درگ دلنشین لکسس LC 500 و جگوار اف تایپ در غروب آفتاب!

همانند همه شما عزیزان، ما هم مسابقات درگ را دوست داریم. این بار دو کوپه لوکس با شباهتهای بیشتر نسبت به تفاوتهای خود سرشاخ شدهاند اما خب خود محیط برگزاری مسابقه تفاوتهایی با محیطهای معمول این درگ ها دارد. اول اینکه طول مسیر مسابقه بسیار کوتاه بوده و بنابراین شاهد درگ ۴۰۰ متر کاملی نیستیم. همچنین این مسابقه درگ در فضای سینمایی غروب آفتاب برگزار شده است.
در سمت راست رینگ لکسس LC 500 با جلوپنجرهای برجسته و طراحی زیبا و البته نیروگاه آهنین ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته است. در سمت چپ هم جگوار اف تایپ را داریم هرچند این خودرو از نوع R فول و با پیشرانه ۸ سیلندر نیست. در واقع جگوار اف تایپ حاضر در درگ یاد شده از نوع P380 بوده و بنابراین از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار سود میبرد. بهاینترتیب جگوار بهطور قابلتوجهی ضعیفتر بوده و قدرت ۳۷۵ اسبی آن در برابر خروجی ۴۷۰ اسبی لکسس رنگ میبازد.
این درگ خیلی منصفانه به نظر نمیرسد اما خب نکته مهم دیگر به وزن مربوط میشود و خب لکسس اینجا سنگینتر است. وزن ۱۹۳۰ کیلوگرمی LC 500 بهطور قابلتوجهی بیشتر از وزن ۱۵۷۲ کیلویی اف تایپ میباشد. انجام یک محاسبه ساده نشان میدهد که هر دو خودرو نسبت قدرت به وزن مشابهی دارند. جدای از اختلاف ناچیز مربوط به گیربکس، اعداد نشان دهندهی رقابتی نزدیک هستند.
جگوار سبکتر در استارت عملکرد خوبی نشان داده و در نهایت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیهای را ثبت میکند درحالیکه شتاب لکسس برابر با ۵.۱ ثانیه است. این به معنی پیشتازی نسبی از خط استارت است اما آیا نتیجه نهایی نیز همانند استارت مسابقه خواهد بود؟ برای دانستن پاسخ این سؤال بهتر است ویدئو را تماشا کنید.
اما بد نیست به غروب آفتاب هم اشاره کنیم. برخی افراد آن را به عنوان داستانی بیپایان در نظر میگیرند درحالیکه برخی هم از غروب آفتاب به عنوان تولدی دوباره نام میبرند. در آینده آیا چنین مسابقات درگی را دوباره خواهیم دید؟ کوپههای ظریف با کاپوتهای طویل، پیشرانههای درونسوز، پیشرانه جلو و دیفرانسیل عقب شاید در آینده بهندرت وجود داشته باشند.
–