شیرینی

طرز تهیه پودینگ موز با تزیین و سرو تک نفره دسری مجلسی

[ad_1]

طرز تهیه پودینگ موز دسر بسیار خوشمزه ولذیذ مناسب برای این روزها که به راحتی هم می تونید آمادش کنی. این دسر به وقت مهمونی و جشن نیز بسیار مجلسی و شیک است.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

مواد لازم برای پودینگ موز چیست ؟

۳ فنجان شیر

۴۵۰ گرم موز

۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

۱ تکه چوب دارچین

۳ عدد میخک کامل

۳/۴ فنجان شکر

۱/۴ فنجان شکر قهوه ای

۱/۴ فنجان نشاسته ذرت

۱ قاشق چایخوری نمک

۷ عدد زرده تخم مرغ

۱۳عدد بیسکوییت

۱ عدد موز بزرگ

طرز تهیه پودینگ موز

مراحل و طرز  تهیه پودینگ موز:

ابتدا موزها را به ضخامت حدود ۱/۵سانت برش دهید. شیر ، موز ، ۱/۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل ، چوب دارچین و میخک را به یک قابلمه اضافه کنید و به آرامی روی حرارت ملایم بگذارید تا آرام بجوشد.

پس از جوش آمدن ، دو دقیقه دیگر حرارت را کم کنید و سپس آن را از روی حرارت بردارید. در این مرحله ، اجازه دهید موز به مدت ۱ ساعت یا (ترجیحاً) یک شب در یخچال بماند تا در مخلوط شیر دم بکشد.

مخلوط شیر را از یخچال خارج کنید و آن را از صافی رد کنید. موزها را فشار ندهید. عطر و طعم آن در شیر وجود دارد. مخلوط شیر را در قابلمه بریزید.

پودینگ را روی حرارت ملایم تا متوسط گذاشته،شکرها ، نشاسته ذرت ، نمک و زرده تخم مرغ را به شیر اضافه کنید. چند دقیقه هم بزنید در حالی که مخلوط به آرامی گرم می شود.

این کار حدود ۵-۱۰ دقیقه طول خواهد کشید تا مخلوط شروع به حباب زدن کند. هنگامی که مخلوط حباب زد و شبیه به پودینگ شد ، حرارت را ملایم کنید و ۲ دقیقه دیگر بپزید. هنگامی که مخلوط تا حدودی سرد شد ، تکه های خرد شده کوکی و موزهای خرد شده را به پودینگ اضافه کنید و مخلوط کنید.

می توانید در این حالت گرم سرو کنید یا مقداری پودینگ در ظرف سرو ریخته و مقداری تکه های بیسکوییت و موزهای خردشده روی آن بریزید و مجددا لایه ها را تکرار کنید و با خامه فرم‌گرفته تزیین کنید

نوش جان

طرز تهیه کاپ کیک آلبالو

پیشنهاد سردبیر

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا