آلفارومئوآلفارومئو استلویوب ام وب ام و X4پورشهپورشه ماکانکراس اوورمسابقه درگویدئو کلیپ

درگ آلفارومئو استلویو QV، ب‌ام‌و X4 M و پورشه ماکان توربو

[ad_1]

در قلمروی کراس‌اوورهای کامپکت پرفورمنس بالا، آلفارومئو استلویو کوادریفولیو هرگز خودرویی نیست که آسان مغلوب شود؛ اما آیا این ایتالیایی سرکش می‌تواند حریف دو رقیب آلمانی شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال روش‌های زیادی وجود دارد که طبق معمول یکی از آن‌ها مسابقهٔ درگ است. خوشبختانه کارواو ترتیب برگزار این درگ بین استلویو کوادریفولیو با پورشه ماکان توربو و ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن را داده است.

پیش از تماشای ویدئوی این درگ اما بهتر از نگاهی به اعداد و ارقام این سه کراس‌اوور اسپرت داشته باشیم. اول‌ازهمه سراغ آلفا می‌رویم که یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور در زیر کاپوت خود دارد. از سوی دیگر، ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو دارد که خروجی آن دقیقاً با موتور آلفا یکسان است. انتقال نیرو هم در هردو خودرو توسط گیربکس‌های هشت سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری صورت می‌گیرد اما استلویو در وزن با حدود ۱۴۰ کیلوگرم، برتری دارد.

در سمت دیگر میدان هم پورشه ماکان توربو قرار دارد که با وجود برخورداری از اسپرت‌ترین گیربکس این جمع یعنی هفت سرعتهٔ دوکلاچه، ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین خودروی گروه هم به‌حساب می‌آید. این کراس‌اوور آلمانی مثل آلفا از یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند اما این موتور تنها ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هر سه خودروی این درگ به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و از این لحاظ اختلافی نخواهند داشت. حال سراغ ویدئو بروید تا ببینید کدام‌یک از آن‌ها پیروز خواهد شد.

مشخصات فنی

آلفارومئو استلویو QV

ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن

پورشه ماکان توربو

پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۴۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۳۰ کیلوگرم ۱۹۷۰ کیلوگرم ۱۹۴۵ کیلوگرم
قیمت ۷۳,۱۹۵ پوند ۸۳,۲۱۵ پوند ۶۸,۹۱۰ پوند

[دانلود ویدئو]

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا