها منبع فوق العاده ای هستند. اگر رژیم غذایی شما شامل بلوبری، تمشک ، گیلاس و موارد مشابه باشد، شما یکسری آنتی اکسیدان محافظ خواهید داشت که پوست شما را از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 

17- کلم بروکلی

اگر قرار بود فقط یک سبزی بخورید، آن را بروکلی انتخاب کنید. این ویتامین حاوی بی شماری از ویتامین های مناسب برای پوست شما است ، از جمله A ، C ، آنتی اکسیدانی خارق العاده که از تولید کلاژن نیز پشتیبانی می کند. همچنین در کلم بروکلی ویتامین K وجود دارد که باعث تسریع در بهبود کبودی های زیر چشم می شود و حتی ممکن است به بهبود آن کمک کند.

 

18- ساردین

ساردین مملو از اسیدهای چرب امگا 3 است و این ماهی را به ماهی خوبی برای کاهش التهاب و حتی آکنه تبدیل می کند. علاوه بر این ، اسیدهای چرب امگا 3 دارای مزایای تنظیم کننده خلق و خو هستند، که می تواند به اجزای استرس ناشی از آکنه کمک کند. مبتلایان به آکنه برای درمان بیماری باید چهار تا پنج وعده ماهی روغنی در هفته مصرف کنند. ساردین همچنین منبع خوبی از کلسیم است زیرا استخوان ها بسیار ریز و نرم هستند که خوراکی هستند. اگر ساردین مورد علاقه شما نیست، می توانید با 26 تا از بهترین غذای امگا 3 برای مبارزه با التهاب و حمایت از سلامت قلب را نیز بررسی کنید.

 

19- شکلات تیره

بله ، درست است ، شکلات در این لیست است. شکلات تلخ برای سفت شدن پوست بسیار مناسب است. همچنین دارای فلاونول است که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. اما حتما از مصرف هر نوع شکلات کمتر از 70 درصد کاکائو خودداری کنید. به دنبال غلظت های زیاد کاکائو باشید زیرا این مواد قند کمتری دارند که می تواند برای پوست شما وحشتناک باشد. در حقیقت ، شکر یکی از موارد شرور در لیست بهترین و بدترین مواد غذایی برای سلولیت است.

 

20- ماست یونانی

ماست یونانی با نام مستعار “جنگنده چین و چروک ،” برای از بین بردن ظاهر خطوط ریز و چین و چروک بسیار مناسب است. سرشار از ویتامین های گروه B است که به سم زدایی پوست کمک می کند. اما توجه داشته باشید که بر قسمت یونانی این ماست تأکید شده است. یک تفاوت وجود دارد ماست طعم دار یکی از غذاهای سلامتی است که به دلایل مختلف در واقع سالم نیست – یکی اینکه باعث چروک شدن پوست شما می شود!

 

21- انارها

مواد غذایی مناسب برای بهبود پوست – انارها حاوی پلی فنول هستند که با رادیکال های آزاد نیز مقابله می کنند و به تنظیم جریان خون پوست کمک می کنند و به آن زیبایی خوبی می بخشد.” دانه های انار همچنین مقدار مناسبی فیبر دارند و آنها را به روشی سیرکننده برای پاشیدن مقداری رنگ روی سالادها و غذاهای کنار غذا تبدیل می کنند. شکر میوه ای که به طور طبیعی وجود دارد از راه دور به اندازه قند اضافه شده ترسناک نیست ، اما اگر نگران آن هستید ، دیگر نمی خواهید کاملاً مغز آجیل با دانه های انار بروید.

 

22- لوبیا قرمز

این ماده غذایی فیبری و غنی از پروتئین نیز برای پوست شما معجزه می کند. آنها بسیار غنی از روی هستند که دارای خواص درمانی بالایی است که به مبارزه با آکنه کمک می کند. اگرچه لوبیا برای بهبود پوست ارزش افزودن به رژیم غذایی خود را دارد ، همچنین ارزش دارد 10 ماده غذایی را که حتی آکنه شما را بدتر می کنند نیز کنار بگذارید.


بیشتر بخوانید: 10 ویتامین مورد نیاز بدن


[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا