2022پیکاپ - وانتجدیدفوردمعرفی خودرو

معرفی رسمی ماوریک، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین پیکاپ فورد

[ad_1]

فورد سرانجام رسماً از کوچک‌ترین پیکاپ خود یعنی ماوریک پرده‌برداری کرده است. این خودرو به‌عنوان فرزند جدید خانوادهٔ پیکاپ‌های فورد، با ۵,۰۷۲ میلی‌متر طول و ۱,۷۱۵ میلی‌متر ارتفاع، ۲۸۲ میلی‌متر کوتاه‌تر و ۵۳ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از رنجر است که تا پیش‌ازاین کوچک‌ترین پیکاپ فورد محسوب می‌شد. به اعتقاد فورد، ماوریک خریدارانی که به دنبال خودرویی کاربردی‌تر هستند و حتی کسانی که قبلاً پیکاپ نداشته‌اند مثل خریداران کراس‌اوورها و هاچ‌بک‌ها را به سمت خود جذب خواهد کرد.

یکی از نقاط قوت ماوریک، تجهیز آن به قوای محرکهٔ هیبریدی به‌صورت استاندارد در تیپ پایه است. این قوای محرکه مثل اسکیپ هیبریدی، از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی بنزینی با ۱۶۲ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور و یک موتور الکتریکی ۱۲۶ اسب بخاری تشکیل شده و مجموعاً ۱۹۱ اسب بخار قدرت را به یک گیربکس CVT تحویل می‌دهد. البته این نسخهٔ هیبریدی صرفاً به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شود که شاید ناامیدکننده باشد اما مصرف سوخت تنها ۵.۸ لیتری آن در هر صد کیلومتر در شهر برای خریداران خوشایند خواهد بود. ماوریک هیبریدی با یک باک سوخت می‌تواند تا ۸۰۰ کیلومتر را طی کند، تا حداکثر ۶۸۰ کیلوگرم بار حمل کند و تا ۹۰۰ کیلوگرم را بکسل کند.

اما کسانی که توانایی بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بروند که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود. این موتور هم به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش خواهد بود. ماوریک با این موتور در صورت تجهیز به پکیج سفارشی ۴K Tow می‌تواند تا ۱۸۰۰ کیلوگرم را بکسل کند.

برخلاف رقیب اصلی ماوریک در بازار یعنی هیوندای سانتا کروز که به‌وضوح در طراحی وام‌دار توسان است، ماوریک استایل سنتی‌تری دارد. در جلوی خودرو، نوار عریضی در میان جلوپنجره و چراغ‌های LED با طرح C شکل گیره‌ای، تا حدودی F150 را تداعی می‌کند. در عقب نیز چراغ‌های عمودی بزرگ شباهت‌هایی به چراغ‌های رنجر دارند. فورد برای این پیکاپ یک پکیج آفرود سفارشی بنام FX4 را هم ارائه می‌کند که برای نسخه‌های مجهز به موتور اکوبوست و سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش خواهد بود. این پکیج لاستیک‌های بزرگ‌تر، فاصلهٔ کمی بیشتر از سطح زمین، صفحات محافظ زیر بدنه، سیستم کنترل پایین آمدن از شیب‌ها و دو حالت آفرود در انتخاب‌گر حالات رانندگی را شامل می‌شود.

ماوریک از قسمت بار ۱۳۷ سانتی‌متری سود می‌برد که مملو از راه‌حل‌های کاربردی و هوشمندانه است. ازجملهٔ این ویژگی‌ها می‌توان به چهار حلقهٔ D شکل، دربازکن نوشابه و یک خروجی برق ۱۱۰ ولت اشاره کرد. علاوه بر این، درب قسمت بار هم به‌صورت چندمنظوره طراحی شده و می‌تواند هنگام باز شدن کمی بالاتر قرار گیرد و امکان قرار دادن اشیاء طویل به‌صورت صاف در قسمت بار را فراهم کند.

در داخل ماوریک یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی با اپل کارپلی و اندروید اتو تعبیه شده است. در اینجا همچنین سیستم FordPass Connect ارائه می‌شود که امکان خاموش یا روشن کردن خودرو، قفل یا باز کردن درها و پیدا کردن خودرو را از طریق گوشی هوشمند را فراهم کرده و مودم اینترنت وای فای با قابلیت اتصال حداکثر ۱۰ دستگاه را ارائه می‌کند. هرچند در کابین ماوریک به‌طور گسترده‌ای از پلاستیک خشک استفاده شده تا قیمت پایین نگه داشته شود اما سطوح منحصربه‌فردی به‌خوبی این پلاستیک‌ها را پنهان کرده و فضای دلپذیری را برای سرنشینان فراهم نموده است.

علاوه بر این، در داخل خودرو فضاهای هوشمندانه‌ای برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به نگه‌دارنده‌های لیوان روی درها که می‌توانند بطری‌های یک لیتری را به‌صورت ایستاده در خود جای دهند، جیب درها که امکان قرار دادن تبلت یا نوت‌بوک را فراهم می‌کنند و یک سطل بزرگ زیرا صندلی عقب برای وسایل بزرگ‌تر اشاره کرد.

قیمت فورد ماوریک از تنها ۱۹,۹۹۵ دلار برای تیپ پایهٔ XL آغاز می‌شود که با توجه به تجهیزات ایمنی استاندارد، پیشرانهٔ هیبریدی و ظرفیت بار، رقم بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. در تیپ XLT با قیمت ۲۲,۲۸۰ دلار، کروز کنترل، رینگ‌های آلیاژی، آینه‌های جانبی برقی و… به تجهیزات خودرو اضافه می‌شود درحالی‌که تیپ لاریات با قیمت پایهٔ ۲۵,۴۹۰ دلار هم از تریم چرمی، نورپردازی داخلی، غربیلک فرمان چرمی، پنجرهٔ کشویی عقب برقی و پورت‌های USB در عقب برخوردار است. برای هر سهٔ این تیپ‌ها پیشرانهٔ ۲ لیتری اکوبوست با قیمت ۱,۰۸۵ دلار قابل سفارش است و سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ۲,۲۲۰ دلار هزینه دارد.

قیمت گران‌ترین تیپ ماوریک یعنی لاریات با سفارش پیشرانهٔ دو لیتری توربو، سامانهٔ چهارچرخ محرک، پکیج ۸۰۰ دلاری FX4 و پکیج ۷۴۵ دلاری ۴K Two به حدود ۳۰ هزار دلار می‌رسد که تنها کمی از قیمت پایهٔ تویوتا تاکوما بیشتر بوده و هنوز هم برای یک خودروی روزمرهٔ ماجراجویی و کاربردی بسیار قابل‌توجه است. فورد ماوریک پاییز امسال راهی بازار می‌شود و هم‌اکنون رزرو خرید آن آغاز شده است.

[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا