استان هاانقلاب اسلامی ایرانتهرانجمهوری اسلامیشورای نگهبانمشارکت انتخاباتیورامین

امام جمعه ورامین: قاطعیت و صلابت شورای نگهبان قابل تقدیر است

[ad_1]

به گزارش آراس، حجت الاسلام «سیدمحسن محمودی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورامین اظهار داشت: انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل، استمرار راه انبیا و اولیای الهی بوده و امام راحل ادامه دهنده راه آنان است بنابراین ما وظیفه داریم این راه را ادامه داده و در گام دوم انقلاب این امانت را به امام عصر(عج) بسپاریم.

وی افزود:شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و بزرگترین مانع بر سر راه دشمنان و فرصت طلبان است تا نتوانند در مراکز مهم تصمیم‌گیری نظام، حضور پیدا کنند.

محمودی گفت: شورای نگهبان بر اساس رسالت خود تصمیم گرفته و امروز شاهدیم برخی افراد که در سال‌های گذشته در برابر آن همه سختی و ناملایمات مردم، فتنه‌ها و ظلم‌های برخی مسئولان حتی یک خط بیانیه هم ندادند، امروز مرثیه خوان جمهوریت نظام شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: بنده ضمن تقدیر از قاطعیت و صلابت شورای نگهبان، مراتب انزجار خود را از برخی حملات نابخردانه به شورای نگهبان اعلام می‌دارم و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، از برخی نامزدها که با مواضع عقلانی خود، تابع قانون بودند نیز تشکر می‌کنیم.

وی گفت: خوشبختانه میان نامزدهای تأیید صلاحیت شده از تفکرات و سلایق مختلفی حضور دارند و مردم باید با بررسی دقیق سوابق و شنیدن مناظرات و مباحث، با انتخاب صحیح سرنوشت خود را به نیکی رقم بزنند.

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به روز ملی جمعیت، یادآور شد: مساله جمعیت و توجه جامعه به این مهم، یک امر ضروری است و باید دولت برای آن تدبیر جدی بیاندیشد چرا که با روند فعلی، در آینده با رشد منفی جمعیت مواجه خواهیم شد.

امام جمعه موقت ورامین خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید در ارائه خدمات و حمایت‌های ویژه از خانواده‌ها چاره‌ای بیاندیشند و مردم نیز باید به مسئله افزایش جمعیت به عنوان یک تکلیف دینی ملی و انقلابی بنگرند.

شورای نگهبان جناحی برخورد نکرده و نمی کند

همچنین امام جمعه موقت پاکدشت نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اشاره به اینکه شفافیتِ نامزدها مهم‌ترین اصل در تبلیغات انتخاباتی است، اظهار داشت: مردم در انتخاب فرد اصلح، شفافیت دیدگاه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام «عباس مرادی» افزود: یکی از موضوعاتی که مردم به دنبال آن هستند بیان شفاف دیدگاه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهور در حوزه مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه است و همین موضوع زمینه ساز نقش آفرینی‌جامعه و ترغیب مردم برای حضوری پرشور پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

به گفته وی، رعایت اصل شفافیت در انتخابات و دوری از شعارزدگی بر بدنه جامعه موثر بوده و موجب مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

مرادی تصریح کرد: مردم در انتخابات پیش رو باید با تحقیق و آگاهی از شخصیت و قدرت مدیریت کسانی که در صحنه هستند بهترین فرد را انتخاب کنند تا در برابر خون شهدا سرافراز باشیم.

امام جمعه موقت شهرستان پاکدشت با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری گفت: جایگاه شورای‌ نگهبان بسیار حساس و مهم است و کسانی که در این شورا مسئول و مشغول هستند با کسی تعارف نداشته و جناحی رفتار نکرده و نمی‌کند.

مرادی با اشاره به تصمیم گیری‌های مهمی که بر عهده شورای نگهبان است، اظهار کرد: این شورا بر اساس مستندات و مسائل اسلامی و کشور تصمیم گرفته و اعلام رأی می‌کنند که متأسفانه طی سالیان متمادی افرادی مقرض می خواهند به ریشه و اصل این جایگاه خلل وارد کنند.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات باید مراقب تبلیغات سوء دشمنان باشیم، افزود: شاید انتخابات یک روز انجام شود اما تاثیر آن چندین ساله خواهد بود و فرد منتخب به عنوان رئیس جمهور مسائل اجرایی و تصمیم گیری‌های مهم کشور را به دست خواهد گرفت.

مرادی با تاکید بر مشارکت و حضور حداکثری مردم تصریح کرد: مردم باید انتخابات را متعلق به خود بدانند و برای انتخاب اصلح با توکل به خدا و بینش و دقت و حضور در پای صندوق‌ها، رأی دهید.

وی به سیاست های شوم دشمنان در تخریب اذهان عمومی اشاره کرد و افزود: به حرف افرادی که با منفی گرایی و تبلیغات سوء، حضور نیافتن در انتخابات را ترویج می‌کنند اهمیت ندهید؛ این افراد دلسوز مردم نیستند و هدفشان تخریب اسلام و کشور است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا