اخبارالکتریکیتکنولوژیمتفرقه

توسعه فناوری چرخ‌ها با موتور الکتریکی سرخود

[ad_1]

گروه فناوری سایتا، یک شرکت مستقر در انگلستان است که فناوری موتورهای الکتریکی ترکیب شده با چرخ خود را به همراه یک نمونه اولیه از پلتفرم اسکیت برد به نمایش گذاشته است.

موتورهای الکتریکی از فناوری شار محوری همانند مک‌لارن آرتورا بهره می‌برند که باعث می‌شود بتوان موتورها را پهن و مسطح ساخت و تقریباً درون یک چرخ به‌خوبی جای داد. بنابراین چهار موتور در یک وسیله نقلیه بدون مشکل استفاده می‌شوند. نیروی دریافتی هم از باتری‌هایی که درون صفحه اسکیت شاسی قرار دارند تأمین می‌شود.

موتورهای الکتریکی فعلی از شار شعاعی بهره می‌برند که مزیت‌های زیادی داشته اما به‌راحتی نمی‌توان انها را درون چرخ جا داد. راه‌حل گروه سایتا، یک کف صاف و با حداقل نفوذ به پلتفرم را فراهم می‌سازد. بدین ترتیب فضای قابل استفاده بالای شاسی برای حمل افراد یا بار به حداکثر می‌رسد. این موضوع برای انتقال بار حتی در فروشگاه‌ها و یا برای جمع‌آوری زباله مناسب است.

به گفته سایتا، طراحی موتور به‌گونه‌ای است که در ولتاژ پایین کار می‌کند تا از ایمنی بالاتری برخوردار باشد. این برای وسایل نقلیه با سرعت پایین شهری مخصوصاً خودروهای خدماتی مناسب است.

البته سایتا اولین شرکتی نیست که از فناوری موتور درون چرخ استفاده می‌کند. پیکاپ‌ انجورانس لوردز تاون هم از همین طرح بهره می‌برند. البته سایتا برخلاف سایرین نمی‌خواهد خود دست به تولید خودرو بزند و می‌خواهد این فناوری را به سایر تولیدکنندگان بفروشد تا در خودروهای الکتریکی خود استفاده کنند.

[دانلود ویدئو]

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا