استان هابرقمحیط زیستهمدان

تولید برق نیروگاه شهید مفتح همدان از مرز یک میلیارد کیلووات ساعت گذشت

[ad_1]

به گزارش صبحانه پرس از همدان ؛ عبدالمجید دیناروند گفت: با احتساب افزایش ۵۳ درصدی، میزان تولید برق در نیروگاه شهید مفتح همدان از مرز یک میلیارد کیلووات ساعت گذشت.

وی افزود: میزان تولید برق نیروگاه در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷۷ میلیون کیلووات ساعت افزایش یافته است.

دیناروند تصریح کرد: این نیروگاه در اردیبهشت امسال بیش از ۵۵۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در اختیار شبکه توزیع نیروی برق قرار داده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه برق شهید مفتح، توان تولیدی یک هزار مگاوات انرژی را دارد، خاطرنشان کرد: این توان تولیدی به طور دقیق با مگاوات نصب شده آن برابر است.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه هر تجهیزی پس از گذشت نزدیک به ۲۷ سال از نصب و عمر آن، با افت کارکرد مواجه می‌شود، گفت: تجهیزات با افت راندمان و فرسودگی، توان اولیه را نخواهند داشت.

دیناروند افزود: نیروگاه برق شهید مفتح همدان از توان کارکنان تلاشگر داخلی، ارزشمند و با تجربه بهره‌مند است و با توجه به بهره مندی از این امتیاز توانسته با انجام تعمیرات دوره ای، نیمه اساسی و اساسی توسط این متخصصان شادابی و سلامت تجهیزات را حفظ کند.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح یادآور شد: به همت تلاشگران این نیروگاه، توان تولید برق با گذشت ۲۷ سال از راه اندازی آن همچنان برابر با ظرفیت منصوبه است.

لازم به ذکر است، نیروگاه حرارتی شهید مفتح همدان با ظرفیت تولید هزار مگاوات در دشت کبودراهنگ در کیلومتر ۴۵ جاده همدان – تهران، قرار دارد.

نیروگاه هزار مگاواتی شهید مفتح با چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی، نزدیک به ۲ درصد از انرژی مورد نیاز شبکه برق کشور را تامین می‌کند.

لینک کوتاه : https://sobhanepress.ir/?p=176457

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا