اخبار تکنولوژیدانش و فناوریساعت هوشمند

بررسی آنر بند ۶ و نگاهی به قابلیت های جذاب آن

[ad_1]

چنانچه طرفدار گجت های پوشیدنی هستید از آنجا که مچ بندهای هوشمند نیز جایگاه خاصی در این حوزه پیدا کرده اند می توانید این گجت ها را با قیمت مناسبتر و قابلیت های تقریبا مشابه ساعت های هوشمند خریداری کنید. آنر بند ۶ یکی از انتخاب های خوب پیش روی شما خواهد بود.

بررسی مچ بند سلامتی آنر بند ۶

بین ساعت های هوشمند و مچ بندهای سلامتی تفاوت کوچکی وجود دارد. مچ بندهای هوشمند غالبا همانند یک مربی ورزشی به سنجش شاخصه های بدنی می پردازند اما ساعت های هوشمند امکانات گسترده تری در اختیار دارند. یکی از مچ بندهای سلامتی که در نوامبر ۲۰۲۰ معرفی و عرضه شد، آنر بند ۶ می باشد. هرچند شرکت آنر یک کمپانی مستقل است ولی جدیدترین مچ بند تولیدی آن تحت مالکیت هواوی می باشد.

می توان گفت قابلیت های جذاب آنر بند ۶ می تواند رضایت مندی و شگفتی طرفداران را فراهم نماید. هر چند مزر بین مچ بندها و ساعت های هوشمند مشخص نبوده ولی نمی توان آنربند ۶ را ساعت هوشمند محسوب کرد. به عبارتی آنر بند ۶ یک ساعت هوشمند نیست ولی قابلیت هایی تقریبا مشابه آن را با خود همراه کرده است. این مچ بند دارای یک نمایشگر بزرگ و چندین سنسور ردیابی، ورزشی و اعلان ها و هشدارهایی برای نمایش می باشد و از لحاظ چهره و سیستم نرم افزاری شبیه هواوی واچ ES است و شرکت سازنده آن را ساعت هوشمند معرفی کرده است.

بررسی ها نشان می دهد آنر بند ۶ از لحاظ ابعاد و ظاهر به ساعت هوشمند بسیار شباهت دارد. این محصول با وزن ۱۸ گرم (بدون بند) بسیار سبک است و نمایشگر امولد آن نسبت به نسخه قبلی پیشرفت کرده است. اکنون بجای نمایشگر ۰.۹۵ اینچی شاهد یک نمایشگر ۱.۴۷ اینچی هستیم. حاشیه های مشکی رنگ اطراف نمایشگر تقریبا ضخیم به نظر می رسند و چهره زیبای این مچ بند را تحت تاثیر قرار داده اند. هنگامی که نور ساعت به بیشترین حد خود می رسد این نوارهای مشکی بیشتر خودنمایی می کنند.

بند این مچ بند بلندی کافی داشته از این رو به راحتی روی همه مچ ها سوار می شود. آنر برای زیباتر کردن دستبند خود در اطراف مچ بند فرورفتگی هایی را نیز تعبیه کرده است. اندازه آنر بند ۶ سبب شده به راحتی در حوزه ساعت های هوشمند قرار گیرد. این مچ بند هم کشیده تر و هم باریکتر از مدل قبلی است ولی از لحاظ کاربرد مشابه مدل پیشین می باشد. ابعاد این مچ بند بدون بند ۴۳* ۲۵.۵* ۱۱.۴۵ میلیمتر می باشد و در دو مدل معمولی با قیمت ۳۷ دلار و مدلی همراه با NFC با قیمت ۴۳ دلار به فروش می رسد. البته قیمت ها مربوط به زمان عرضه آنر بند ۶ می باشد.

بدنه آنر بند ۶ نسبت به نسل پیشین اندکی پهن تر شده و ضخامت بیشتری دارد. در ضمن به خاطر وزن کمی که دارد روی دست حس سبکی القا خواهد شد. همانطور که اشاره شد بند این گجت بلندی کافی داشته و برای بسته شدن سوراخ هایی در قسمت کوتاه بند تعبیه شده است. در ادامه بررسی طراحی آنر بند ۶ به شارژ مغناطیسی آن اشاره می شود که دارای پایه های دوتایی پوگو است. این شارژر علاوه بر اختصاصی بودن کاملا متفاوت نیز می باشد.

آنربند ۶ مچ بند لمسی بوده ولی بخاطر کنترل راحت عملکردها یک کلید فیزیکی در کناره تعبیه شده که دستور Back را اجرا می کند. این کلید از نوع مرسوم خازنی نیست و با یک سنسور حرکتی عمل می کند. از لحاظ بندهای به ظاهر پلاستیکی نیز خیال شما آسوده باشد چرا که بررسی ها نشان داد جنس بندهای آنر بند ۶ سلیکونی مرغوب و ضد حساسیت بوده و هیچ آلرژی روی پوست شما ایجاد نمی شود. به این ترتیب با خیالی راحت در طی روز و به مدت طولانی از مچ بند خود بهره بگیرید.

نکته جالب درباره آنر بند ۶ مقاوم بودن آن در برابر نفوذ آب است به طوری که می تواند در عمق ۵۰ متری ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند. این تعریف بیانگر استاندارد ۵ATM می باشد. جهت ایجاد تنوع در مچ بند خود می توانید از رنگ بندی های متنوع بندهای سیلیکونی آنر بند ۶ کمک بگیرید که در فروشگاه های مخصوص ارائه می شود. در مجموع و با توجه به بررسی ها باید گفت آنر بند ۶ از لحاظ اندازه و شکل مشابه همه ساعت های هواوی ES می باشد و دقیقا همان نرم افزار را داشته و فقط اسم ساعت هوشمند را یدک می کشد.

نمایشگر بزرگ

نمایشگر مچ بند سلامتی آنر بند ۶ یک صفحه نمایش ۱.۴۷ اینچی با ظاهر کشیده است که توسط دو بند سسلیکونی روی مچ دست سوار می شود. تصویری که در این نمایشگر ۲.۵D می بینید به لطف پنل آمولد و وضوح ۱۹۴*۳۶۸ پیکسل کیفیت بی نظیری دارد. در حقیقت هنگامی کیفیت تصویر بالای آنر بند ۶ را بهتر در می یابید که آن را با می بند ۵ مورد مقایسه قرار دهید. نسبت نمایشگر به تمام قاب رویی حدود ۶۰ درصد است به این ترتیب تجربه کاربری این ساعت لذت بخش تر از نمونه های پیشین نظیر می بند ۵ است.

تنوع واچ فیس ها هم معیار دیگر این پنل ۱.۴۷ اینچی می باشد که به همراه رزولوشن بالا و صفحه حرفه ای باب سلیقه همگان خواهد بود. تعداد واچ فیس ها بیشتر از صد مدل اعلام شده که قابلیت شخصی سازی برای هر سلیقه ای را دارد. بیشتر مانور تبلیغاتی آنر بند ۶ به نمایشگر بزرگ و فول اسکرین آن بر می گردد هر چند برخی این مدل را نسخه مینی ساعت هوشمند آنر واچ ES محسوب می کنند ولی آنچه واضح است نمایشگر کم حاشیه و تقریبا بزرگ این مچ بند مرز بین دستبند سلامت و ساعت هوشمند را کمرنگ ساخته است. در حداکثر روشنایی نمایشگر پنل این مچ بند بسیار واضح و شفاف است.

ویژگی ها و امکانات متعدد

آنر بند ۶ دقیقا شبیه دیگر پوشیدنی های مدرن آنر دارای ویژگی هایی نظیر SPO2(سنسور کنترل اکسیژن سطح خون) و پایش میزان استرس توسط سنسور ضربان قلب است که جهت درک بهتر از الگوهای خواب با تکنولوژی Trusleep 2.0 بهره می برد. در ضمن این مچ بند بیشتر از ۱۰ حالت پیشفرض برای ورزش شامل دویدن، شنا، دوچرخه سواری و … است که می توانید هر یک را سفارشی سازی نمایید.

سنسور spo2

این سنسور یکی از قابلیت های سلامتی می باشد که جدیدا بین پیشرفته ترین گجت ها پوشیدنی مرسوم شده است. سنسور سنجش یا کنترل سطح اکسیژن خون اطلاعات دقیقی از میزان اکسیژن خون را در اختیار شما قرار می دهد و از آنجا که یکی از علائم حیاتی مهم بدن سطح اکسیژن خون می باشد این سنسور کارامد می باشد. میزان اکسیژن خون اطلاعات دقیقی از خواب آلودگی، خستگی، کمبود انرژی و ضعف حافظه را ارائه می دهد و در صورت فقدان اکسیژن کافی در خون در طولانی مدت آسیب جدی به مغز و قلب وارد می شود.

سنسور Trusleep

توسط این سنسور قلب شما تحت نظارت ۲ ساعته قرار می گیرد. به عبارتی دائما ضربان و سلامت قلب شما زیر ذره بین بوده و پایش می شود تا در صورت بروز هر نوع تغییر غیرطبیعی (کاهش یا افزایش ضربان) شما را از خطرات احتمالی باخبر کند. هر چند این ویژگی کار پزشک را انجام نمی دهد و در نهایت پزشک باید در مورد سلامت قلب تصمیم قطعی بگیرد اما استفاده مداوم از این مچ بند می تواند بروز مشکلات دهلیزی، ضربان نامنظم، سکته قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

هواوی وظیفه نظارت بر کیفیت خواب را بر عهده سنسور Trusleep 2.0 گذاشته تا الگوریتم بکار رفته در آن تایم دقیق خواب، کیفیت خواب و انواع خواب را تشخیص داده و به تدریج با اصلاح عادات خواب، یک خواب باکیفیت داشته باشید و بر روی سلامتی تاثیر مثبت بگذارد. طراحان آنر بند ۶ مدعی هستند با این مچ بند سلامتی ۶ مشکل عمده خواب تشخیص داده شده و بر چهار مرحله خواب شما نظارت دقیق صورت می گیرد ضمنا بیش از ۲۰۰ راهکار برای افزایش کیفیت خواب ارائه می دهد.

پایش سلامت بانوان

ویژگی جذابی که به شکل اختصاصی روی سلامت خانم ها مانور داده این است که دروه قاعدگی و تخمک گذاری این افراد توسط آنر بند ۶ تحت نظارت قرار می گیرد. بررسی ها نشان می دهد این ویژگی در طی زمان و جمع آوری اطلاعات کامل از این سیکل زنانه توصیه هایی کاربردی برای کاهش استرس و افزیش سلامت در این دوره ارائه می دهد. البته این قابلیت در می بند ۵ نیز حضور داشت که بسیار مورد استقابل بانوان قرار گرفت. مچ بند یا به گفته هواوی ساعت هوشمند آنر بند ۶ با ثبت سیکل قاعدگی، تقویم دوره ای ویژه شما را ترتیب داده و پیش از آغاز هر دوره این سیکل را یادآوری می کند.

شناسایی خودکار نوع ورزش

ویژگی ردیاب تناسب اندام در آنر بند ۶ آنچنان منحصر به فرد نیست در حقیقت از یک مچ بند سلامت انتظار می رود که قدرت تحلیل فعالیت های ورزشی را داشته باشد ولی ویژگی مهیج در آنر بند ۶ هواوی شناسایی خودکار نوع ورزش می باشد. این مچ بند هوشمند می تواند ۱۰ نوع فعالیت ورزشی را وارسی و سوابقتان را ثبت کند ولی اضافه بر این می تواند ۶ نوع ورزش شامل دو، تردمیل، پیاده روی و … را نیز خودکار شناسایی کند. دو، تردمیل، پیاده روی، شنا، دوچرخه ثابت، دوچرخه سواری و قایق رانی مهمترین فعالیت های ورزشی تحت نظارت دقیق و تحلیل آنر بند ۶ می باشند.

امکانات جانبی

پایش سلامت و وارسی فعالیت های ورزشی اصلی ترین بخش از امکانات آنر بند ۶ هستند با این وجود به برخی از امکانات جانبی این مچ بند سلامتی نیز اشاره می شود.

  • دستیار هوشمند: دستیار صوتی آنر بند ۶ به آسانی قابل فراخوانی و ارائه خدمات می باشد
  • نمایش نوتیفیکیشن های فارسی: از چالش کاربران ایرانی در استفاده از این گجت پوشیدنی نمایش به هم ریخته و نامنظم نوتیفیکیشن های فارسی می باشد که اغلب از آن ناراضی هستند در این مچ بند مشکلی از این نظر وجود ندارد.
  • یادآوری ریتم زندگی: تماس ها، پیام های ورودی، برنامه های روزانه، آب و هوا، کنترل پخش موسیقی و هشدار پیداکردن موبایل توسط این مچ بند قابل انجام است.
  • پشتیبانی از NFC: قابل ذکر است این مچ بند در دو مدل با NFC و بدون این قابلیت عرضه شده که نسخه دارای NFC قادر است مانند کارت ورود، کارت پرداخت مترو و کارت پرداخت حمل و نقل عمومی در ۳۱۲ شهر جهان شما را همراهی کند.

دوام باتری

برسی ها نشان می دهد مچ بند آنر بند ۶ انرژی خود را از یک باتری ۱۸۰ میلی آمپرساعتی می گیرد که توسط یک شارژر مغناطیسی شارژ می گردد. با یک بار شارژ کامل باتری بنا به ادعای آنر و به لطف تراشه کایرین A1 و سیستم عامل سبک Lite این مچ بند تا ۱۴ روز دوام می آورد. البته این میزان شارژدهی به حالت استندبای مربوط بوده زیرا با افزایش استفاده از مچ بند شارژدهی به ۱۰ ساعت کاهش می یابد. در بررسی ها مشخص شد هواوی قابلیت شارژ سریع را برای شارژ اضطراری آنر بند ۶ فراهم آورده که با ۵ دقیقه شارژ تا دو روز شما را همراهی می کند.

در تست صورت گرفته در شرایطی که قابلیت Trusleep و ردیابی ضربان قلب، فعالیت های ورزشی، و اعلان و هشدارها فعال باشد باتری تا ۱۰ روز دوام آورد که این می تواند یک موفقیت بزرگ برای آنر بند ۶ باشد. در ادامه بررسی باتری این مچ بند قابل ذکر است شارژر مغناطیسی آن می تواند در کمتر از یک ساعت شارژ آنر بند ۶ را از صفر به صد درصد برساند. این شارژر مغناطیسی با پایه های دوایی پوگو پین (pogo pin) بوده که نه فقط اختصاصی بلکه متفاوت هم می باشد. از این رو اگر کاربر آنر بند ۵ باشید نمی توانید از شارژر قدیمی بهره بگیرید ولی برای کاربر آنر واچ ES اینگونه نیست. در پایان بررسی مچ بند سلامت انر بند ۶ ناگفته نماند کاربران این امکان را دارند که توسط نصب اپلیکیشن این مچ بند روی گوشی؛ واچ فیس های زیادی روی آن نصب نمایند و ضمنا آنر بند ۶ تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم می باشد به عبارتی ضد آب است.

منبع : آرگا

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا