سایت گردشگریگردشگری

آشنایی با آمازون ایران – گردشگری

[ad_1]

آشنایی با آمازون ایران

اگر تمایل دارید که در محیطی شبیه به جنگل های آمازون درون آب شیرجه بزنید، تنگ دار نوشهر را در برنامه سفر خود قرار دهید. در این دره زیبا، که بسیاری از گردشگران نام آمازون ایران را بر آن گذاشته اند، هیجان رودخانه نوردی، شیرجه زدن در آب از روی صخره ها، شنا کردن و آب بازی را تجربه خواهید کرد. پیشنهاد می کنیم آشنایی با آمازون ایران به همراه تصاویر زیبا را از بخش گردشگری سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

آشنایی با آمازون ایران

ایران، مازندران، نوشهر، روستای کشک سرا، تنگ دار

برای رفتن به تنگ دار باید مسیر جاده چالوس را در پیش بگیرید. در دو راهی چالوس و نوشهر از کمربندی به سمت نوشهر حرکت کنید. ۸ کیلومتر پیش از نوشهر و از کنار پلی سمت راستتان، جاده باریکی به سمت روستای کشکسرا (کوشکسرا) نمایان می شود.


موارد پیشنهادی


بعد از ورود به این روستا وارد یک جاده خاکی می شوید و با طی کردن مسافتی حدود ۱ کیلومتر یا کمتر از میان روستا به یک دوراهی می رسید. در دوراهی به سمت راست حرکت کنید تا به پل رودخانه کرکو برسید. اینجا باید ماشین را پارک و بقیه مسیر را پیاده طی کنید.

آشنایی با آمازون ایران

به منظور ورود به این دره، باید پای در جنگل های خانیکان نوشهر و رودخانه کرکرود بگذارید.

مسیر رودخانه نوردی در این دره، حدود ۱٫۵ کیلومتر است، بنابراین شما با احتساب مسیر رفت و برگشت ۳ تا ۴ کیلومتر پیاده روی در آب خواهید داشت.

بهترین زمان سفر:

زمستان زمان مناسبی برای رفتن به تنگ دار نیست، اما می توانید در گرمای تابستان به این منطقه سفر کرده و از خنکای آن لذت ببرید.

چرا تنگ دار؟؟

در کف دره تنگ دار، رودخانه ی دایمی کرکرود جریان دارد. درختان بلند کهنسال بالای دره به سوی هم دست دراز کرده اند. نور آفتاب به سختی از لابه لای شاخ و برگ ها به کف تنگه می رسد. دیوارهای اطراف دره را سرخس ها و برگهای سبز پرسیاوشان پوشانده و شاخه های پیچک از اطراف آویزان هستند.

در بخش هایی از مسیر پیمایش رودخانه، به حوض ها و استخرهایی طبیعی برمی خورید که می توانید با بررسی عمق مناسب و نبودن تخته سنگ در بستر رودخانه، یک تجربه ی پرهیجان از شیرجه به دل طبیعت را تجربه کنید.

تذكر!

آب رودخانه در بعضی از نقاط کم عمق و در برخی دیگر عميق است. شدت این آب هم در مکان های مختلف با هم تفاوت دارد. بنابراین توصیه می کنم طناب به همراه داشته باشید و حتما به صورت گروهی پای در رودخانه بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا