اختصاصیچگونهخوشبختیدعاسبک زندگی

چگونه می توانیم به خدا نزدیک شویم؟ چه کنم به خداوند نزدیکتر شوم؟

[ad_1]

love-god

خدا را دوست دارید؟ بعید می‌دانم فرد دین‌داری در جهان باشد که به این سوال پاسخ منفی بدهد. ولی اگر بخواهیم واقعاً صادق باشیم، شاید پاسخمان مثبت هم نباشد.

آیا شما عاشق خداوند هستید؟ دوست داشتن خدا فقط به معنای دعا کردن و عبادت کردن و ستایش کردن او نیست، دوست داشتن خداوند چیزی بیشتر از انجام اعمال دینی است. اگر کمی بیشتر مطالعه کنید می‌بینید که طبق روایات کتب دینی، نه تنها با تمام قلب، روح و روان بلکه باید با تمام قدرتمان خداوند را دوست داشته باشیم.

این مهم است که ما درک کنیم چگونه واقعاً باید خدا را دوست داشته باشیم. برای راهنمایی شما در دوست داشتن و نزدیک تر شدن به خدا، در این مطلب از مجله آلامتو، 12 روش موثر برای نزدیک شدن به خداوند را از منابع معتبر گردآوری کرده‌ایم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.


  1. خداوند را بشناس

دوست داشتن یعنی شناختن بیشتر! هر چه قدر که شما اطلاعات‌تان را در مورد خداوند افزایش دهید و او را بهتر و بیشتر بشناسید، قطعا به او احساس نزدیکی بیشتری خواهید کرد.

می توانید با خواندن آیه‌های نورانی قرآن، انواع روایات و احادیث ائمه و سایر منابعی که در دسترس هستند و به خوبی پروردگار عالمیان را توصیف کرده‌اند، به درک جامع و کاملی از خداوند برسید.

پس مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد خداوند، یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین روش های نزدیک شدن با خداوند است.


  1. از دستورات خداوند پیروی کن

رضا و تسلیم یکی از مراحل کمال انسانی است، کسی که واقعا خداوند را دوست داشته باشد در برابر دستوراتش همیشه تسلیم و است و همان چیزی که خداوند فرموده را اطاعت می‌کند.

اگر همچنان از دستورات خدا سرپیچی می کنید، چگونه می توانید بگویید که او را دوست دارید؟ از این رو، با پیروی از دستورات خداوند به او نزدیک شوید و دوست داشتن‌تان را به مراحل بالاتری برسانید.


  1. هم نوع هایتان را دوست داشته باشید

اگر کسی بگوید من خداوند را دوست داریم و در عین حال از هم نوعان و عزیزانش متنفر باشد، این یک تناقض بزرگ است.

خداوند عشق و دوست داشتن و مهربانی را در وجود و سرشت هر یک از آفرینندگان خود دمیده است، اگر دوست دارید به خداوند نزدیک‌تر باشید سعی کنید عزیزان واطرافیان تان را دوست داشته باشید و با آنان با مهربانی رفتار کنید.

عشق به مخلوقات خداوند یکی از راه های دوست داشتن بیشتر خداوند است.


  1. پول پرستی را کنار بگذارید

کسب مال بیشتر و کار کردن هیچ مشکلی ندارد، اما گاه پیش می آید که آن قدر به پول وابسته می‌شویم و مدام به دنبال کسب مال بیشتر هستیم که کلا خداوند و ارتباط با او را از یاد می بریم. پول پرستی ریشه همه بدی هاست.

اگر قلب شما عشق به پول و ثروت را در خود بپروراند، چگونه می‌تواند عاشق خداوند هم باشد؟ به یاد داشته باشید که خدا، خدای سخاوت و خیرات است نه خدای حرص و بخل!


  1. به چیزهای دنیوی بیش از حد وابسته نباشید

گذشته از پول، چیزهای مادی دیگری را که در گذر زمان از بین می روند نیز می توانند شما را روز به روز از خداوند دور کنند، چرا که این موارد فقط می توانند منجر به حرص و آز، حسد، پرخوری و حتی بت پرستی شوند که با آموزه های خدا مغایرت دارد.

شروع عشق ورزیدن به خداوند، یعنی پایان دادن به وابستگی نسبت به چیزهای دنیوی!


  1. عشق به خداوند را با اعمال نیکوکارانه نشان بدهید

اگر نیازمندی را می بینیم اما به او کمک نمی کنیم، یا اگر مدام به دنبال عیب جویی در دیگران هستیم و با رفتارهایمان آن ها را آزار می دهیم چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که به خداوند نزدیک باشیم؟

دوست داشتن خداوند فقط ادای کلمات و شعار دادن نیست، بلکه عمل کردن است. اگر دوست دارید به خداوند نزدیک شوید سعی کنید تا حد توان به دیگران کمک کنید و کارهای خیر انجام بدهید.


  1. صبور، مهربان، راستگو، متواضع و صالح باشید

عشق صبور و مهربان است. عشق حسادت نمی کند و لاف نمی زند، عشق تحریک پذیر یا کینه توز نیست، با این تفاسیر اگر عشق به خداوند را می خواهید باید در جهت دستیابی به تمام خصایص خوب و نیکو تلاش کنید. صبور باشید و زود قضاوت نکنید.

مهربان باشید و در خوبی کردن به دیگران تلاش کنید. این خصایص نیکو می تواند به خوبی نهال عشق شما به خداوند را هر روز سبزتر کند.


  1. تمام فضایل خوب خود را با هم متحد کنید

سعی کنید با هم نوع ها و خواهرها و برادرهای دینی تان با مهربانی رفتار کنید، اگر فردی به شما بدی کرد جوابش را با بدی ندهید، ببخشید همانطور که خداوند شما را می بخشد.

یکی از ویژگی های عشق واقعی این است که تمام فضایل خوب شما را با هماهنگی کاملی پیوند می دهد. این شفقت، مهربانی، فروتنی و صبر شما را هماهنگ می کند.

بنابراین اگر می خواهید خدا را دوست داشته باشید، باید این خصوصیات را انتخاب کرده و به خوبی آن ها را به هم پیوند دهید.


  1. روح تان را برای خداوند و رسیدن به او حفظ کنید

اگر خدا را دوست دارید، به او ایمان داشته باشید، صالح باشید، ایمان خود را با عمل تقویت کنید و از دستورات او پیروی کنید تا اطمینان داشته باشید که روح شما نجات می یابد و با او زندگی ابدی خواهید داشت.


  1. از شیطان نترسید

در عشق ترس جایی ندارد. عشق کامل، ترس را از بین خواهد برد.

دوست داشتن خدا یعنی اینکه که همه وسوسه های شیطانی را هرچقدر هم که وسوسه انگیز و قدرتمند باشند رد کنید.

وقتی عشق شما به خداوند عمیق و کامل باشد شیطان و اعمال شیطانی راهی برای نفوذ به شما پیدا نخواهند کرد.


  1. خدا را با تمام قلب، روح، ذهن و توان خود دوست داشته باشید

عشق شما به خدا نه تنها باید محصول عواطف، شخصیت و افکار شما باشد بلکه باید ثمره اعمال یا کار شما باشد.

اگر شما یک عاشق واقعی باشید، همه این عشق زیبا به خداوند را، در تمام اعمال و کردار شما به وضوح خواهند دید.

اگر می خواهید به خداوند نزدیک شوید، باید او را در تمام لحظات زندگی تان به خاطر داشته باشید و مصلحت و خشنودی او چراغ راه شما باشد.


  1. عشق تان به خداوند را حفظ کنید

آخرین راهکار و مهم ترین آن، حفظ همه جانبه عشق به خداوند است. ما باید در عاشقی با خداوند پایدار باشیم و عشق خود را طوری حفظ کنیم که گویی زندگی ما به آن بستگی دارد.

دوست داشتن خدا مستلزم شناختن او، اطاعت صادقانه از دستورات او، متحد کردن همه فضایل خوب در وجودمان، رد وسوسه های شیطانی، خدمت صادقانه به پروردگار، محبت فوق العاده به او و سرانجام زنده نگه داشتن و حفظ این عشق است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا