آئودیتکنولوژی

نگاهی به فرمان محصولات آئودی، پیچیده‌تر از آنچه فکر می‌کنید!

[ad_1]

غربیلک فرمان خودروها حتی در ده سال گذشته هم تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند. خودروسازانی همچون آئودی در این بخش نوآوری‌های زیادی داشته‌اند و جدیدترین غربیلک فرمان این کمپانی در Q4 e-tron 2022 و Q4 e-tron اسپورت‌بک ۲۰۲۲ نصب شده است.

در تصاویری که مشاهده می‌کنید این فرمان با نمونه‌های سال ۱۹۸۶ و ۱۹۹۶ مقایسه شده و البته غربیلک فرمان Q4 جدید پیشرفته‌ترین فرمان نصب شده در محصولات ارباب حلقه‌ها می‌باشد. درست همانند فرمان نصب شده روی فولکس‌واگن ID.4 یا مرسدس بنز E کلاس، فرمان Q4 دارای برجستگی‌های کوچک برای جدا کردن کنترل‌ها است درحالی‌که ترکیب بازخورد لمسی با کلیک مکانیکی باعث می‌شود رانندگان حس خوبی داشته باشند.

مارسل بروس مهندس بخش فرمان آئودی می‌گوید:

علیرغم وجود طیف متنوعی از کاربردها ما باید مطمئن شویم که تنظیمات فرمان را به هم نمی‌ریزیم. رانندگان باید بتوانند در عین استفاده خلاقانه از فرمان تمرکز کاملی روی جاده داشته باشند. عملکردهای اصلی و رفاهی غربیلک فرمان به‌صورت مخصوص برای هر خودرو تعریف شده است. برای مثال غربیلک فرمان Q4 e-tron جدید می‌تواند برای کنترل ۱۸ ویژگی متفاوت بکار رود. این یک چالش بزرگ است.

طراحی یک فرمان مشابه نمونه بکار رفته در Q4 فرایندی زمان‌بر است. آئودی مدعی است مدت‌زمان لازم برای تبدیل یک کانسپت به نسخه تولید سری چیزی بین ۴ تا ۵ سال زمان می‌برد. مدیر آئودی ادامه می‌دهد:

تکامل غربیلک فرمان سرعت سریعی داشته است. در طول ۳ دهه گذشته اسکلت فولادی با پوشش چرمی فرمان به مرکز فرماندهی پیشرفته‌ای تبدیل شده که بالاترین استانداردهای طراحی و کیفیت را دارد. در ۱۱ سال گذشته ما ۴ نسل غربیلک فرمان را با بیش از ۲۰۰ نسخه برای محصولات گوناگون آئودی معرفی کرده‌ایم.

Q4 دارای ۱۶ نسخه غربیلک فرمان بوده و از پوشش‌های متفاوت، تریم های تزئینی، رنگ‌ها و طرح D شکل یا استاندارد سود می‌برد. تمامی غربیلک فرمان‌های آئودی مجهز به سیستم گرم شونده و تشخیص دست راننده دارای دو لایه فوم با پوشش چرم یا آلکانترا هستند. ارباب حلقه‌ها این فرمان‌ها را با نهایت دقت و دوام و کیفیت تولید می‌کند.

فرایند طراحی غربیلک فرمان آئودی امری حساس است. ژرمن‌ها می‌گویند میزان ۳۷۵ میلی‌متر قطر عالی یک فرمان می‌باشد. فرمان باید با بیش از ۳۵ قانون جهانی هماهنگی داشته باشد. غربیلک فرمان‌های آئودی طراحی جهانی یکسانی داشته اما کیسه هوای داخل آن بسته به قوانین یک کشور اندکی تغییر می‌کند.

این تنها فرمان محصولات آئودی نیست که توجه فوق‌العاده زیاد مهندسان شرکت را طلب می‌کند. آئودی سیستم‌های فرمان را نیز تنظیم می‌کند تا سه خصیصه راحتی، دقت و قابل‌کنترل بودن را ارائه نمایند. فرمان خودرو بسته به نوع پیشرانه یا شاسی تغییر می‌کند و مدل‌های کوچک‌تر و RS حس فرمان اسپورت تری دارند.

این خودروساز در حال حاضر ۵ نوع سیستم فرمان متفاوت را برای محصولاتش ارائه می‌کند که شامل فرمان الکترومکانیکی، فرمان الکترومکانیکی پیشرفته، فرمان دینامیک، فرمان پذیری چهار چرخ و فرمان پذیری چهار چرخ دینامیک می‌باشد. فرمان پیشرفته نیازمند دورهای کمتری برای قفل شدن بوده و مانورهای راحت‌تری داشته و در سرعت‌های بالا حرکات مستقیم‌تری را به ارمغان می‌آورد. در فرمان دینامیک راننده می‌تواند از سیستم دینامیک سواری تنظیمات این بخش را کنترل نماید.

دو سیستم آخری هم دارای سیستم گردش چرخ های عقب می‌باشد. این سیستم بسته به سرعت خودرو رفتار متفاوتی خواهد داشت. در سرعت‌های پایین به منظور بهبود چابکی، چرخ های عقب در خلاف جهت چرخ های جلو خواهند چرخید اما در سرعت‌های بالا به منظور بهبود پایداری جهت چرخش چرخ ها یکسان خواهد بود.

بار بعدی که شما فرمان محصولات آئودی را در دست گرفتید حتماً دقت بیشتری به آن داشته باشید!

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا